Squeezebox opvolger maken
Moderator: Beheerdersteam
Re: Squeezebox opvolger maken
22 ohm weerstanden om reflecties vanuit de lange verbindingskabel te beperken,zodat het signaal voor de dac niet verpest wordt door echo,s van het signaal.
Zoiets begreep ik uit het verhaal
Even gespiekt bij de concurrent..........................
22 Ohm
Zoiets begreep ik uit het verhaal
Even gespiekt bij de concurrent..........................
22 Ohm
Re: Squeezebox opvolger maken
https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news
Die jongens blijven wel erg actief.

versie 1.15c HDMI USB en nog wat DAC- jes
Die jongens blijven wel erg actief.
versie 1.15c HDMI USB en nog wat DAC- jes
Re: Squeezebox opvolger maken
Dat wordt weer updaten............
Ja,het houd je in training .
Dat SMD soldeerwerk van de 4 weerstandjes laat ik achterwege,,te klein voor mij,,,dan maar de kabel niet te lang.
Ja,het houd je in training .
Dat SMD soldeerwerk van de 4 weerstandjes laat ik achterwege,,te klein voor mij,,,dan maar de kabel niet te lang.
Re: Squeezebox opvolger maken
Zou het ook verschil opleveren als je de HiFiBerry DAC aansluit op een USB naar I2S i.p.v. direct op de Raspberry?
Zo ja waar moet ik op letten met het aanschaffen van zo'n ding?
Zo ja waar moet ik op letten met het aanschaffen van zo'n ding?
Re: Squeezebox opvolger maken
1.15c picoreplayer,de laatste,klinkt niet, terug naar 1.15b.......... 
In ieder geval niet voor USB dac,te gesloten,het geluid komt uit de speakers maar vormt geen eenheid met de ruimte,,radio gevoel.........
1.15b
In ieder geval niet voor USB dac,te gesloten,het geluid komt uit de speakers maar vormt geen eenheid met de ruimte,,radio gevoel.........
1.15b
Re: Squeezebox opvolger maken
Volgens mij maakt de USB naar I2S een master clock signaal aan,waar de Hifiberry niets aan heeft,omdat de dac deze zelf genereert,,,,,,,,omdat de RPI die mist.Zou het ook verschil opleveren als je de HiFiBerry DAC aansluit op een USB naar I2S i.p.v. direct op de Raspberry?
Voor zover ik het begrijp
Re: Squeezebox opvolger maken
OK dank, toch eens kijken waar ik zo'n ding leuk op de kop kan tikken.
Vandaag al wel (4) behuizingen gekocht
1 voor de voeding en 1 voor de RPi met de rest van het spul en 2 op voorraad voor toekomstige projecten. Was ook meteen de voorraad van die behuizing maar 4€ scheelde te veel vond ik.
Vandaag al wel (4) behuizingen gekocht
Re: Squeezebox opvolger maken
Iemand misschien enig idee,hoeveel mA dit printje vraagt?
Kon het niet vinden op het net.
Waarom vraag ik dit?
Een Salas shunt voeding stel je in op een vaste aantal mA,nu geeft hij iets van 40 mA.
Door een weerstand te verlagen kan ik daar 80mA van maken,is dit nodig voor deze print?
Ik denk dat ik het maar probeer..................
Kon het niet vinden op het net.
Waarom vraag ik dit?
Een Salas shunt voeding stel je in op een vaste aantal mA,nu geeft hij iets van 40 mA.
Door een weerstand te verlagen kan ik daar 80mA van maken,is dit nodig voor deze print?
Ik denk dat ik het maar probeer..................
- Bijlagen
-
- isolated-32bit-384khz-usb-to-i2sspdif-cm6631a-pcb-for-es9018-ak4399-pcm1794.jpg (13.88 KiB) 737 keer bekeken
Re: Squeezebox opvolger maken
Maar even een mailtje gestuurd naar DIYinhk.
En ik kreeg zowaar antwoord.....

En ik kreeg zowaar antwoord.....
80mA moet goed zijn dusThank You for interesting in our product,
This is a product for diyer to enjoy. It has limitless possibility.
The mA usage is depend on the loading from the DAC side, it is often very low less than 10-50mA
Happy diying!
Welcome to our store
Thanks & Best Regards
Re: Squeezebox opvolger maken
Weet iemand of het volgende ook mogelijk is.
