Randstad luisterdag Zaterdag 19 april 2014 in Alphen ad Rijn

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

Zoals door Robert aangegeven is er gisteravond een programma gemaakt op basis van beschibare ruimtes, tijd en apparatuur. We hebben het zo optimaal proberen in te delen, we ontkomen er echter niet aan om sommige activiteiten gelijktijdig te laten plaatsvinden. Onderstaand wat informatie over de ruimtes en linkjes naar het programma in gif en pdf. Deze versie is niet definitief; als we dingen over het hoofd hebben gezien of als je ideeën hebt die de indeling substantieel zouden kunnen verbeteren, laat het dan alsjeblieft weten!

De definitieve versie wordt donderdag gemaakt en hier verspreid, ook zal bij de luisterruimtes zelf een uitdraai hangen met wat er te verwachten is. We weten allemaal dat we het niet op de minuut kunnen volhouden op de dag zelf, zie het dan ook meer als een leidraad om te zorgen dat alle apparatuur aan bod komt en dat je een beetje een keuze kunt maken wat te beluisteren.

Er zijn nog wat vraagtekens bij de bronnen, als jouw apparatuur in die luistersessie staat en je hebt een voorkeur voor een bron, geef het dan even door.

Ruimte-informatie:
Alle ruimtes zijn gesitueerd op de 1e verdieping, er is een transportlift aanwezig (wel geschikt voor apparatuur met evt. begeleiding, niet voor 10 forummers tegelijk)
Ruimte 07: 180m2, halfrond en voorzien van redelijk wat pilaren. Hierdoor geen optimale luisterruimte, maar wel zeer geschikt om wat spulletjes uit te stallen en als praatruimte
Ruimte 07: 180m2, halfrond en voorzien van redelijk wat pilaren. Hierdoor geen optimale luisterruimte, maar wel zeer geschikt om wat spulletjes uit te stallen en als praatruimte
Ruimte_07.jpg (25.63 KiB) 140 keer bekeken
Ruimte 08: de kleinste ruimte met 50m2, langwerpig
Ruimte 08: de kleinste ruimte met 50m2, langwerpig
Ruimte_08.jpg (11.49 KiB) 140 keer bekeken
Ruimte 10: 95m2; wat vierkant van aard
Ruimte 10: 95m2; wat vierkant van aard
Ruimte_10.jpg (27.03 KiB) 140 keer bekeken
Programma als afbeelding: >>LINK<<

Programma als PDF: >>LINK<<
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Ik zie dat mijn Fane/Beyma kastjes zijn ingedeeld met de N-core versterker van Henkjan en de KT77 versterker van Fred van Dam.

Omdat ik speakon aansluitingen heb op de kastjes, kan niet zomaar elke kabel worden gebruikt. Ik heb beschikbaar aan kabels:

4 polig speakon -> 4 polig speakon (aangesloten +/- 1)

4 polig speakon -> blanke draad +/-

Kunnen de eigenaren van de versterkers even kijken of we hieraan genoeg hebben?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Hoe laat gaan de zalen eigenlijk open? De eerste luistersessie staat om 10.00 maar ik dacht ergens te hebben gelezen dat de deuren al om 9.00 open gaan?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

Walt schreef:
Hoe laat gaan de zalen eigenlijk open? De eerste luistersessie staat om 10.00 maar ik dacht ergens te hebben gelezen dat de deuren al om 9.00 open gaan?

Groetjes Walter
Vanaf 09:30 uur gaan de deuren open voor publiek, en omdat het wat tijd kost om apparatuur op de juiste plek te krijgen, naamstickertjes uit te delen na betaling en wat kennismakingsrituelen uit te voeren, starten we om 10:00uur...
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Zie dat je een versterker van iemand anders bij mijn set hebt ingedeeld. De Ultrazoooms draaien alleen met mijn Hypex Ncore/DLCP setup! Bron neem ik ook mee. Vindt 3 kwartier wel wat weinig.
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door dre »

Het dubbele lijkt me een beter plan.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door pappaleo »

De Ultrazoooms wil ik zeker horen dus graag niet gelijk met mijn sessie.
Laatst gewijzigd door pappaleo op za 12 apr 2014, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Mijn Fane/Beyma combi zijn we denk ik na 3 kwartier wel weer beu, zo goed klinkt die nou ook weer niet, maar die ultrazooms zou ik ook wel iets langer willen luisteren, en ik denk meerdere mensen. Is het een idee mijn Fane/Beyma combi naar 10.00 te schuiven, dan komt er 30 minuten extra tijd vrij voor ds23man zijn Ultrazooms.

