NAS - Android - DAC
Moderator: Beheerdersteam
NAS - Android - DAC
Ik krijg het maar niet voor elkaar om op een betrouwbare manier te streamen vanaf mijn NAS naar mijn DAC via Android. De componenten zijn:
WD book live 2TB met Twonky
Samsung S3 met bubbleUPNP
Zero DAC
BubbleUPNP vindt twonky en ik kan navigeren naar de FLAC muziekbestanden. Ik kan ook een bestand afspelen en een playlist aanmaken. Maar bij het einde van het eerste muziekbestand gaat het mis. Het bestand laat nog wat fragmenten horen en loopt vast. Ik kan daarna ook niet meer voor en achteruit in bubbleupnp en moet de App sluiten. Ik heb ook upnplay en musicmatch geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat, kennelijk gedrag van Twonky. Iemand ideeën?
WD book live 2TB met Twonky
Samsung S3 met bubbleUPNP
Zero DAC
BubbleUPNP vindt twonky en ik kan navigeren naar de FLAC muziekbestanden. Ik kan ook een bestand afspelen en een playlist aanmaken. Maar bij het einde van het eerste muziekbestand gaat het mis. Het bestand laat nog wat fragmenten horen en loopt vast. Ik kan daarna ook niet meer voor en achteruit in bubbleupnp en moet de App sluiten. Ik heb ook upnplay en musicmatch geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat, kennelijk gedrag van Twonky. Iemand ideeën?
Re: NAS - Android - DAC
Hoi,
Wat doet doet systeem als je een .mp3 bestand afspeelt ?
Doe de volgende test:
Indien er geen geluidsonderbrekingen zijn is of je netwerk instabiel , of je Samsung s3 krijgt de stream ( te hoge bitrate t.o.v. processorkracht ) niet goed verwerkt. Doe eens een aantal conversies uitvoeren, maak het bestand kwalitatief steeds beter ( spreek groter ) Op een bepaald moment moet je een bepaald punt bereiken waarop het mis gaat ( ik neem dan aan dat het flac bestand te "zwaar " voor de telefoon is in combinatie met de stream via wifi verbinding )
Wat ook een mogelijkheid is dat je telefoon in een soort slaapmodus gaat onder het afspelen. Klopt de volgende stelling : mijn scherm gaat tijdens het afspelen van het flac bestand uit... ? Dan kan het zijn dat je telefoon in slaap modus gaat en dan zou de oplossing snel gevonden zijn.. Ga op je toestel naar je wifi verbindingen, kies je netwerk . Blijf je toegangspunt indrukken en dan zal er iets moeten staan als "behoud verbinding gedurende slaapstand"
Wat doet doet systeem als je een .mp3 bestand afspeelt ?
Doe de volgende test:
Indien er geen geluidsonderbrekingen zijn is of je netwerk instabiel , of je Samsung s3 krijgt de stream ( te hoge bitrate t.o.v. processorkracht ) niet goed verwerkt. Doe eens een aantal conversies uitvoeren, maak het bestand kwalitatief steeds beter ( spreek groter ) Op een bepaald moment moet je een bepaald punt bereiken waarop het mis gaat ( ik neem dan aan dat het flac bestand te "zwaar " voor de telefoon is in combinatie met de stream via wifi verbinding )
Wat ook een mogelijkheid is dat je telefoon in een soort slaapmodus gaat onder het afspelen. Klopt de volgende stelling : mijn scherm gaat tijdens het afspelen van het flac bestand uit... ? Dan kan het zijn dat je telefoon in slaap modus gaat en dan zou de oplossing snel gevonden zijn.. Ga op je toestel naar je wifi verbindingen, kies je netwerk . Blijf je toegangspunt indrukken en dan zal er iets moeten staan als "behoud verbinding gedurende slaapstand"
Hey Rogers, bedankt voor je reactie. Maar het probleem is niet zo zeer het afspelen. Ik krijg gewoon muziek in goede kwaliteit, of het mp3 of flac is maakt niet uit. Ik heb ook geen last van slaapmodes o.i.d. alleen een update leidt wel eens tot onderbrekingen/glitches. Het grootste probleem is dat de playlist niet werkt. Bij het einde van het nummer gaat hij niet naar het volgende nummer, maar loopt vast. Als ik voor het einde van het nummer naar een ander nummer ga blijft hij gewoon spelen.
