JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
harryeng

Re: JUBILEUM EDITIE!! Luisterdag Breda nummer 10!!!!

Bericht door harryeng »

ray5150 schreef:
AatV schreef:
Tjonge jonge, dacht dat we het stadium van "wie heeft de langste of wie heeft de grootste" toch achter ons gelaten zouden hebben. :o
Zegt de man die ook een paar torens van dik 2 meter aan het bouwen is... :rofl: :rofl: :mrgreen:
Tja, het ziet er naar uit dat er dit jaar wat zwaardere/grotere speakers komen. En dan gaat Jan luistersessie op de eerste etage plannen :-)
Er bestaan wel mooie elektrische steekwagens met traphulp. Maar of die ook de haakse bocht in het buurtgebouw op kunnen?

Volgens mij moeten we maar wat fitness gaan doen voor we naar de DIY dag komen.

Harry
motoindo
Contacteer:

Bericht door motoindo »

hmmmm, tractoren en baskasten van 2 meter, het wordt hier alsmaar interessanter :P
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

harryeng schreef:

Tja, het ziet er naar uit dat er dit jaar wat zwaardere/grotere speakers komen. En dan gaat Jan luistersessie op de eerste etage plannen :-)
Er bestaan wel mooie elektrische steekwagens met traphulp. Maar of die ook de haakse bocht in het buurtgebouw op kunnen?

Volgens mij moeten we maar wat fitness gaan doen voor we naar de DIY dag komen.

Harry
Daarom vroeg ik al of er een lift was........ :lol: :lol:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Die is er dus niet. Maar die jongens van jou mogen in de grote zaal!
Motorfret

Bericht door Motorfret »

die van mij wegen maar een kilootje of 30 per stuk :sure:
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

pcies, dre en tino komen, die zijn echt beresterk!!!!!!
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Hoop dat ze
dre.jpg
dre.jpg (3.89 KiB) 535 keer bekeken
bij zich hebben........
ray5150

Bericht door ray5150 »

En een flesje van deze...
glassex.jpg
:mrgreen:
asterduc
Contacteer:

Bericht door asterduc »

count me in, met of zonder systeem.
dre

Bericht door dre »

Wowly schreef:
We zoeken nog een sponsor! :lol:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

dre schreef:
Wowly schreef:
tena.~png.jpg
tena.~png.jpg (2.97 KiB) 518 keer bekeken
Zij zoeken nog een ploeg.......... :mrgreen:
Pjotr

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
dre schreef:
Wowly schreef:
tena.~png.jpg
Die heb jij toch nog wel in je schuur staan? :lol:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

Pjotr schreef:
ds23man schreef:
dre schreef:
tena.~png.jpg
Die heb jij toch nog wel in je schuur staan? :lol:
Ja, 4 schaar wentel van Kverneland..... :lol:
Dan

Bericht door Dan »

Ik kom ook! Al was het alleen maar om het B&G geweld te aanschouwen. En ik heb twee stuks Hypex AS2.100 D in de aanbieding. Ik zal tegen die tijd wel even een topic met vraagprijs starten want ik kan ze nu nog niet missen :mrgreen:
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

jeroen_d schreef:
Ik heb thuis mijn Peerless sub/sat systeem opgedoekt. Dat bestaat uit speakers die direct door een home theater set kunnen worden aangestuurd. Als er belangstelling is wil ik het wel meenemen. Het systeem speelt op een hoog kwaliteitsniveau. Het bevat Peerless XLS-12 subs, Peerless HDS 134 midwoofer en SEAS millennium tweeter. Ik heb er echter geen aansturing meer voor zoals die verzorgd kan worden door een HT systeem of anders een 4-kanaals eindtrap met DSP ervoor. Het is wel ouwe meuk natuurlijk, het dateert van 2004-5. Past op zich wel mooi bij een 10-jarig jubileum.
Ik heb besloten om het cirkeltje van zelfbouwaudio luisterdagen voor mijzelf rond te maken door dit systeem zelf klaar te maken voor een mooie demo. Het is hetzelfde systeem waarmee ik begonnen ben in Zutphen tijdens de tweede luisterdag die daar werd gehouden in 2005, zie hieronder een foto die toen is gemaakt.
IMG_0932bLarge.JPG
Ik was toen ook al bezig met het prototype van Mijn Ultieme Monitor: http://home.kabelfoon.nl/~dezaire/ultiem/ultiem.htm
Toen ik er niet uit kwam met multi-subs in mijn luisterruimte ben ik overgestapt op dipoolbas: http://home.kabelfoon.nl/~dezaire/dipoo ... oolbas.htm
Als ik nu weer terug denk aan hoe het midhoog klonk, moet ik bekennen dat de keuze voor de midwoofer en tweeter er teveel eentje is geweest op basis van goed meten in plaats van goed klinken. De oude HDS134 midwoofer en SEAS millennium tweeter die ik op 24 mei a.s. ga demonstreren klinken gewoon beter en hadden in retrospect de mooie behuizing van Mijn Ultieme Monitor verdiend.
Toen ik het uiterste uit conventioneel midhoog in een gesloten behuizing had gehaald ben ik overgestapt op volledig open baffle en heb een aantal prototype baffles gebouwd, om daar helemaal het naadje van de kous van te leren kennen. Dat project heeft na vele meet- en luistertesten geresulteerd in Mijn Open Baffle 3-Weg (MOB3W): http://home.kabelfoon.nl/~dezaire/dipoo ... oolbas.htm

