Hallo liefhebbers,
Fijn om te ontdekken dat er nog een actieve groep mensen bestaat met een goed audiohart.
In mijn omgeving kom ik ze niet meer tegen. Al op mijn 14e bouwde ik mijn eerste luidspreker.
Dat was van een grote breedbander van Philips. Gewoon een flinke kast er om heen en blij was Kees.
Veel veranderd sindsdien en na allerlei ingewikkelde omwegen weer terug bij waar het begon; een eenvoudige breedbander.
Dit keer van Visaton en een heel stuk kleiner, namelijk de B80 en daarnaast een oudje, de FR10.
Later zal ik hier uitvoeriger over berichten en de vragen stellen die ik hieromtrent heb.
Mijn gebruikersnaam 'PAD' is de afkorting van Pure Audio Design.
Nee, ik ben geen producent of ondernemer.
Nog niet.
Mijn ideaal is het combineren van mijn beroep als vormgever met mijn audiohobby.
In het wispelturige door commercie en massaproductie vervormde audioland, wil ik graag een paar eenvoudige alternatieven ontwikkelen.
Apparaten en meubels, of actieve meubels met luidsprekers en versterker (audiocenters) maar ook het integreren van (vintage)draaitafels in moderne digitale systemen.
Beetje vaag nog?
Het zal naar verloop van tijd misschien duidelijker worden.
Wat ik zoek zijn meedenkers en doeners voor feedback en advies.
Over luidsprekerbouw, over elektronische schakelingen, modificaties van draaitafels, etc.
Uiteraard stel ik ook mijn ervaring en inzichten beschikbaar.
even voorstellen
Moderator: Beheerdersteam
even voorstellen
Hallo liefhebbers,
Fijn om te ontdekken dat er nog een actieve groep mensen bestaat met een goed audiohart.
In mijn omgeving kom ik ze niet meer tegen. Al op mijn 14e bouwde ik mijn eerste luidspreker.
Dat was van een grote breedbander van Philips. Gewoon een flinke kast er om heen en blij was Kees.
Veel veranderd sindsdien en na allerlei ingewikkelde omwegen weer terug bij waar het begon; een eenvoudige breedbander.
Dit keer van Visaton en een heel stuk kleiner, namelijk de B80 en daarnaast een oudje, de FR10.
Later zal ik hier uitvoeriger over berichten en de vragen stellen die ik hieromtrent heb.
Mijn gebruikersnaam 'PAD' is de afkorting van Pure Audio Design.
Nee, ik ben geen producent of ondernemer.
Nog niet.
Mijn ideaal is het combineren van mijn beroep als vormgever met mijn audiohobby.
In het wispelturige door commercie en massaproductie vervormde audioland, wil ik graag een paar eenvoudige alternatieven ontwikkelen.
Apparaten en meubels, of actieve meubels met luidsprekers en versterker (audiocenters) maar ook het integreren van (vintage)draaitafels in moderne digitale systemen.
Beetje vaag nog?
Het zal naar verloop van tijd misschien duidelijker worden.
Wat ik zoek zijn meedenkers en doeners voor feedback en advies.
Over luidsprekerbouw, over elektronische schakelingen, modificaties van draaitafels, etc.
Uiteraard stel ik ook mijn ervaring en inzichten beschikbaar.
Fijn om te ontdekken dat er nog een actieve groep mensen bestaat met een goed audiohart.
In mijn omgeving kom ik ze niet meer tegen. Al op mijn 14e bouwde ik mijn eerste luidspreker.
Dat was van een grote breedbander van Philips. Gewoon een flinke kast er om heen en blij was Kees.
Veel veranderd sindsdien en na allerlei ingewikkelde omwegen weer terug bij waar het begon; een eenvoudige breedbander.
Dit keer van Visaton en een heel stuk kleiner, namelijk de B80 en daarnaast een oudje, de FR10.
Later zal ik hier uitvoeriger over berichten en de vragen stellen die ik hieromtrent heb.
Mijn gebruikersnaam 'PAD' is de afkorting van Pure Audio Design.
Nee, ik ben geen producent of ondernemer.
Nog niet.
Mijn ideaal is het combineren van mijn beroep als vormgever met mijn audiohobby.
In het wispelturige door commercie en massaproductie vervormde audioland, wil ik graag een paar eenvoudige alternatieven ontwikkelen.
Apparaten en meubels, of actieve meubels met luidsprekers en versterker (audiocenters) maar ook het integreren van (vintage)draaitafels in moderne digitale systemen.
Beetje vaag nog?
Het zal naar verloop van tijd misschien duidelijker worden.
Wat ik zoek zijn meedenkers en doeners voor feedback en advies.
Over luidsprekerbouw, over elektronische schakelingen, modificaties van draaitafels, etc.
Uiteraard stel ik ook mijn ervaring en inzichten beschikbaar.