Hoi,
Misschien dat een of andere buffer volloopt ? Inderdaad vreemd dat dat net op dat moment gebeurd... Maak je cache eens leeg van je apps. Helpt dat ?
Misschien dat een of andere buffer volloopt ? Inderdaad vreemd dat dat net op dat moment gebeurd... Maak je cache eens leeg van je apps. Helpt dat ?
Misschien als er een Raspberry er tussen zet dat het vlekkeloos gaat, de DAC is natuurlijk geen streamer.
Dat is toch een reëel deel van het proces.
Kennelijk lastig dit helder uit te leggen: De DAC is natuurlijk geen streamer: dat is de Samsung S3 met bubbleupnp in combinatie met Twonky. Nogmaals ik heb dat aan de praat, alleen werkt de playlist niet, ook niet met een andere app/renderer zoals upnplay.
Als je op internet kijkt zie je dat zo ongeveer elke versie van dit programma deze problemen heeft... Ik zoek met je mee !
Ik kwam er net achter dat Twonky zelf ook een gratis renderer-app heeft: Twonky beam. Helaas heeft deze app precies hetzelfde probleem met de playlist.
Op mijn computer kan ik mijn NAS (WD livebook) gewoon als netwerkschijf aanspreken. Dan laat ik Twonky links liggen en loopt de playlist gewoon via de PC en het netwerk en werkt feilloos. Maar ik wil dit juist vanaf Android kunnen doen (geen gesleep met laptop en geluidloos)
Ik heb daarom ook een experimentje gedaan met ES file explorer. Ik kan daarin navigeren naar het NAS, bestanden selecteren en afspelen. Maar ook daar hetzelfde probleem: aan het eind van een file worden fragmenten dubbel afgespeeld, stiltes en vastloper.
Op mijn computer kan ik mijn NAS (WD livebook) gewoon als netwerkschijf aanspreken. Dan laat ik Twonky links liggen en loopt de playlist gewoon via de PC en het netwerk en werkt feilloos. Maar ik wil dit juist vanaf Android kunnen doen (geen gesleep met laptop en geluidloos)
Ik heb daarom ook een experimentje gedaan met ES file explorer. Ik kan daarin navigeren naar het NAS, bestanden selecteren en afspelen. Maar ook daar hetzelfde probleem: aan het eind van een file worden fragmenten dubbel afgespeeld, stiltes en vastloper.
Dat is dan inderdaad vreemd, ik kan hier ook van alles met de tablet selecteren en afspelen en zelfs de Squeezebox kiezen om het af te te spelen (player), maar dit lijkt een ander verschijnsel, je kunt ook nog Kinsky van Linn proberen
http://oss.linn.co.uk/trac/wiki/DownloadKinsky
Dat doet het ook bij mij.
Maar zo als ik het nu bekijk zou het ook nog in de Dac kunnen zitten, kun je niet een andere speler om te proberen, b.v. een andere telefoon of tablet er bij met een draadje om te proberen?
http://oss.linn.co.uk/trac/wiki/DownloadKinsky
Dat doet het ook bij mij.
Maar zo als ik het nu bekijk zou het ook nog in de Dac kunnen zitten, kun je niet een andere speler om te proberen, b.v. een andere telefoon of tablet er bij met een draadje om te proberen?
Ik ben er inmiddels achter dat het probleem specifiek voor mijn telefoon is. Andere android telefoons hebben geen problemen. Wat nou de oorzaak is dat dit in mijn S3 niet lekker loopt is mij een raadsel. Ik overweeg een factory reset.
Dat is inderdaad de beste oplossing, gewoon een reset geven. Meestal zijn dan de meeste problemen opgelost. Ik neem aan dat er op een of andere manier een buffer overloopt en of iets corrupt is..
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik zou tegenwoordig eerder zo'n Android Stick (RK3188) of een Beaglebone Black nemen.hannesie schreef:Misschien als er een Raspberry er tussen zet dat het vlekkeloos gaat, de DAC is natuurlijk geen streamer.
Stuk sneller
Maar idd leuke oplossing voor weinig
Werkt heel goed met XBMC.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Nee hoor, via Yatse app op android (telefoon of tablet) kun je heel wat addons besturen (zoals Radio) of gewoon direct je muziek afspelen vanuit mappen.hannesie schreef:Dan moet de TV weer aan voor muziek
Ik doe tegenwoordig alles via XBMC, sterker nog ,ik raak amper nog een cd aan.
