Markaudio Alpair 7 G3

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Markaudio Alpair 7 G3

Bericht door Salamander »

Dag,

Ik heb een hele grappige uitkomst uit mijn AJ-Horn gekregen i.c.m. Mijn Alpair 7. Zit al een tijdje te passen en meten hoe ik de beste weergave kan krijgen. Toen ging ik voor de grap iets anders proberen en nu lijk ik het spiegelbeeld te hebben gecreëerd van de weergave karakteristiek van de opgave v.d. Alpair 7 tussen de 300Hz en 1KHz (daar zitten die behoorlijke driver-dipjes) waardoor de kast hem binnen dit bereik, theoretisch gruwelijk strak trekt. Met bijna geen demping!
Kan ik dat zo over elkaar schuiven en aannemen of is de aj-horn voorspelling net iets anders bedoeld.
Het wordt dan een QWTL (in de gulden middenweg qua lengte-verhouding) met IH (met minimale demping, voor de eerste dip veroorzaakt door de kast) en een iets uitlopende mond. Maar alles echt mini-mini-maal gedempt. Zou een zeer strakke en dynamische bas moeten opleveren.
Ik wil graag de resultaten op het forum zetten, maar ik weet ff niet hoe. Voor imigeshack moet je tegenwoordig betalen.
Bijlagen
aj-horn.~png.jpg
Laatst gewijzigd door Salamander op ma 12 mei 2014, 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Markaudio Alpair 7 G3

Bericht door dre »

Plaatjes kun je gewoon hier uploaden. :wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Markaudio Alpair 7 G3

Bericht door Henkjan »

dre schreef:
Plaatjes kun je gewoon hier uploaden. :wink:
Zie http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=11189 voor uitleg
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: Markaudio Alpair 7 G3

Bericht door SARK »

Salamander schreef:
Voor imigeshack moet je tegenwoordig betalen.
Gelukkig, ik hoop dat een hoop mensen deze vorm van plaatjes delen daarom ook links zullen laten liggen ... ik kom zo vaak "dode links" tegen en 80% zijn dit ImageShack linkjes ](*,)
Salamander
Berichten: 186
Lid geworden op: vr 10 mar 2006, 13:22

Re: Markaudio Alpair 7 G3

Bericht door Salamander »

Het plaatje staat er in, ... O:) .
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Markaudio Alpair 7 G3

Bericht door Henkjan »

veelbelovend. op naar de bouwmarkt zou ik zeggen :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”