Randstad luisterdag Zaterdag 19 april 2014 in Alphen ad Rijn
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Hans Nootdorp
- Berichten: 2036
- Lid geworden op: di 29 aug 2006, 1:52
- Locatie: Nootdorp
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
@ ds23man
Kijk met zulke ervaring moet het lukken toch om een verhaaltje te vertellen over jouw ervaring met DLCP tot nu toe en met bijbehorende filter/roomcorrectie-anekdotes.....
Misschien handig voor velen om daarvoor bijv. 2x een half uurtje voor te plannen (1x in de ochtend en 1x in de middag)?
Kijk met zulke ervaring moet het lukken toch om een verhaaltje te vertellen over jouw ervaring met DLCP tot nu toe en met bijbehorende filter/roomcorrectie-anekdotes.....
Misschien handig voor velen om daarvoor bijv. 2x een half uurtje voor te plannen (1x in de ochtend en 1x in de middag)?
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Nee, nee, nee. De 845 is niet het probleem.mikekiwi schreef:
Nu is het geen probleem om die luidsprekers dan te koppelen aan een sterkere versterker, maar bijv. de 845SET met 7watt van Jan Geert is wat lastig in te setten, zeg maar...zeker in de grote ruimte.
De 300b heeft maar 7 watt en lust niet graag 4ohm speakers.
Die 845 kan het meeste wel aan.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Neem gewoon een slaapmatje mee, er is vast wel een stekkie te vinden om ongestoord een tukkie te doen als het nodig isMarcoSQ schreef:Ondanks drie bizarre werkweken ga ik m'n stinkende best doen om te komen, en volgens mij gaat dat lukken.
Een stuk terug las ik volgens mij, dat er een tekort aan luidsprekers was ten opzichte van versterkers (of het was een grapje).
Is dat nog steeds zo, organisatie ?
Zo ja en als er interesse is : dan kan ik de cheapskate driewegs meenemen, die nog prototype zijn en fijnslijpsel behoeven.
Zo nee, dan bespaar ik me de moeite, aangezien ik waarschijnlijk een beetje gebroken ben (vlieg waarschijnlijk die ochtend weer terug vanuit Finland...)
We zien je graag die dag!
Verder is er geen tekort, de match qua aantallen is op zich prima. Programma is redelijk vol inmiddels, dus als ik het zo lees, zou ik je inderdaad richten op een volgende luisterdag om je speakers te laten horen...
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Dat zeg ik....Jan Geert schreef:Nee, nee, nee. De 845 is niet het probleem.mikekiwi schreef:
Nu is het geen probleem om die luidsprekers dan te koppelen aan een sterkere versterker, maar bijv. de 845SET met 7watt van Jan Geert is wat lastig in te setten, zeg maar...zeker in de grote ruimte.
De 300b heeft maar 7 watt en lust niet graag 4ohm speakers.
Die 845 kan het meeste wel aan.
Sorry, ik zou ook met mijn fikken van dat programma af moeten blijven, ik heb er helemaal geen verstand van
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
We draaien geen slaapliedjesmikekiwi schreef:Neem gewoon een slaapmatje mee, er is vast wel een stekkie te vinden om ongestoord een tukkie te doen als het nodig isMarcoSQ schreef:Ondanks drie bizarre werkweken ga ik m'n stinkende best doen om te komen, en volgens mij gaat dat lukken.
Een stuk terug las ik volgens mij, dat er een tekort aan luidsprekers was ten opzichte van versterkers (of het was een grapje).
Is dat nog steeds zo, organisatie ?
Zo ja en als er interesse is : dan kan ik de cheapskate driewegs meenemen, die nog prototype zijn en fijnslijpsel behoeven.
Zo nee, dan bespaar ik me de moeite, aangezien ik waarschijnlijk een beetje gebroken ben (vlieg waarschijnlijk die ochtend weer terug vanuit Finland...)![]()
Jammer Marco, ik blijf er benieuwd naar...mikekiwi schreef:Verder is er geen tekort, de match qua aantallen is op zich prima. Programma is redelijk vol inmiddels, dus als ik het zo lees, zou ik je inderdaad richten op een volgende luisterdag om je speakers te laten horen...
