Het plan is:
- Schoonmaken
- Alle elco's vervangen
- Relais vervangen of reinigen
- Instelpotmeters vervangen
Ik heb een service manual kunnen downloaden, maar die heb ik in principe alleen nodig om hem in te kunnen stellen (ruststroom, dc-offset).
Even over de versterker:
Het betreft een eindversterker van NAD met hun power envelope schakeling. Dat houdt in dat de versterker normaal gesproken op 62v railspanning werkt, en op het moment dat er een piekspanning nodig is wordt dit verhoogd naar 95v. Deze verhoogde spanning is maar tijdelijk en wordt bij maximale belasting na 1 seconde weer gedeactiveerd om oververhitting te voorkomen. Een powertracker bepaalt wanneer en hoe lang de verhoogde spanning gebruikt wordt, afhankelijk van de belasting.
Continu vermogen: 100 watt 8 ohm
Piek vermogen: 400 watt 8 ohm

Meer foto's: http://foto.hensema.net/gallery/audio/SNV83426
De keuze van de voedingelco's ben ik nog niet helemaal over uit. Oorspronkelijk zit er in:
- 2 x 10.000 uF, 80v (lage rail)
- 2 x 10.000 uF, 120v (hoge rail)
Wat ik er voor in de plaats wil doen:
- 2 x 10.000 uF, 63v BC Components serie 56
- 2 x 4.700 uF, 100v BC Components serie 56
Zoals je ziet heb ik voor een lagere spanning gekozen. Naar mijn idee is dit mogelijk omdat ik de trafo voor 240v heb ingesteld. De spanning over de elco's heb ik nu gemeten op 56v en 88v.
Waar ik mijn twijfels over heb is de halvering van capaciteit voor de hoge rail. Kan dat zomaar? Deze 2 elco's worden natuurlijk zelden belast, en als ze belast worden dan is dat maar heel kort. Het is wel veel goedkoper...