Via SqueezePad en ook via de pagina van de Logitech Media Server kun je de knop indrukken om de Squeezebox uit te zetten, is het ook mogelijk dat er via een GPIO poort hiermee een LED wordt geschakeld?
Ben nu bezig met de behuizing waar de RPi+HiFiBerry DAC met wat connectoren om het spul aan te sluiten maar vind het wel mooi dat als die "aan" staat er een LEDje brand
Ik heb alle GPIO poorten gemeten op 3 manieren (muziek aan, muziek uit en uit) maar alles blijft het zelfde
Via SqueezePad en ook via de pagina van de Logitech Media Server kun je de knop indrukken om de Squeezebox uit te zetten, is het ook mogelijk dat er via een GPIO poort hiermee een LED wordt geschakeld?
Ben nu bezig met de behuizing waar de RPi+HiFiBerry DAC met wat connectoren om het spul aan te sluiten maar vind het wel mooi dat als die "aan" staat er een LEDje brand
Ik heb alle GPIO poorten gemeten op 3 manieren (muziek aan, muziek uit en uit) maar alles blijft het zelfde
Re: Squeezebox opvolger maken
Wat zijn dan de argumenten, is het om het stroom verbruik?
Bij de Squeezebox staat hij ook altijd aan, maar dan geeft hij hier de tijd.
Is het dan niet handiger om juist de spanning er op te laten, dan heb je ook geen problemen met SD card die mogelijk een probleem kan geven.
Ik zie het wel op de telefoon of tablet of hij aan staat of niet.
Hij zal in een kastje ook beter de spanning er op kunnen houden.
Bij de Squeezebox staat hij ook altijd aan, maar dan geeft hij hier de tijd.
Is het dan niet handiger om juist de spanning er op te laten, dan heb je ook geen problemen met SD card die mogelijk een probleem kan geven.
Ik zie het wel op de telefoon of tablet of hij aan staat of niet.
Hij zal in een kastje ook beter de spanning er op kunnen houden.
Re: Squeezebox opvolger maken
Uhh geen, vind het alleen net wat mooier dan een kastje van aluminium met aan de achterkant alleen wat draden. Een ledje erin bouwen wat gewoon brand kan ook maar als het een functie te geven is zou dat wel leuker zijn.hannesie schreef:Wat zijn dan de argumenten, is het om het stroom verbruik?
En echt uitgaan doet de RPi ook niet als je op de "power"knop drukt in de app.
De voeding wordt wel voorzien van een schakelaar met led verlichting
Re: Squeezebox opvolger maken
De Raspberry pi en de HiFiBerry zijn inmiddels ingebouwd, het werkt allemaal tijdelijk met een stekker voeding.
En een paar plaatjes.
En een paar plaatjes.
Re: Squeezebox opvolger maken
Dat ziet we best strak uit.........!!

En nu ik het zo bekijk, snap ik je bedoeling voor het ledje.
En nu ik het zo bekijk, snap ik je bedoeling voor het ledje.
Re: Squeezebox opvolger maken
Dank je, het was wat puzzelen, passen, meten, knippen en snijden maar dan hen je ook wat
De video aansluiting (flat cable) is er bv. afgeknipt anders past de USB er niet onder. Maar hij speelt weer en heb dus weer muziek in de woonkamer.
Ja zo is het best een dood kastje
dus als er iemand een idee of oplossing heeft dat er een ledje gaat branden als die "aan" staat zou ik dat graag willen weten. Het moet dus niet een ledje zijn wat constant brand dat zou te simpel zijn 
De video aansluiting (flat cable) is er bv. afgeknipt anders past de USB er niet onder. Maar hij speelt weer en heb dus weer muziek in de woonkamer.
Ja zo is het best een dood kastje
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik zit ook aan deze te denken.hannesie schreef:Als je daar de Amanero voor hebt hangen, kun je waarschijnlijk ook DSD draaien.![]()
Deze nieuwe van € 14,90 is ook wel grappig, ik weet nog niet hoe het klinkt.http://www.audiophonics.fr/audiophonics ... -8396.html
https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/news
Heb je hem al besteld?
Zo niet en je wilt hem wel, dan kan ik er ook 2 bestellen; de verzendkosten zijn relatief hoog (12 euro).
Re: Squeezebox opvolger maken
Ik heb hem nog niet besteld, en weet ook nog niet of ik dat ga doen.
Ik heb al een aantal grappen liggen voor de experimenten die ik heb, en tijd besteed ik dan liever aan het luisteren naar mijn AF DAC met de Sabre ESS 9016.
