Mijn ervaring is dat je met de high pass veel makkelijk een mooie aansluiting krijgt.
we hebben het hier over een passief filter dat voor de speakers komt he? Een filter dat je niet kunt instellen en dat niet specifiek voor de impedantie van de speakers die je eraan hangt gemaakt is. Dus high-pass kan wel po 80Hz ontworpen zijn bij 4ohm, maar je weet helemaal niet wat de impedantie van de speaker is in het laag? .... Dat kan toch nooit goed gaan (ja ok, kan toevallig net wel goed gaan per ongeluk).
Je krijgt dus een of andere onvoorspelbare high-pass filter op die speaker. Hoe kan dat nu beter zijn dan parallel aansluiten?
Volgens mij moet je dat laatste gewoon doen als je een subwoofer high-level wilt aanlsuiten. Gewoon op speakers-b of parallel op dezelfde aansluiting. Daar heeft zowel je versterker als je speakers geen enkele last van.
Mijn ervaring is dat je met de high pass veel makkelijk een mooie aansluiting krijgt.
we hebben het hier over een passief filter dat voor de speakers komt he? Een filter dat je niet kunt instellen en dat niet specifiek voor de impedantie van de speakers die je eraan hangt gemaakt is. Dus high-pass kan wel po 80Hz ontworpen zijn bij 4ohm, maar je weet helemaal niet wat de impedantie van de speaker is in het laag? .... Dat kan toch nooit goed gaan (ja ok, kan toevallig net wel goed gaan per ongeluk).
Je krijgt dus een of andere onvoorspelbare high-pass filter op die speaker. Hoe kan dat nu beter zijn dan parallel aansluiten?
Volgens mij moet je dat laatste gewoon doen als je een subwoofer high-level wilt aanlsuiten. Gewoon op speakers-b of parallel op dezelfde aansluiting. Daar heeft zowel je versterker als je speakers geen enkele last van.
Mijn ervaring is dat je met de high pass veel makkelijk een mooie aansluiting krijgt.
we hebben het hier over een passief filter dat voor de speakers komt he? Een filter dat je niet kunt instellen en dat niet specifiek voor de impedantie van de speakers die je eraan hangt gemaakt is. Dus high-pass kan wel po 80Hz ontworpen zijn bij 4ohm, maar je weet helemaal niet wat de impedantie van de speaker is in het laag? .... Dat kan toch nooit goed gaan (ja ok, kan toevallig net wel goed gaan per ongeluk).
Je krijgt dus een of andere onvoorspelbare high-pass filter op die speaker. Hoe kan dat nu beter zijn dan parallel aansluiten?
Volgens mij moet je dat laatste gewoon doen als je een subwoofer high-level wilt aanlsuiten. Gewoon op speakers-b of parallel op dezelfde aansluiting. Daar heeft zowel je versterker als je speakers geen enkele last van.
Moet je wel een losse power amp hebben. En dan nog is de vraag of het je het op die manier akoestisch kloppend gaat krijgen als je een high pass zet op speakers die uit zichzelf al een laagafval hebben.