YANNU versterker

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

YANNU versterker

Bericht door b_force »

Yet Another No-Nonsense Ucd 8) :lol:

Zoals velen, moet ik er ook aan geloven. Deze versterker gaat dienst doen voor mij aankomende drie-weg systeem met XXLS10, HDS152 EXCL en H1212, waar hij de Peerless woofers voor het benodigde sap gaat voorzien. Daarbij komt er ook nog een actief filter bij plus nog wat kleine "room-correcties" (waarschijnlijk 1 of 2 notches voor staande golven). De kast komt van Hifi2000 en is reeds in bestelling (zal zeer waarschijnlijk maandag binnenkomen). Lekker zwart, aangezien de rest van mijn audio ook die kleur heeft.

Vandaag heb ik een print kunnen etsen en heb direct deze voorzien van de nodige componenten. Vrij aardig gelukt al zeg ik het zelf.
Plaatjes zeggen meer dan geleuter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Grappig is dat breedte van de UCD's en mijn voedingsprint even groot is 8)
Rest volgt nog.
sevenup

Re: YANNU versterker

Bericht door sevenup »

b_force schreef:
Rest volgt nog.
Eurokaart formaat?
Xander

Bericht door Xander »

Niet eens. Volgens mij zijn de Hypex 7 cm breed ofzo.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Re: YANNU versterker

Bericht door b_force »

sevenup schreef:
b_force schreef:
Rest volgt nog.
Eurokaart formaat?
Geen idee, was volkomen willekeurig.
Sterker nog, ik heb de voedingsprint zelf gesneden en heb daar expres nog 2mm extra bij gedaan :lol: 8)
MidiMaze
Contacteer:

Bericht door MidiMaze »

Klein puntje, die 100nF dingen hebben nu best lange paden naar het spoor dat ze moeten gaan filteren. Is het een idee om de banen direct langs de 100nF caps te laten lopen. (zelfde voor de elco's eigenlijk...)

just my 2 cents,
TubeHead

Bericht door TubeHead »

Goed punt inderdaad MidiMaze.

Neem aan dat die To220 dingetjes spannings stabalisatoren 78** zijn ?

Dan is het inderdaad verstandiger om die dikke spoor langs de 100nF's te gooien.
daniel

Bericht door daniel »

Printje ziet er netjes geetst uit, maar hoe ga je het vastzetten? Daarvoor had je het - met name aan de voorkant - net ietsje langer moeten maken. Bovendien had je je een hoop etsmiddel kunnen besparen door van die sporen vlakken te maken. Met name de massa-verbinding. Hoe meer koper hoe beter. In zo'n voeding is het hebben van een zo laag mogelijke impedantie volgens mij belangrijker dan een ster-aarde. Op papier in ieder geval :)

Voedingsontwerp is inderdaad no-nonsense, proven technology zogezegd. Waarom heb je de zekeringen trouwens op de ingang van je voeding gezet? Wordt een beetje lastig dimensioneren, want in zo'n secundair circuit wil je volgens mij zo snel mogelijke zekeringen hebben, en dat gaat niet goed samen met de laadstroom van de elco's

Hoe ga je de DC beveiliging doen? Apart printje? velleman kitje?

@ tubehead: dat zijn de diodes. Er staan 4 kleine c-tjes over die diodes, en nog twee parallel over de elco's
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

De paden van die 100nFjes zijn idd lang, maar als ik ze direct langs de "hoofdlijnen" zal laten lopen, was de lengte tov de elco bijna even lang geweest.
Het was tevens een compromis die ik moest maken ivm plaatsing ed.
Ga ik problemen er van ondervinden komen ze aan de onderkant dan maar. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het niet zo'n vaart zal lopen.

De zekeringen hebben eigenlijk ook een functie als "jumper". (zoals je aan de onderkant kunt zien). Kwam zo erg handig uit :lol: 8) .
Ik vind het persoonlijk ook wel handig ter beveiliging. Zo kun je namelijk erg gemakkelijk uitsluiten mocht er iets defect gaan oid. (is bv de trafo defect, of het circuit achter de trafo).

DC beveiliging moet ik nog even kijken, maar ik verwacht niet dat ik daar problemen mee krijg. Sterker nog, ik denk dat ik op de UCD's de elco's laat zitten :lol: 8)
Plaats reactie