Vervanging voor KEF SP1003 speakers
Moderator: Beheerdersteam
Vervanging voor KEF SP1003 speakers
Hallo,
Een tijd geleden heb ik een setje zelfbouwspeakers gekocht met daarin KEF speakers. Door een domme fout heb ik de speakers opgeblazen. Het gaat hier om SP1003 speakers.
Graag zou ik er nieuwe drivers in zetten, maar de SP1003 zijn lastig te vinden, en bovendien ontzettend duur.
Wie kan mij helpen om hier andere speakers bij te vinden?
De binnenmaten van de kast zijn 175 x 275 x 175mm (8.42 liter). Hieronder een paar fotos om het wat duidelijk te maken.
Groet,
Tobias
Een tijd geleden heb ik een setje zelfbouwspeakers gekocht met daarin KEF speakers. Door een domme fout heb ik de speakers opgeblazen. Het gaat hier om SP1003 speakers.
Graag zou ik er nieuwe drivers in zetten, maar de SP1003 zijn lastig te vinden, en bovendien ontzettend duur.
Wie kan mij helpen om hier andere speakers bij te vinden?
De binnenmaten van de kast zijn 175 x 275 x 175mm (8.42 liter). Hieronder een paar fotos om het wat duidelijk te maken.
Groet,
Tobias
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Re: Vervanging voor KEF SP1003 speakers
Je bedoelt de B110 SP1003. Van de B110 zijn er diverse uitvoeringen geweest, daar slaat het SP nummer op.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Zit nog even naar je foto's te kijken, maar de uitfresing in je kast komt niet overeen met die van de B110.

ds23man schreef:Zit nog even naar je foto's te kijken, maar de uitfresing in je kast komt niet overeen met die van de B110.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
@mMr.T:Mr.T. schreef:Een tijd geleden heb ik een setje zelfbouwspeakers gekocht met daarin KEF speakers.
Wat voor prijzen zie jij voorbij komen dan voor vervangende B110 units
Hoi Tobias,Mr.T. schreef:Graag zou ik er nieuwe drivers in zetten, maar de SP1003 zijn lastig te vinden, en bovendien ontzettend duur.
Ik weet niet wat je ontzettend duur vindt, maar ik heb hier nog wel een paartje B110 SP1003 liggen dat je van me kunt overnemen. Als je interesse hebt, stuur me dan even een pb-tje.
Groeten,
Martin
@ds23man: Er zit een soort ring bij - die niet op de foto staat - en daarmee valt hij perfect in de uitfrezing.ds23man schreef:Zit nog even naar je foto's te kijken, maar de uitfresing in je kast komt niet overeen met die van de B110.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
@SARK: Het zit om de rooi van de link die ds23man stuurde. Richting de 200 euro. Dat is véél meer dan ik een jaar geleden voor de speakers heb betaald.SARK schreef:@mMr.T:
Wat voor prijzen zie jij voorbij komen dan voor vervangende B110 units
Ik heb je een PM gestuurd!Nijn schreef:
Ik weet niet wat je ontzettend duur vindt, maar ik heb hier nog wel een paartje B110 SP1003 liggen dat je van me kunt overnemen. Als je interesse hebt, stuur me dan even een pb-tje.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
Blijf het een vreemd verhaal vinden, kast en filter zien er niet uit als zelfbouw, pasring voor woofer....
Wat voor speaker is het nou eigenlijk?
Wat voor speaker is het nou eigenlijk?
Voor zover ik weet zijn de filters, speakers en tweeters KEF, en de kast zelfbouw. Kan het ook verkeerd hebben.
Je hebt gelijk. Heb m er even uitgedraaid, het zijn SEAS dome 87h tweeters. Het vanalles bijelkaar geraapt, desalniettemin klinken ze erg fijn!ds23man schreef:Tweeter is volgens mij geen kef....
Heb de speakers van Nijn overgenomen. Bedankt voor de inbreng!
Groet,
Tobias
Groet,
Tobias