emit tweeter Infinity Qb
Moderator: Beheerdersteam
emit tweeter Infinity Qb
Helaas mijn emit tweeter van mijn infinity Qb opgeblazen. Weet iemand of je die kunt repareren? Zijn niet meer in de handel. Kan iemand mij adviseren welke tweeter ik als alternatief kan gebruiken om de emit te vervangen?
Re: emit tweeter Infinity Qb
"Introduced in 1978, discontinued in 1983". Dat is mooi antiek spul. Ik zou een 1"-dometweeter met een rechthoekig frontplaatje uitzoeken die goed in het gat past. Ik vond op het www een filterschakeling met 6,8uF en een serieweerstand, de meeste 1"-domes (met ferrofluid) passen wel. Geef er niet te veel geld aan uit, twee tientjes per kant is wel maximaal, zou ik zeggen (Monacor, Visaton bieden veel kwaliteit voor twintig Euro).
Dank je wel.
Ik had ook al gezocht maar waarschijnlijk zal vervanging het niet halen bij de zeer
Heldere klanken van de emit, maar ik kan het altijd proberen.
Speakerrepair heb ik al contact mee gehad maar hebben ook niets meer.
Ik had ook al gezocht maar waarschijnlijk zal vervanging het niet halen bij de zeer
Heldere klanken van de emit, maar ik kan het altijd proberen.
Speakerrepair heb ik al contact mee gehad maar hebben ook niets meer.
Er worden wel vaker Qa-Qe boxen aangeboden op marktplaats voor een spotprijs. Daar kun je dan de tweeter uithalen.
Ik houd marktplaats ook in de gaten maar er er zijn er meer met opgeblazen emit tweeters.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Je zou eens wat spec's op moeten duikelen, misschien is zoiets als dit een goede vervanger:
http://shop.speakerenco.nl/product_info ... cts_id=826
http://shop.speakerenco.nl/product_info ... cts_id=826
Ik heb een Emit tweeter uit de Infinity Q.jr Is dat de gewenste?
Metalen plaat met 4 sleuven - naast en onder elkaar - telkens 5 alu baantjes op mica zichtbaar.
Heel kwetsbaar door 1ste orde fiiltering. Ik heb ze lang geleden door Audax tweeters met 2de orde vervangen.
Metalen plaat met 4 sleuven - naast en onder elkaar - telkens 5 alu baantjes op mica zichtbaar.
Heel kwetsbaar door 1ste orde fiiltering. Ik heb ze lang geleden door Audax tweeters met 2de orde vervangen.
Philips/aristona heeft in het verleden ook ribbon tweeters gebruikt in de wat duurdere boxen.
Is dat mischien een optie? Die boxen zijn niet duur meer...
En heb je mischien een foto?
Is dat mischien een optie? Die boxen zijn niet duur meer...
En heb je mischien een foto?