Ik heb al een aantal grappen liggen voor de experimenten die ik heb, en tijd besteed ik dan liever aan het luisteren naar mijn AF DAC met de Sabre ESS 9016.
Re: Squeezebox opvolger maken
Hans,vraagjes........?
Welke mini pc,zoals de raspberry, zou je aanraden om als sreamer te dienen met de RPI als player?
Spelende van een externe HD.
Welke software voor de streamer.(squeezeplug?)
En hoe werkt SAMBA?
Ondertussen PiCore player 1.16 aan de loop,kan het nog beter.............................

Met de Digi naar mijn laatste AD dac.............
(wel veel afkortingen,welke leek begrijpt dit nog
)
Welke mini pc,zoals de raspberry, zou je aanraden om als sreamer te dienen met de RPI als player?
Spelende van een externe HD.
Welke software voor de streamer.(squeezeplug?)
En hoe werkt SAMBA?
Ondertussen PiCore player 1.16 aan de loop,kan het nog beter.............................
Met de Digi naar mijn laatste AD dac.............
(wel veel afkortingen,welke leek begrijpt dit nog
Re: Squeezebox opvolger maken
Ten eerste, je moet dus wel een (LMS) Logitech Media Server hebben als je de piCoreplayer software gebruikt, dat kan dan Squeezeplug zijn, die op een Raspberry draait.democles schreef:Hans,vraagjes........?
Welke mini pc,zoals de raspberry, zou je aanraden om als streamer te dienen met de RPI als player?
Spelende van een externe HD.
Welke software voor de streamer.(squeezeplug?)
En hoe werkt SAMBA?
Ondertussen PiCore player 1.16 aan de loop,kan het nog beter.............................![]()
![]()
![]()
Met de Digi naar mijn laatste AD dac.............![]()
(wel veel afkortingen,welke leek begrijpt dit nog)
Maar als je bij de Squeezeplug site kijkt zie je ook een relatief goedkoop boardje, wat hij ook ondersteunt.
De Odroid is een vrij nieuw boardje dat ik van plan ben te bestellen om weer eens wat te experimenteren.
http://www.hardkernel.com/main/main.php
En is via Duitsland te bestellen, http://www.pollin.de/shop/dt/NTM3OTgxOT ... _2_GB.html
Meer geheugen en Quadcore Exynos4412, en dan ook nog eens een leuke prijs, net geen €70,--.
De externe schijf kan dan ook USB zijn, en de software heeft Thomas ook al redelijk voor elkaar.
http://www.squeezeplug.eu/?p=449
Oh ja Samba, met dat Brazilië op komst, wilde ik het eigenlijk vergeten, maar dat is een (netwerk)protocol wat op beide computers moet zijn geïnstalleerd om de data die op de schijf staat te kunnen benaderen/kopiëren, en de bestanden op/via de andere computers te manipuleren, zoals het op een netwerk hoort.
Het is een ontwikkeling van Linux en zal op beide pc's actief moeten zijn, staat in de setup van squeezeplug om het mogelijk te activeren.
Re: Squeezebox opvolger maken
Voor de duidelijkheid, de Windows machines zijn dus al voorzien van het netwerkprotocol, waar de Linux machines dus mee compatibel zijn.
Linux kan met Mac en veel andere systemen/variabelen communiceren.
Linux kan met Mac en veel andere systemen/variabelen communiceren.
Re: Squeezebox opvolger maken
Even tussendoor een nieuw speeltje besteld.
De Chinese kloon van de Hifiberry dac...............
Zo te zien zitten er wat sanyo oscons elco,s in de voedingen en heeft het filter een jumper.
http://www.ebay.com/itm/TekDevice-dacBe ... 5aff32dbb5
Odroid U3 is een mooi bordje,lijkt me, om een streamer van te maken,jammer dat de stroomvoorzieningen gemod moeten worden.
Of misschien bij de volgende batch zijn aangepast.
Volgende batch rond de 24e.
De Chinese kloon van de Hifiberry dac...............
Zo te zien zitten er wat sanyo oscons elco,s in de voedingen en heeft het filter een jumper.
http://www.ebay.com/itm/TekDevice-dacBe ... 5aff32dbb5
Odroid U3 is een mooi bordje,lijkt me, om een streamer van te maken,jammer dat de stroomvoorzieningen gemod moeten worden.
Of misschien bij de volgende batch zijn aangepast.
Volgende batch rond de 24e.