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Ik wou eigenlijk alleen komen kennismaken en alleen luisteren.
Mag dat wel ?
In dit zelfbouwgeweld zie ik niet dat iets dat ik meeneem een zinnige toevoeging kan zijn.
Mag dat wel ?
In dit zelfbouwgeweld zie ik niet dat iets dat ik meeneem een zinnige toevoeging kan zijn.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
tuurlijk, dat doet de meerderheid denk ik 
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Dat is juist het doel van dit soort bijeenkomsten, Rudolf.
En veel inspiratie opdoen voor nieuwe projecten!
En veel inspiratie opdoen voor nieuwe projecten!
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Ik ben er tot 18:00uur, eet dus niet mee, maar kan nog wel een demo geven in ruimte 10.mikekiwi schreef:...........Er is nu nog 1 timeslot open voor een nog in te plannen stint aan het einde van de middag. Suggesties hiervoor zijn mogelijk (de Orfeo's voor een mooie luistersessie?, maar weet niet of mr. Geenius dan nog in da house is),................
Oh ja, de link naar het V3-programma: >>KLIK<<
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
OK, fijn, dan plan ik jou daar in met de Orfeo's. Nog een voorkeur qua combi met versterker/bron?Geenius schreef:Ik ben er tot 18:00uur, eet dus niet mee, maar kan nog wel een demo geven in ruimte 10.mikekiwi schreef:...........Er is nu nog 1 timeslot open voor een nog in te plannen stint aan het einde van de middag. Suggesties hiervoor zijn mogelijk (de Orfeo's voor een mooie luistersessie?, maar weet niet of mr. Geenius dan nog in da house is),................
Oh ja, de link naar het V3-programma: >>KLIK<<
- Geenius
- ZA-sponsor: Humble Homemade Hifi
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: vr 04 mar 2005, 11:00
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
De Orfeo's zijn circa 85dB / 8 ohm dus zolang het in de 95m2 grote ruimte niet al te hard gaat kunnen een hoop versterkers eraan gehangen worden. Mijn Marantz staat er zoiezo.
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
OK, fijn te horen, als ik iets nuttigs kan doen of meenemen hoor ik het wel. Kabels, verloopjes of reparatiespul voor de zekerheid, roep maar wat.
Volgende keer heb ik hopelijk kleine boxjes gebouwd op basis van visaton FRS8 (om te gebruiken op een Miniwatt buizengebakje) en een Phono Dude. Misschien durf ik die dan wel mee te nemen.
Volgende keer heb ik hopelijk kleine boxjes gebouwd op basis van visaton FRS8 (om te gebruiken op een Miniwatt buizengebakje) en een Phono Dude. Misschien durf ik die dan wel mee te nemen.
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Kijken naar elkaars spullen is ook een heel belangrijk onderdeel van een ZBA-dag...Rudolf schreef:Ik wou eigenlijk alleen komen kennismaken en alleen luisteren.
Mag dat wel ?
In dit zelfbouwgeweld zie ik niet dat iets dat ik meeneem een zinnige toevoeging kan zijn.
- RNacoustics
- Berichten: 381
- Lid geworden op: di 27 aug 2013, 19:07
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Voor mijn OTL's geen probleemGeenius schreef:De Orfeo's zijn circa 85dB / 8 ohm dus zolang het in de 95m2 grote ruimte niet al te hard gaat kunnen een hoop versterkers eraan gehangen worden. Mijn Marantz staat er zoiezo.
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Komen er eigenlijk nog normale mensen? 
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Dat hangt ervan af wat jouw definitie van "normaal" in deze is ?

