Ik heb geprobeerd je advies in de praktijk te brengen, zie foto:
De draden van de secundaire heb ik nog wat netter uit de kern laten komen en aangesloten op koperfolie van 2cm breed uit een foliespoel. De isolatiefolie uit die spoel heb ik met Bison tix verlijmd zodat de twee folies zo dicht mogelijk en strak op elkaar liggen. De lengte is 12cm, lang genoeg om de trafo aan de zijkant van de pijp waar de laag-mid driver in zit te bevestigen. De folie loopt dan in een boog naar de onderkant van het bandje, de folie naar de bovenkant van het bandje splitst daar en loopt links en recht van de luchtspleet op de magneten naar de bovenkant. De metingen liegen er niet om; primaire inductie 62mH, lekinductie 4µH. Zelfs als de hele lus gebruikt wordt en i.p.v. het bandje een stuk koperfolie komt de gemeten lekinductie onder de 10µH uit

Voor de metingen heb ik de 50mΩ weerstand zo gemonteerd dat het een beetje op het bandje lijkt:
Voor het frequentiebereik heb ik een chipamp gebruikt, deze gaat tot 100kHz -2dB:
-1.4dB bij 80kHz
De vervorming van het chipampje is helaas niet om over naar huis te schrijven, dus dat gaat met de Ucd180HG:
Het frequentiespectrum van de Ucd valt iets eerder af, de trafo is hier niet meer de beperkende factor. De THD blijft duidelijk onder de 0.01%

Dit is bij 1W in 50mΩ. Deze trafo kan ook meer vermogen leveren dan mijn eerdere bouwsels:
Bij 20W (rood, THD groen) valt het hoog iets eerder af, maar niet dramatisch, de THD neemt ook toe maar blijft voor het grootste deel nog onder 0.05%. Alleen onder de 1KHz gaat het mis door verzadiging van de kern. Bij 10W (geel, THD blauw) houdt de ellende iets eerder op en is de THD lager, maar het plaatje is min of meer het zelfde.
Al met al een prachtig resultaat, nogmaals dank aan Peter voor alle hulp

Deze trafo is niet alleen erg goed maar ook nog eens zeer compact en makkelijk te monteren omdat alle draden op de zelfde plek uit de kern komen.
Nu de tweede trafo wikkelen en de bevestiging van het bandje realiseren...
Gerrit