akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Om de dag in Alphen wat meer te laten zijn dan alleen een luisterdag, willen we een tutorial/workshop over "Akoestiek van kleine ruimtes" organiseren. We hebben Ben Kok (http://www.benkok.com) bereid gevonden om dit te houden. Ben is een bekende in de akoestiek "wereld", en houdt dit soort tutorials o.a. ook voor de AES. Voor ons zal de inhoud afgestemd worden op de audio hobbyisten die we zijn, met goed ruimte voor Q&A onder het motto “what you always wanted to know about acoustics, but were afraid to ask”. Ik heb een keer deelgenomen aan een tutorial van Ben, en dat was zeer de moeite waard (dat was ook de reden dat ik Ben hiervoor gevraagd heb).
Deelname aan het tutorial kunnen we helaas niet gratis houden, we denken dat €10 pp zou moeten kunnen (dat is maar een fractie van wat zo iets normaal zou kosten). Om dat wat beter te kunnen schatten, hier maar de interessepeiling.
Deelname aan het tutorial kunnen we helaas niet gratis houden, we denken dat €10 pp zou moeten kunnen (dat is maar een fractie van wat zo iets normaal zou kosten). Om dat wat beter te kunnen schatten, hier maar de interessepeiling.
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Lijkt me super interessant. Ik weet alleen neit of ik me definitief moet opgeven omdat mijn anwezigheid niet zeker is door aanstaande gezinsuitbreiding. Ik zou het jammer vinden als ik een plekje bezet houd terwijl een ander graag wil, en anderzijds om het inschrijfgeld te dokken als ik er niet bij ben. Daarmee wil ik niet zeggen dat het bedrag zeer redelijk is 
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Ja, dat vind ik wel interessant. Zet mij maar op de lijst.
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Hoe lang zou zo'n tutorial dit gaan duren? Er moet natuurlijk ook tijd over blijven om te luisteren...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
dat wordt idd de balans, moet lang genoeg zijn om voldoende inhoud te hebben, maar kort genoeg om te kunnen luisteren. concrete tijd en programma zijn we nog mee bezig.Walt schreef:Hoe lang zou zo'n tutorial dit gaan duren? Er moet natuurlijk ook tijd over blijven om te luisteren...
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Ik ben gevraagd om iets met metingen te doen. Wat ik me daarbij voorstel is dat ik geen lezing ga geven, maar in ga op praktische vragen van mensen die hun meet-set beter willen gebruiken. Hij moet in principe werkend zijn, als dat voor elkaar is dan kan ik uitleggen hoe je het beste de meting kan uitvoeren en hoe je zaken op het scherm moet interpreteren. Ik ga niet heel erg op de tijd letten, maar ik denk dat een slot van 1,5uur ruim voldoende moet zijn.
Een tutorial akoestiek geven is geen synecure, ik ben benieuwd of hier iemand een presentatie voor klaar heeft liggen. Bert Stoltenborg misschien?
Een tutorial akoestiek geven is geen synecure, ik ben benieuwd of hier iemand een presentatie voor klaar heeft liggen. Bert Stoltenborg misschien?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Wat verstaan we eigenlijk onder kleine ruimtes?
Dit?
Dit?
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Je kunt ook een workshop geven in plaats van een plaatje van een hoofdtelefoon te posten. Als ex-pro weet jij enorm veel van deze materie.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Wat fijn dat je mij nog zoveel credits geeft.jeroen_d schreef:Je kunt ook een workshop geven in plaats van een plaatje van een hoofdtelefoon te posten. Als ex-pro weet jij enorm veel van deze materie.
Maar je brengt mij op een idee: Actief filteren met een DSP.
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Zullen we dan maar gelijk een shoot-out 'Ultrazoom versus W1' op het programma zetten?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28472
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Tis een luisterDAG, niet week!Walt schreef:Zullen we dan maar gelijk een shoot-out 'Ultrazoom versus W1' op het programma zetten?![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
woonkamers, studio's, etcds23man schreef:Wat verstaan we eigenlijk onder kleine ruimtes?
Dit?
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Ik heb dus gekozen voor de workshop, om die te bezoeken omdat ik aanneem dat er nog wel voldoende tijd overblijft om te luisteren, en ik zou dan zelf ook nog een verhaaltje moeten/mogen vertellen. 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
tijdens t avondeten dan maarhannesie schreef:Ik heb dus gekozen voor de workshop, om die te bezoeken omdat ik aanneem dat er nog wel voldoende tijd overblijft om te luisteren, en ik zou dan zelf ook nog een verhaaltje moeten/mogen vertellen.
- mikekiwi
- Berichten: 1150
- Lid geworden op: za 01 jul 2006, 13:06
- Locatie: Alphen aan den Rijn
- Contacteer:
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Even een bumpje mijnerzijdsch om te zien of de animo groot genoeg is om de spreker te laten komen...
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Ik dacht eigenlijk meer voor het slapen gaan..Henkjan schreef:tijdens t avondeten dan maarhannesie schreef:Ik heb dus gekozen voor de workshop, om die te bezoeken omdat ik aanneem dat er nog wel voldoende tijd overblijft om te luisteren, en ik zou dan zelf ook nog een verhaaltje moeten/mogen vertellen.
groet,
Aat
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Ik ga die dag er niet zijn, maar het is natuurlijk wel interessant voor de organisator om te weten óf er animo is. Dus als iedereen deze plek gebruikt om aan te geven of ie animo heeft zou dat wel handig zijn.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Kunnen we anders ook de interesse peilen voor Breda?
Wellicht is daar de toeloop iets groter en is er meer kans dat de workshop daar door kan gaan?
Het aantal geïnteresseerden voor de luisterdag in Alphen is nu wat klein.
Wellicht is daar de toeloop iets groter en is er meer kans dat de workshop daar door kan gaan?
Het aantal geïnteresseerden voor de luisterdag in Alphen is nu wat klein.
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Hoi Robert,
Dat kan natuurlijk. Echter ik wil niet dat er teveel kosten aan verbonden zijn. Ik begrijp dat Ben kok sowieso geld hiervoor vraagt. Ik ben wel bereid onkosten te vergoeden voor de spreker, als ie tenminste niet uit de USA komt oid hahaha. Ik ga eens een paar anderen benaderen en kijken wat dat brengt oke?
Dat kan natuurlijk. Echter ik wil niet dat er teveel kosten aan verbonden zijn. Ik begrijp dat Ben kok sowieso geld hiervoor vraagt. Ik ben wel bereid onkosten te vergoeden voor de spreker, als ie tenminste niet uit de USA komt oid hahaha. Ik ga eens een paar anderen benaderen en kijken wat dat brengt oke?
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
Heb je zeker van je vrouw?Henkjan schreef:kwaliteit kost nou eenmaal geld
groet,
Aat
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
nee, dat vertel ik mn vrouw als ik weer eens wat hobby spul heb gekochtAatV schreef:Heb je zeker van je vrouw?Henkjan schreef:kwaliteit kost nou eenmaal geld![]()
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33823
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
zijn er nou echt niet meer dan 8 mensen die zich hier voor aan willen melden?
Zo wordt het wel wat minder voordelig p.p.
Zo wordt het wel wat minder voordelig p.p.
Re: akoestiek tutorial/workshop in Alphen - interessepeiling
ik wil wel, maar weet nog niet of ik kan komen.
