Oldskool 2-weg met Fane en Beyma
Moderator: Beheerdersteam
Re: Oldskool 2-weg met Fane en Beyma
Als je de binnenkant ziet mag er nog wel iets meer worden gereinigd! Maar voor een circa 50 jaar oude versterker klinkt het echt niet slecht. Buizen zijn wel vrij nieuw en de koppelcondensatoren voor de eindbuizen had ik een paar jaar terug al vervangen door 1000V Vishays.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Dat lijkt me niet het middel om een koolbaantje te reinigen toch?
Kijk aan, dan komt het toch goed uit dat ik 10 euro bespaard heb door pizza te nemen op de luisterdag i.p.v. naar de Lelie te gaan...

De 'bak' waarin alle componenten zitten bij die Fischer X100A is maar een paar cm hoog en zit reeds nokkie vol, dus daar passen geen dikke Mundorf knoerten bij in helaas.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
God zij dank! Scheelt weer pagina's vol condensator geneuzel.....Walt schreef:De 'bak' waarin alle componenten zitten bij die Fischer X100A is maar een paar cm hoog en zit reeds nokkie vol, dus daar passen geen dikke Mundorf knoerten bij in helaas.
Groetjes Walter
- pappaleo
- Contacteer:
De olie eruit laten lopen en dan opvouwen..... of was dat nou bij iets anders?Walt schreef:De 'bak' waarin alle componenten zitten bij die Fischer X100A is maar een paar cm hoog en zit reeds nokkie vol, dus daar passen geen dikke Mundorf knoerten bij in helaas.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zitten er geen aftappluggen op papier in olie condensatoren? Das ook stom......Hoe moet je dan de olie verversen als audiofiel?

Wat raad jij aan ?dre schreef:Dat lijkt me niet het middel om een koolbaantje te reinigen toch?
Valt me nog mee dat Ray zijn potmeters niet gewoon even onder dompelt in zijn glas cola...

Videospray bijvoorbeeld.ray5150 schreef:Wat raad jij aan ?dre schreef:Dat lijkt me niet het middel om een koolbaantje te reinigen toch?
zonder vet,bijtende middelen en verdampt snel.
Valt me nog mee dat je niet over WD40 begint, daar zijn ook een hoop liefhebbers van...
Binnenkort helemaal geen potmeters meer in mijn systeem...Walt schreef:Valt me nog mee dat Ray zijn potmeters niet gewoon even onder dompelt in zijn glas cola...
![]()
![]()
Zoals mensen aangeven, kastje eromheen. Kan prima met 13mm berken multiplex en dan ben je het "dozerige" geluid grotendeels kwijt.Walt schreef:Denken jullie dat er nog iets meer uit te halen is met een stevigere kast (nu is het 9mm MDF...)? Het moet wel een licht kastje blijven maar ik zou bijv. 13mm berken multiplex kunnen doen met meerdere bracings.
Tevens de Beyma tweeter in het midden in plaats van in een hoek lijkt me naderhand logischer.
Groetjes Walter
Zijn de zijwanden en achterwand dan voldoende of moet de baffle ook worden opgedikt?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Misschien is het makkelijk om ze gewoon opnieuw te bouwen uit 18mm materiaal. Ik ga er nog eens over nadenken.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Ik zou niet aan de binnenzijde beginnen met bracen, dat lukt achteraf niet goed. Wel de baffle opdikken en nieuwe gaten erin zagen/frezen.