Preamp Voyager

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

TubeHead

Re: Preamp Voyager

Bericht door TubeHead »

Woooohhh ziet er profi uit Barry ! mooi mooi mooi !
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Bedankt mannen! Alle afzonderlijke delen werken nu, we gaan gestaag verder met het volgende onderdeel, kast voorbereiden en inbouwen.
metabaron

Bericht door metabaron »

Ja barry heel gaaf ben beniewd naar de kast en eind resultaat :goeie:

Dennis
democles

Bericht door democles »

Leuk gedaan,Barry =D> =D>

Ga je die 6N6P,s ook afschermen?
(hulsjes er om)
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

democles schreef:
Leuk gedaan,Barry =D> =D>

Ga je die 6N6P,s ook afschermen?
(hulsjes er om)
Kan, noodzakelijk is het niet. De buisvoeten komen onder de bovenplaat en dus uit zicht, dus ik heb ze er maar op gezet, heb een doosje van die dingen op eBay gekocht. Kan dit altijd nog bedenken als het klaar is.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Passen en meten met de behuizing, denk dat dit het handigst is. Er komen railtjes in waar alles op gemonteerd kan worden, op de juiste hoogte zoals de ingangsselectie print (potmeter moet in het midden uitkomen uiteraard). Misschien trafo en smoorspoel nog omdraaien ivm strooiveld?
Bijlagen
DSC00810.jpg
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Zoiets dus:
Bijlagen
DSC00811.jpg
johan283

Bericht door johan283 »

nice :goeie:
AatV

Bericht door AatV »

Begrijp ik nu uit de foto's dat de voedingstrafo op z'n kant gemonteerd wordt? Steekt er nu nogal bovenuit..
Voor de rest : een plexiglazen bovenkant, zodat je al het moois kan blijven zien. 8)

groet,
Aat
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

AatV schreef:
Begrijp ik nu uit de foto's dat de voedingstrafo op z'n kant gemonteerd wordt? Steekt er nu nogal bovenuit..
Voor de rest : een plexiglazen bovenkant, zodat je al het moois kan blijven zien. 8)

groet,
Aat
De voedingstrafo komt op z'n kant. Dan nog kom ik ruim 10mm te kort, ik zou hier nog iets kunnen smokkelen door iets van de spoelkern te zagen/snijden, maar dat wordt prutswerk. Al eerder kwam het idee dit onderuit te laten steken, maar dat idee staat me toch tegen eigenlijk. Ik heb besloten een kapje op de bovenplaat te gaan bevestigen (zojuist besteld) die ik dan in dezelfde kleur spuit als de trafokappen op de eindblokken. Volgorde moet eigenlijk ook zijn dat je eerst de trafo koopt en daarna pas bepaald hoe hoog de kast wordt he :mrgreen: De bovenplaat wordt gewoon alu, geen plexiglas.

Heb de steunen van de trafo gehaald om in elk geval de zijstukken eraf te kunnen zagen, en dan ziet het er zo uit:
DSC00812.jpg
DSC00813.jpg
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Kun je de bovenplaat dan niet een rand meegeven die de zorgt dat die iets hoger komt te staan?
Dat word dan een soort deksel, maar goed uitgevoerd kan dat natuurlijk best wel.
bovenplaat.JPG
AatV

Bericht door AatV »

hannesie schreef:
Kun je de bovenplaat dan niet een rand meegeven die de zorgt dat die iets hoger komt te staan?
Dat word dan een soort deksel, maar goed uitgevoerd kan dat natuurlijk best wel.
bovenplaat.JPG
En als je het dan helemaal wil laten opvallen een plexiglazen rand nemen, verlicht door leds! :mrgreen:

groet,
Aat
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

hannesie schreef:
bovenplaat.JPG
Ik snap wat je bedoelt Hans, maar het moet in harmonie blijven met de eindblokken, dus de bovenplaat op dezelfde hoogte. Dan is iets een verhoging ter hoogte van de trafo denk ik toch de mooiste oplossing.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

AatV schreef:
hannesie schreef:
bovenplaat.JPG
En als je het dan helemaal wil laten opvallen een plexiglazen rand nemen, verlicht door leds! :mrgreen:

groet,
Aat
Jij hebt wel iets met plexiglas en led's geloof ik Aat :mrgreen:
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Wat is dat bakje met 4 buisjes erop? Een PhonoDude?
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

RobertD schreef:
Wat is dat bakje met 4 buisjes erop? Een PhonoDude?
Klopt. Die achterste is de voorversterker zelf (Classic Three), de voorste wordt een Phonodude.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ik kom met de boutjes waar de bovenplaat mee vast komt te zitten op de rand van de kast uit, even steuntjes gelijmd zodat de rampa moeren wat meer vlees hebben, zodat de lijm kan drogen en morgen de zaag erin kan om sleuven te maken voor de achterpaneeltjes. Die boutjes zijn eigenlijk alleen om de bovenplaat zelf op z'n plek te houden, verder wordt alles in de kast zelf bevestigd.
Bijlagen
DSC00816.jpg
gervenja

Bericht door gervenja »

Gaat wel een heel mooi project worden.
petje af hoor.
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Dank John!

