erikdebest schreef:Ik vind het vreemd dat deze trafo's voor zowel PP als SE geschikt zouden zijn. Op t plaatje zit er geen luchtspleet in, maar dat is mss alleen het plaatje. Bij het vermogen staat geen frequentiebereik, maar toch vind ik 105W SE vermogen voor een 2,4kg zware trafo nogal optimistisch.
Die 105W is natuurlijk voor PP

.
Je kunt elke PP trafo ook voor SE gebruiken,wel met veel minder vermogen, ruwweg een kwart
Bij PP gebruik je de kern in twee (magnetische) richtingen vanuit nul.
Maar voor SE gaat er gelijkstroom door de spoel.Is er een voormagnetisatie,krijg je de grootste ruimte als die halfweg nul en verzadiging zit.Krijg je een grootste zwaai van nul tot max.met ampitude max/2.
Voor PP is de amplitude max.voor verzadiging en wel in twee richtingen, zwaai van 2x max.Is 4x zoveel.
Zeg maar dat die trafo voor SE niet meer dan 25W aan kan.
Anne