En staat de TV dan op standby, of steek je die module dan ergens anders in.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Je kunt gewoon externe voeding gebruiken, zoals je bij een Raspberry Pi ook zou doen.
Daar valt altijd wel een mouw aan te passen
Daar valt altijd wel een mouw aan te passen
Ik kwam al iets dergelijks tegen, met de Cubieboard heb ik ook wel even met Android gespeeld.
USB dac werd wel direct herkend.
Ik zag ook de andere oplossingen.
http://androidstick.nl/category/nieuws/
USB dac werd wel direct herkend.
Ik zag ook de andere oplossingen.
http://androidstick.nl/category/nieuws/
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Zoiets als die link doelde ik dus op.
Erg leuk en voor 40-50 euro ben je klaar (echter zonder cd speler ed).
Die Beaglebone Black is leuk om daar direct een goede DAC aan te knopen (dat zou in theorie moeten kunnen)
Erg leuk en voor 40-50 euro ben je klaar (echter zonder cd speler ed).
Die Beaglebone Black is leuk om daar direct een goede DAC aan te knopen (dat zou in theorie moeten kunnen)
Ik heb mijn playlist probleem verder ingekaderd en onderstaande op een android forum gezet
I use my Samsung S3 to play my music files from my NAS (WD Mybooklive). On the NAS Twonky is installed as mediaserver. I use the apps bubbleupnp and Twonky beam to render the files. I am able to browse, select files and make a playlist.
Unfortunately I have a very annoying problem with the playlist. When playback of a file is finished the player repeats short fragments of the played file. After a while the next track is started, but sometimes playback will stop.
This problem only occurs with FLAC files: WAV and MP3 files have no problems. When I play the same FLAC files from my SD card with the same apps I don't have this problem.
I've installed new versions of firmware and restored factory settings, but this didn't help. Other upnp players have the same behaviour. I tested two other android devices and they both didn't have the playlist problem.
Can it be that the (generic) functionality that supports playback of FLAC files has problems with the playlist via upnp? How can I check the status of this functionality and can I replace this part by another?
Afwachten wat dit oplevert. Die Android stick ziet er ook interessant uit. Aandachtspunten zijn dan wel de voeding en de interface. Bij audio heb je geen Tv-scherm, bedienen via wifi en een tablet/smartphone zou dan het beste zijn. Iemand ervaring met een dergelijke setup?
I use my Samsung S3 to play my music files from my NAS (WD Mybooklive). On the NAS Twonky is installed as mediaserver. I use the apps bubbleupnp and Twonky beam to render the files. I am able to browse, select files and make a playlist.
Unfortunately I have a very annoying problem with the playlist. When playback of a file is finished the player repeats short fragments of the played file. After a while the next track is started, but sometimes playback will stop.
This problem only occurs with FLAC files: WAV and MP3 files have no problems. When I play the same FLAC files from my SD card with the same apps I don't have this problem.
I've installed new versions of firmware and restored factory settings, but this didn't help. Other upnp players have the same behaviour. I tested two other android devices and they both didn't have the playlist problem.
Can it be that the (generic) functionality that supports playback of FLAC files has problems with the playlist via upnp? How can I check the status of this functionality and can I replace this part by another?
Afwachten wat dit oplevert. Die Android stick ziet er ook interessant uit. Aandachtspunten zijn dan wel de voeding en de interface. Bij audio heb je geen Tv-scherm, bedienen via wifi en een tablet/smartphone zou dan het beste zijn. Iemand ervaring met een dergelijke setup?
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ik zeg net een paar berichten terug dat ik dat al een hele tijd gebruiken 
Via XBMC kun je ontzettend simpel alles bedienen via je tablet/smartphone.
XBMC is tegenwoordig voor (bijna) elke Android device beschikbaar.
Zeker voor de TV-Stick (RK3188 etc)
Via XBMC kun je ontzettend simpel alles bedienen via je tablet/smartphone.
XBMC is tegenwoordig voor (bijna) elke Android device beschikbaar.
Zeker voor de TV-Stick (RK3188 etc)
Yep, en er zijn er met een voeding, blijkt uit onderstaande afbeelding.
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Ja, die zijn er zeker 
(een vriend van me heeft er een en mijn broer)
Zoek je weg via Ebay, genoeg betaalbare exemplaren te vinden
(een vriend van me heeft er een en mijn broer)
Zoek je weg via Ebay, genoeg betaalbare exemplaren te vinden