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28477
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Dre vindt VEEL haar nogal prettig........ray5150 schreef:Dat hangt ervan af wat jouw definitie van "normaal" in deze is ?![]()
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Komt vast goed, linksom of rechtsom. Hier staan ze nog een poosje, en anders is er vast bij de eigenaar (Haarlem) wel wat te regelen.pappaleo schreef:Jammer Marco, ik blijf er benieuwd naar...mikekiwi schreef:Verder is er geen tekort, de match qua aantallen is op zich prima. Programma is redelijk vol inmiddels, dus als ik het zo lees, zou ik je inderdaad richten op een volgende luisterdag om je speakers te laten horen...
Ah...dan vindt Dre mij vást de normaalste persoon van allemaal...ds23man schreef:Dre vindt VEEL haar nogal prettig........ray5150 schreef:Dat hangt ervan af wat jouw definitie van "normaal" in deze is ?![]()
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Normale mensen, wat is dat ? Ik zeg niks
Ik zie wel zaterdag.
Ik zie wel zaterdag.
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Denk dat de hele familie Normaal wel aanwezig zal zijn : Piet, Ed en Ab.
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Mooi, dan kunnen we hØken...

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Misschien moet ik er ook maar eens aan geloven om een handje te schudden met forumleden. Daarnaast kan ik de gemiddelde leeftijd misschien wat drukken.
Eventueel mee-neem-baar;
Yellow 50 (let op, voor sommigen te saai; klasse AB)
Buff-A-Lot (let op, zo'n 6-10 Watt)
Audiolab MDAC (let op, DAC/PRE combo, dus enkel digitaal in!)
Interesse in bovenstaande? Misschien valt het in een van de sets te knopen.
Eventueel mee-neem-baar;
Yellow 50 (let op, voor sommigen te saai; klasse AB)
Buff-A-Lot (let op, zo'n 6-10 Watt)
Audiolab MDAC (let op, DAC/PRE combo, dus enkel digitaal in!)
Interesse in bovenstaande? Misschien valt het in een van de sets te knopen.
Laatst gewijzigd door SuperR op di 15 apr 2014, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Het is alweer bijna zover!
Heb er zin in!
Heb nog een setje vox200 staan die ik ook mee neem als het in de auto wil.
Tevens vraag ik iedereen die wil luisteren op mijn platenspeler om ook een plaat mee te nemen.
Ik neem maar een paar platen mee en de kans dat de juiste er voor jouw tussen zit is dan klein.
Ook moet ik helaas zeggen dat ik pas eind van de ochtend mij laat zien maar blijf dan wel lekker tot eind als ik dat trek.
Heb er zin in!
Heb nog een setje vox200 staan die ik ook mee neem als het in de auto wil.
Tevens vraag ik iedereen die wil luisteren op mijn platenspeler om ook een plaat mee te nemen.
Ik neem maar een paar platen mee en de kans dat de juiste er voor jouw tussen zit is dan klein.
Ook moet ik helaas zeggen dat ik pas eind van de ochtend mij laat zien maar blijf dan wel lekker tot eind als ik dat trek.
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Hallo ik ben Ries ,
Ik ben nieuw op dit forum .
zelf ben ik af en toe ook bezig met het bouwen van speakers .(speaker en co)
Nu las ik dat er een luisterdag in Alphen a.d. Rijn is,
en ik redelijk in de buurt van Alphen a.d. Rijn woon wil ik wel komen kijken en luisteren.
Kan dit zomaar of niet ?
Ik ben nieuw op dit forum .
zelf ben ik af en toe ook bezig met het bouwen van speakers .(speaker en co)
Nu las ik dat er een luisterdag in Alphen a.d. Rijn is,
en ik redelijk in de buurt van Alphen a.d. Rijn woon wil ik wel komen kijken en luisteren.
Kan dit zomaar of niet ?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33825
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij
Hallo Ries, welkom hier.
De luisterdag is voor forumleden, en dus ook voor jou
Tot zaterdag
De luisterdag is voor forumleden, en dus ook voor jou
Tot zaterdag