Eventueel zou ik ook nog wel de laagkasten van de ultrazoom set willen horen in combinatie met mijn Fane/Beyma maar als dit lastig is dan moeten we dat maar achterwege laten.

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Walt schreef:

Eventueel zou ik ook nog wel de laagkasten van de ultrazoom set willen horen in combinatie met mijn Fane/Beyma maar als dit lastig is dan moeten we dat maar achterwege laten.

Groetjes Walter
Prop in 2 minuten een standaardfiltertje in de DLCP en verder kwestie van inpluggen.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Doet ie relaixed van Ray het eigenlijk al wel?
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

ds23man schreef:
Zie dat je een versterker van iemand anders bij mijn set hebt ingedeeld. De Ultrazoooms draaien alleen met mijn Hypex Ncore/DLCP setup! Bron neem ik ook mee. Vindt 3 kwartier wel wat weinig.
Duidelijk, daar hebben we het gisteren nog over gehad, maar dat was bij ons niet helemaal duidelijk. Ga ik aanpassen.

En ik neem aan dat iedereen zijn speakers/versterkers wel anderhalf uur wil laten horen (oeps lees net dat Walt een andere mening heeft 8) ), maar we hebben alleen de zaterdag en niet het hele weekend en genoeg apparatuur om te beluisteren. Als je 's avonds blijft, is er zeker nog tijd over om ze weer te kunnen laten spelen :rock: of we gaan nog een reshuffle doen als er idd veel animo is om langer naar de UZ's te luisteren...
ds23man schreef:
Doet ie relaixed van Ray het eigenlijk al wel?
Hij staat op de voorlopige lijst, hij is nog niet afgemeld in ieder geval
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Dat klinkt goed, zou je dat standaard filtertje er eventueel alvast kunnen inzetten? Dat bespaard toch weer wat tijd op de dag zelf.

Ik denk dat een akoestisch 4e orde crossover op 75Hz wel prima zal zijn. De kastjes zitten zelf al op -3dB bij 75Hz met 12db/okt natuurlijke afval dus dan aan de JBL wooferzijde instellen 4e orde 75Hz en aan de Fane/Beyma zijde 2e orde op 75Hz dat moet aardig werken.

EDIT: waarom niet mijn setup een half uur eerder, dan krijgt ds23man meer tijd. Op zich zou iedereen natuurlijk evenveel tijd moeten krijgen maar de Ultrazooms zijn echt iets speciaals, zoiets hoor je niet vaak dus ik zou die wel wat meer tijd willen geven...

Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op za 12 apr 2014, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

S'avonds ben ik er niet, moet nogal een stukje terug rijden!
Gebruikersavatar
RobertD
Berichten: 4408
Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
Locatie: Alphen a.d. Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door RobertD »

Goede input en leuk dat iedereen even meedenkt.
Ik had al een vermoeden dat de Ultrazooms een eigen versterking met dsp nodig hadden, dus dat is geen probleem.
(sorry, maar ik volg niet alle topics op de voet.)

Zoals Michael al aangaf is het programma alleen maar een leidraad. Als we maar een beetje kunnen stroomlijnen naar ieders wens.

De Relaixed van Ray is nog niet klaar, dat heeft hij per PB laten weten. Hij neemt wel zijn klasse A versterker mee. Dat is overigens alleen een eindversterker, dus hopelijk is er nog een voorversterker in de zaal...
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Om 13.30 is er nog een open plek in het schema, wellicht dan een 2e ronde voor de Ultrazooms?