M'n vrije tijd is wat schaars op het moment, toch lekker een middagje kunnen knutselen. Uitsparingen in het frame voor de achterpaneeltjes gezaagd, beetje hoeken erin anders kom ik niet uit met de bevestigingsschroeven.
DSC00817.jpg
De M4 rampamoeren (deze dingen heten weer anders gloof ik) erin gemonteerd met een drupje lijm. Natuurlijk eerst even de gaten geboord in de bovenplaat om te kunnen 'richten'.
DSC00818.jpg
De voetjes gezaagd en een kwastje erover gehaald, die moeten nog wel 2 keer..net als bij de eindblokken lijm ik hier een stukje tapijt onder.
DSC00819.jpg
Al vast met de hoekprofielen aan het meten en passen geweest waar de trafo en printen op komen. Lijkt mooi te passen :D
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Het mooiste zou het zijn als ik de achterpaneeltjes in de kast zou kunnen laten verzinken. Ze zijn 3mm dik, met een bovenfrees zou ik een insparing van 3mm kunnen maken. Ik kan een goede bovengrees van iemand lenen, maar ik heb eigenlijk niet echt ervaring met dit stuk gereedschap. Met een geleider werken is ook lastig gezien de ruimte, heeft iemand een tip hoe ik dit zou kunnen doen? Ik zie ook wel frames die worden aangeboden met uitsparingen er al in, weet iemand hoe dit gedaan wordt?
Bijlagen
DSC00820.jpg
DSC00821.jpg
koifarm
Ook commercieel actief

Bericht door koifarm »

Ik zou toch met een geleider tegen de buitenkant eerst de langste zijden infrezen en dan de korte zijden. Kast ergens goed inklemmen b.v. workmate. En even oefenen op een ander werkstuk.

Als je de achterzijde nog los hebt kun je hem op de cnc freesbank heel mooi bewerken.
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Je kan ook even een mal (laten) maken voor de bovenfrees met kopierrand.
Wat je nodig hebt is de buitendiameter van de kopierrand en de buitendiameter van de frees die je wil gaan gebruiken.
Als die twee paneeltjes dezelfde afmetingen hebben hoef je dus maar één mal te maken..

Kees
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Ha Kees,

Tsja, dat lijkt me de oplossing, ik snap wat je bedoelt. Het toeval wilde dat ik gisteravond bij m'n zwager was (die een bovenfrees heeft) voor de MotoGP en een zondagavondbiertje toen ik je bericht las, we hebben de frees even opgehaald uit de schuur. Hij heeft 'm eens gekocht om een randje aan deurkozijnen te frezen, en verder ook niet veel ervaring, maar altijd nog meer dan ik.

Die copieerrand, of copieerhuls zit erbij. Als we die monteren kijkt íe 7.5mm onder het oppervlak uit, dus de mal moet in elk geval dikker dan 7.5mm zijn. Paar fotootjes gemaakt:
DSC00822.jpg
DSC00823.jpg
Als ik nou van MDF (kan ik zelf makkelijk bewerken) een mal maak, 8mm dik bv, is volgens mij een standaard MDF maat. Even gemeten, de paneeltjes zijn niet gelijk. Niet handig, als ik dit van tevoren had bedacht had ik voor gezorgd dat ze gelijk waren.. misschien is dan 2 losse mallen het handigst ipv 1 mal met 2 gaten, omdat je dan zoveel mogelijk steun voor de frees overhoudt.

Die copieerhuls is 16.9mm in (buiten)diameter, de helft is 8.45mm. Dit is het freesje dat we hebben, 6mm (er is ook groter maar dan kom je met de hoek knel denk ik):
DSC00824.jpg
De helft van 6 = 3mm, afgetrokken van de copieerhuls is een malgrootte afgerond 5.5mm buiten de omtrek van de uitsparing voor het paneeltje.

Freesje erin, diepte 1 op het oog afstellen, en dan een proefstukje maken. Meten en afstellen tot de diepte 3mm is.
Ik zie dit wel zitten, door de mal en voldoende steun voor de frees (dus frees recht) kun je niet buiten het gebied komen dat uitgefreesd moet worden. Helaas heb ik geen hout meer liggen waar het frame van gemaakt is, amerikaans mahonie, maar gaten erin boren en de decoupeerzaag maken strakke uitsparingen, denk dat het wel goed gaat. Oja, de radius van de hoeken van de paneeltjes is 5mm. Zal het in elk geval eerst op een ander afval stukje hout proberen.

Beetje uitgebreid verteld, ook voor mezelf, voor jou gesneden koek - voor mij een 'first'. En bij voorkeur in 1 keer goed in dit al bewerkte frame :lol:

Zie ik nog wat over het hoofd? Nog tips & trics?
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Helemaal goed!
Die mal kun je mogelijk wel zo vastzetten dat je met je bovenfrees vrij kunt heen en weer gaan..
Ik denk dat het 't handigst is om in een tekenprogramma de rechthoek, inclusief de 5mm radius te tekenen en dan een offset te geven van 5,5mm naar buiten.
Dat print je dan even 1:1 en plak je op je MDF (met verdunde houtlijm bijvoorbeeld).. en dan keurig op het lijntje blijven..
Ik zou zo'n malletje dan "printen" met mijn machien natuurlijk.. :mrgreen: ... Ik had waarschijnlijk ook die uitsparingen er al inzitten voor ik de kast ging samenstellen... :wink:

Kees
Barry2001
Algemene moderator
Contacteer:

Bericht door Barry2001 »

Jajaja, wrijf het er nog even in :lol: de volgorde had beter anders gekund ja. Vastzetten van de mal, ik zou een stukje hout aan de binnenkant van het frame kunnen leggen en dan schroeven door de mal (verzonken) naar het plankje eronder toe. Dat klemt dan en blijft wel zitten verwacht ik... je hebt dan alle vrijheid om met de frees te bewegen.
Ik zie het wel zitten, dit gaat wel goedkomen :D Bedankt voor je input!
Plaats reactie