Nu ik met zelfbouw voor mezelf ben gestopt en commercieel ben gegaan is het wel leuk om wat te vertellen over de geschiedenis van dit systeem en er een demo mee te verzorgen. De subs hebben inmiddels een gedaantewisseling ondergaan en zitten nu in een 30 liter behuizing. Aansturing zal verzorgd worden via Squeezebox, nanoDIGI, 2 metrum stereo DACs, Hypex 4-kanaals versterker.
Wat ik wil doen is bij een van de luisterstints er een presentatie van geven, de andere luisterstints is het dan vrij voor gebruik zodat ik zelf ook kan luisteren naar andere systemen.
Wowly
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Heel leuk. Je wil dan eigenlijk in de ochtend een luisterruimte gebruiken voor de 1e luisterstint, en dan de set laten staan voor de 2e luisterstint? Begrijp ik het zo goed?
harryeng

Bericht door harryeng »

jeroen_d schreef:
Ik heb thuis mijn Peerless sub/sat systeem opgedoekt. Dat bestaat uit speakers die direct door een home theater set kunnen worden aangestuurd. Als er belangstelling is wil ik het wel meenemen. Het systeem speelt op een hoog kwaliteitsniveau. Het bevat Peerless XLS-12 subs, Peerless HDS 134 midwoofer en SEAS millennium tweeter. Ik heb er echter geen aansturing meer voor zoals die verzorgd kan worden door een HT systeem of anders een 4-kanaals eindtrap met DSP ervoor. Het is wel ouwe meuk natuurlijk, het dateert van 2004-5. Past op zich wel mooi bij een 10-jarig jubileum.

Nu ik met zelfbouw voor mezelf ben gestopt en commercieel ben gegaan is het wel leuk om wat te vertellen over de geschiedenis van dit systeem en er een demo mee te verzorgen. De subs hebben inmiddels een gedaantewisseling ondergaan en zitten nu in een 30 liter behuizing. Aansturing zal verzorgd worden via Squeezebox, nanoDIGI, 2 metrum stereo DACs, Hypex 4-kanaals versterker.
Wat ik wil doen is bij een van de luisterstints er een presentatie van geven, de andere luisterstints is het dan vrij voor gebruik zodat ik zelf ook kan luisteren naar andere systemen.
leuk! En we zijn weer lekker tegendraads. Waar nu komt met een gesloten mid/hoog en een dipool bas, kom ik met een gesloten bas, en een dipool mid/hoog :lol:
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Het is een gesloten bas hoor in het oorspronkelijke systeem! Die zal ik tot 150Hz laten lopen, kan prima met die kleine behuizing en dan kunnen we lekker knallen met deze potente 3-weg.

@Wowly: ochtend zou kunnen, of middag maakt me niet uit. Ik weet ook niet hoe je het precies gaat indelen, maar meestal als je met luisterstints gaat werken dan zijn er per set meerdere sessies. Bij een van die sessies geef ik dan een mondelinge uitleg over de achtergrond van het systeem.
Walt

Bericht door Walt »

Hallo Harry,

Wellicht is het een leuk idee om jouw speakers direct te vergelijken met die van ds23man, ze hebben veel overeenkomsten maar ook bepaalde verschillen...

Groetjes Walter
jeroen_d
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door jeroen_d »

Zie vorige pagina, ze wilden al strijden om een pizza op basis van wie de grootste/langste had.
harryeng

Bericht door harryeng »

jeroen_d schreef:
Zie vorige pagina, ze wilden al strijden om een pizza op basis van wie de grootste/langste had.
En ik ben al snel gaan meten in Alphen, nu weet ik wat ik nog moet veranderen aan de huidige speakers :sure:
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

harryeng schreef:
jeroen_d schreef:
En ik ben al snel gaan meten in Alphen, nu weet ik wat ik nog moet veranderen aan de huidige speakers :sure:
Dacht al, op een gegeven moment was ik mijn rolmaat kwijt........... :think:
Muug
Contacteer:

Bericht door Muug »

Ik kan wel mijn HKDAC-deksel meenemen. Sleur ik de Annastasia ook mee? Zou daar interesse voor bestaan?
BertDB

Bericht door BertDB »

zeker weten !
Persoonlijk vind ik dat een erg mooie versterker..
ds23man
Ook commercieel actief

Bericht door ds23man »

BertDB schreef:
zeker weten !
Persoonlijk vind ik dat een erg mooie versterker..
Denk al, wie krijgt het voorelkaar om op precies 8 uur ( 4 mei dodenherdenking, 2 minuten stilte) een post te plaatsen. :shock:

Jawel, een BELG!!!!!! :lol:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”