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
mikekiwi
Berichten: 1150
Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door mikekiwi »

ds23man schreef:
S'avonds ben ik er niet, moet nogal een stukje terug rijden!
ook genoteerd! :wink:
Walt schreef:
EDIT: waarom niet mijn setup een half uur eerder, dan krijgt ds23man meer tijd. Op zich zou iedereen natuurlijk evenveel tijd moeten krijgen maar de Ultrazooms zijn echt iets speciaals, zoiets hoor je niet vaak dus ik zou die wel wat meer tijd willen geven...
Had je eerdere opmerking gezien, neem ik zeker mee bij de mogelijke aanpassingen. Ik zal morgen nadat er wellicht meer mensen een aanpassing/verzoek hebben doorgegeven, weer een nieuwe versie maken.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door AatV »

Zie dat de sessie met mijn kubusversterkertje pas om 17.00 uur begint. Prima, kan ik alles horen!
Zal nog een oude CD-speler meenemem als bron, kan het vraagteken weg.
Denk alleen dat de combinatie 7/8 Watt van mijn Kubus en de Dayton met een rendement van 83/84 dB niet echt gaat lukken.

Complimenten trouwens voor de tijd en de moeite die jullie er insteken! =D>

groet,
Aat
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

En anders huur ik wel een extra ruimte, van die huurprijzen lig ik niet wakker! :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Dat klinkt goed, zou je dat standaard filtertje er eventueel alvast kunnen inzetten? Dat bespaard toch weer wat tijd op de dag zelf.

Ik denk dat een akoestisch 4e orde crossover op 75Hz wel prima zal zijn. De kastjes zitten zelf al op -3dB bij 75Hz met 12db/okt natuurlijke afval dus dan aan de JBL wooferzijde instellen 4e orde 75Hz en aan de Fane/Beyma zijde 2e orde op 75Hz dat moet aardig werken.


Groetjes Walter
Kan, maar moet toch even terplekke een metinkje doen i.v.m. de levels.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Zo nauw komt het niet, die Fane/Beyma combi heeft gewoon bijna geen output onder de 70Hz dus enige aanvullig zal wel een meerwaarde zijn. Rendement is denk ik iets van 95dB dat zal ongeveer gelijk zijn aan de JBL woofers in het 70Hz gebied lijkt me. Beide eindtrappen dus ongeveer even hard.

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Zo nauw komt het niet, die Fane/Beyma combi heeft gewoon bijna geen output onder de 70Hz dus enige aanvullig zal wel een meerwaarde zijn. Rendement is denk ik iets van 95dB dat zal ongeveer gelijk zijn aan de JBL woofers in het 70Hz gebied lijkt me. Beide eindtrappen dus ongeveer even hard.

Groetjes Walter
Zo, filtertje al klaar in 30 seconden. Terplekke er even inschieten ( 2seconden). :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Walt »

Dat gaat 'iets' sneller dan ik een filter kan solderen :mrgreen:

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Dat gaat 'iets' sneller dan ik een filter kan solderen :mrgreen:

Groetjes Walter
Dat was inclusief opstarten van Filterdesigner. :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door Jan Geert »

Inderdaad zie ik de combi vande Ultrazooms met mijn 845. Hoewel het vast interessant is, weet ik gewoon niet of dat werkt,
Ik neem dus 2 SET versterkers mee. 7 en een kleine 20 watt. Is het nu zo verstandig om die 95 m2 te laten bespelen??
Ik ken het rendement en de impedantie van die speakers ook niet. En in het algemeen wordt een 300b wat minder blij van 4 ohm.
Dit ff ter overweging.

Ik neem als reservebron wel een macbook en de parasound dac mee.

Jan Geert
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Randstad luisterdag Zaterdag 19 april in Alphen a.d. Rij

Bericht door ds23man »

Jan Geert schreef:
Inderdaad zie ik de combi vande Ultrazooms met mijn 845. Hoewel het vast interessant is, weet ik gewoon niet of dat werkt,
Ik neem dus 2 SET versterkers mee. 7 en een kleine 20 watt. Is het nu zo verstandig om die 95 m2 te laten bespelen??
Ik ken het rendement en de impedantie van die speakers ook niet. En in het algemeen wordt een 300b wat minder blij van 4 ohm.
Dit ff ter overweging.

Ik neem als reservebron wel een macbook en de parasound dac mee.

Jan Geert
Zoals ik al zei, de Ultrazoooms zijn een compleet systeem. Speakers, amps en dsp zijn op elkaar afgeregeld.
Gesloten

Terug naar “DIY Events door leden”