3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Dacht al, waar blijf je nou....... 
Update:
Er gaan nieuwe AT mids komen, nu volgens het underhung principe, deze mid zal waarschijnlijk nog meer het onderste uit de kan kunnen halen. Wel zal het filter weer moeten worden aangepast
Wie interesse heeft in mijn huidige AT's voor een zacht prijsje kan alvast een PM sturen...
Groetjes Walter
Er gaan nieuwe AT mids komen, nu volgens het underhung principe, deze mid zal waarschijnlijk nog meer het onderste uit de kan kunnen halen. Wel zal het filter weer moeten worden aangepast
Wie interesse heeft in mijn huidige AT's voor een zacht prijsje kan alvast een PM sturen...
Groetjes Walter
Wat is zacht.... 
Iets van 50% van de nieuwprijs, dus circa 300 euro voor het setje...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Da's redelijk te noemen.
Die nieuwe is wel een heel stuk fraaier trouwens!
Die nieuwe is wel een heel stuk fraaier trouwens!
Inruil is ook bespreekbaar, ik zoek bijv. nog een setje leuke speakerkabels van circa 2m lengte (single wire).
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Ik zal eens gaan spitten. 
Dat kan ik je wel garanderen. Toen ik mijn speakers bestelde had Skaaning per ongeluk de overhung units geleverd, terwijl ik de underhung besteld had.Walt schreef:Update:
Er gaan nieuwe AT mids komen, nu volgens het underhung principe, deze mid zal waarschijnlijk nog meer het onderste uit de kan kunnen halen. Wel zal het filter weer moeten worden aangepast![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
Ik mocht voorlopig luisteren met de verkeerd geleverde tot de goede klaar waren.
Toen de goede kwamen was dat toch wel een flink verschil. Detailrijker en dynamischer.
Wel met hetzelfde filter dat toen nog niet goed was. Waar Jeroen aan gewerkt heeft, was zeker wel underhung. Vreemd dat jij overhung hebt aangeschaft.
Groet,
Leobus
Ik heb dezelfde units als de AT's als in Jeroen zijn MOB3W, dit zijn dus beide de overhung versie. Als je meer wilt weten over Jeroen zijn ervaringen met beide AT versies kun je hem een PB sturen, voorlopig zal ik hier op het forum niet over gaan uitweiden.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Contacteer:
Ik dacht dat ze €225 per stuk koste ?Walt schreef:Iets van 50% van de nieuwprijs, dus circa 300 euro voor het setje...
Groetjes Walter
http://www.audiotechnology.dk/files/EUR ... es2011.pdf
- CoenvanDongen
- Contacteer:
ex scandinavische btwbas focal m180 schreef:Ik dacht dat ze €225 per stuk koste ?Walt schreef:Iets van 50% van de nieuwprijs, dus circa 300 euro voor het setje...
Groetjes Walter
http://www.audiotechnology.dk/files/EUR ... es2011.pdf
+LR magneet en dan is het nieuw 327,50 per stuk ex transportkosten
Klopt, die LR magneet zit erop. 300 euro voor het setje lijkt me een nette prijs, de units zijn nog in erg goede conditie.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Dat is een belachelijk mooie prijs! Ben je zo kwijt denk ik.Walt schreef:Klopt, die LR magneet zit erop. 300 euro voor het setje lijkt me een nette prijs, de units zijn nog in erg goede conditie.
Groetjes Walter
Ik hoop het, en zo niet dan ga ik er een mooie compacte 2-weg reflex mee maken!
Ik was ooit in dit topic begonnen met een 2-weg reflex en toen bleken deze AT's zelfs aardig stevig 40Hz neer te kunnen zetten, ik dacht toen dat de subwoofers erbij aanstonden, maar dat was niet zo.
Groetjes Walter
Ik was ooit in dit topic begonnen met een 2-weg reflex en toen bleken deze AT's zelfs aardig stevig 40Hz neer te kunnen zetten, ik dacht toen dat de subwoofers erbij aanstonden, maar dat was niet zo.
