[Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Moderator: Beheerdersteam
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
@Ivo.
Je bedoelt het feit dat Ray het meest spannende gedeelte (pot verwijderen) zo lang uit gaat stellen?
Ik zou het wel durven met twee van die antieke C²77 's.
Je bedoelt het feit dat Ray het meest spannende gedeelte (pot verwijderen) zo lang uit gaat stellen?
Ik zou het wel durven met twee van die antieke C²77 's.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Volgens mij gaat het over die 0,3 liter Whiskey...... 
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
* http://encyclopedie.beneluxspoor.net/in ... aatsnijder
* Of een dun puntje in je soldeerbout doen en dan langs de achterkant van de flens de pot
rondom doorsmelten.
* Pas als dit gelukt is, 0.3 liter alcohol. (of meer natuurlijk)
Paul.
* Of een dun puntje in je soldeerbout doen en dan langs de achterkant van de flens de pot
rondom doorsmelten.
* Pas als dit gelukt is, 0.3 liter alcohol. (of meer natuurlijk)
Paul.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Die soldeerbout methode lijkt me redelijk praktisch, wel dan buiten doen i.v.m. giftige dampen. In ieder geval t.o.v. een mechanische bewerking zijn de trillingen er nagenoeg niet, dat lijkt me een stuk veiliger gezien de kwetsbare membranen.
De standaard C77 potten zijn echter zo gek niet, ze zijn behoorlijk stabiel en hebben een ronde vorm tegen staande golven. Enige nadeel vond ik dat je niet zelf met de demping kan tunen.
Groetjes Walter
De standaard C77 potten zijn echter zo gek niet, ze zijn behoorlijk stabiel en hebben een ronde vorm tegen staande golven. Enige nadeel vond ik dat je niet zelf met de demping kan tunen.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Voor een hoop mensen is dat een voordeel, die blijven tunen namelijk!Walt schreef:Enige nadeel vond ik dat je niet zelf met de demping kan tunen.
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ray niet, die haat namelijk speakers bouwen, maar hij moet nu wel onder de druk van het forum... Hij start ook allerhande projecten op om de aandacht op dit topic te laten vervagen
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Haten ?
Hoe kom je daar nu bij ?, da's niet waar...
Het is alleen niet zo praktisch om te zagen en te frezen in de regen, bij windkracht 9.
Laat staan als het om 16:30 al donker is...
Hoe kom je daar nu bij ?, da's niet waar...
Het is alleen niet zo praktisch om te zagen en te frezen in de regen, bij windkracht 9.
Laat staan als het om 16:30 al donker is...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
laten we het erop houden dat ik er net zo dol op ben, als jij op printjes solderen. 
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Zijn er al weer vorderingen hier?
Het is mooi klus-weer buiten
Het is mooi klus-weer buiten
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33827
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
gekocht?ray5150 schreef:Heb vorige week nog luidsprekerkabel gekocht !![]()
![]()
![]()
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Inderdaad, meestal sjopt Ray bij het grofvuil..............

Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Nee, echt, nieuw gekocht in een winkel.
http://www.radiotwenthe.nl/
(Heeft wel zo'n beetje de grootste voorraad ouwe meuk van NL...
)
http://www.radiotwenthe.nl/
(Heeft wel zo'n beetje de grootste voorraad ouwe meuk van NL...
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Een tijdje geleden heb ik de stukjes voor de verticale bracing erin gebouwd.
Waarvan hier enkele foto's :
Waarvan hier enkele foto's :
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ray, wat een vreselijk tuinhuisje en dan ook nog met een bak geraniums ervoor......
Leidt vreselijk af van het onderwerp!

Leidt vreselijk af van het onderwerp!
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
pelargoniumds23man schreef:... een bak geraniums ervoor......
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Netjes gebouwd voor iemand wiens hand vergroeid is met een soldeerbout!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Je gaat me toch niet vertellen dat dat jouw mancave is ?????

- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Ik vind het mooi hoor Ray, zelfs je tuinhuisje.
Alleen jammer dat er geen fase sprongen in de box zitten. (plus 6 dB/okt filtering)
Paul.
Alleen jammer dat er geen fase sprongen in de box zitten. (plus 6 dB/okt filtering)
Paul.
Re: [Longterm] The X-Ray Speaker Project.
Niet goed ?ds23man schreef:Je gaat me toch niet vertellen dat dat jouw mancave is ?????![]()
Ik vind juist een platte baffle aantrekkelijker om te zien.pvanlingen schreef:Alleen jammer dat er geen fase sprongen in de box zitten. (plus 6 dB/okt filtering)