Groetjes Walter
De vorige filteraanpassing (de 22 ohm parallel aan de tweeter verlaagd naar 15 ohm) heb ik trouwens al weer een tijdje geleden ongedaan gemaakt. Het klinkt met de 22 ohm weliswaar meer neutraal maar ik miste de glans bij de stemmen. Het midden stond me net teveel op de achtergrond, met de 22 ohm knalt het er wel weer lekker uit. Het gaat overigens om verschillen van minder dan 1 dB dus geen werelden van verschil maar toch is dit zeer goed hoorbaar.
Straks met de nieuwe AT 'underhung' mid zal het stemmen gebied weer veranderen, ik ben benieuwd wat ik er dan weer aan het filter moet gaan veranderen om het naar mijn zin te krijgen. Zo blijven we in ieder geval lekker bezig...
Groetjes Walter
Straks met de nieuwe AT 'underhung' mid zal het stemmen gebied weer veranderen, ik ben benieuwd wat ik er dan weer aan het filter moet gaan veranderen om het naar mijn zin te krijgen. Zo blijven we in ieder geval lekker bezig...
Groetjes Walter
Bij mij is het vrij standaard om na een luisterdag gelijk zelf weer wat aan te passen aan het filter:
Jeroen en ik samen waren op 15 ohm parallel uitgekomen voor de tweeter, ik zat zelf toch meer naar 22 ohm te neigen. Daarom heb ik nu als compromis eens een 18 ohm erin gezet, eens kijken hoe dat bevalt.
(EDIT: het klinkt nu zeer goed met de 18 ohm erin!)
Verder: de 'bypass buis' is back! Ik moest hieraan denken toen ik gisteren de Orfeo's van Tony hoorde.
Groetjes Walter
Jeroen en ik samen waren op 15 ohm parallel uitgekomen voor de tweeter, ik zat zelf toch meer naar 22 ohm te neigen. Daarom heb ik nu als compromis eens een 18 ohm erin gezet, eens kijken hoe dat bevalt.
(EDIT: het klinkt nu zeer goed met de 18 ohm erin!)
Verder: de 'bypass buis' is back! Ik moest hieraan denken toen ik gisteren de Orfeo's van Tony hoorde.
Groetjes Walter
Voor de echte High-ender is een vacuum buis natuurlijk niet goed genoeg. Hij kiest voor een echte Russische variable vacuum condensator zoals deze :
groet,
Aat
Aat
Klinkt goed, heb je een linkje naar een 6.8uF versie?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Dat is geen bypass meer!Walt schreef:Klinkt goed, heb je een linkje naar een 6.8uF versie?
![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
groet,
Aat
Nee dat is de gehele condensator, dat is nog een stuk beter natuurlijk...
Het klinkt trouwens erg fraai hier nu met die bypass buis weer terug in het filter
Groetjes Walter
Het klinkt trouwens erg fraai hier nu met die bypass buis weer terug in het filter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zeker ingebrande satéstokjes gebruikt als cablelifter?

-
Rob Dingen
- Contacteer:
Hoi WalterWalt schreef:Nee dat is de gehele condensator, dat is nog een stuk beter natuurlijk...
Het klinkt trouwens erg fraai hier nu met die bypass buis weer terug in het filter![]()
Groetjes Walter
Wat is het voor een buis en hoe is hij aangesloten?
Rob
Hallo Rob,
Weet ik zo niet precies, ik heb deze direct zo bij Tony Gee gekocht, aansluitdraden zaten er al aan. Waren iets van 15 euro per stuk dacht ik. Stuur anders Tony even een berichtje, hij kan je meer vertellen.
Groetjes Walter
Weet ik zo niet precies, ik heb deze direct zo bij Tony Gee gekocht, aansluitdraden zaten er al aan. Waren iets van 15 euro per stuk dacht ik. Stuur anders Tony even een berichtje, hij kan je meer vertellen.
Groetjes Walter
De verdubbelaar is ingezet: 4 stuks AT 18cm midwoofers.
Prachtig spul, niet te vergelijken met bijv. JBL
(zo daar heb je even op moeten wachten he ds23man!!!, en dan nu hap??? Of Papaleo en Ray in de tegenaanval?...
)
Groetjes Walter
Prachtig spul, niet te vergelijken met bijv. JBL
(zo daar heb je even op moeten wachten he ds23man!!!, en dan nu hap??? Of Papaleo en Ray in de tegenaanval?...
Groetjes Walter
Laatst gewijzigd door Walt op ma 19 mei 2014, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.