AFDAC-LB (Low Budget)
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Gesoldeerd door mij.
De dac-chip is een PCM5102, die kan toe met een enkele voeding van 3.3V. Verder 4 spdif ingangen en 1 I2S ingang op basis van een SRC4382. Voeding is geïntegreerd op het dac-printje. Er komt nog een controller-printje bij met 6 zeven-segment displays, 2 voor volume en 4 voor lockstatus en samplerate weergave. Verder is alleen nog een 6V trafootje nodig.
De dac-chip is een PCM5102, die kan toe met een enkele voeding van 3.3V. Verder 4 spdif ingangen en 1 I2S ingang op basis van een SRC4382. Voeding is geïntegreerd op het dac-printje. Er komt nog een controller-printje bij met 6 zeven-segment displays, 2 voor volume en 4 voor lockstatus en samplerate weergave. Verder is alleen nog een 6V trafootje nodig.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Downgrading, de nieuwe trend.
Nog even en we worden een BOSE forum!
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Leuk, en dan moet er eigenlijk de A/D nog bij, en dan is iedereen blij.

Dat die Dac klinkt heb ik hier al gehoord.
Dat die Dac klinkt heb ik hier al gehoord.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Hey! da's een leuk ding.
Mag ik een opmerking maken? Als je het low-budget wilt houden: is het dan niet wenselijk om de molex connectoren te vervangen door schroefblokjes al la verdraaide peer? Dan jaag je bouwers niet op kosten door ze ook nog eens een krimptang te laten kopen (of te pielen met een gewone tang). En het niet hoeven aan te krimpen maakt het weer iets toegankelijker.
Keep up the good work!
Mag ik een opmerking maken? Als je het low-budget wilt houden: is het dan niet wenselijk om de molex connectoren te vervangen door schroefblokjes al la verdraaide peer? Dan jaag je bouwers niet op kosten door ze ook nog eens een krimptang te laten kopen (of te pielen met een gewone tang). En het niet hoeven aan te krimpen maakt het weer iets toegankelijker.
Keep up the good work!
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Dat is misschien wel een punt, en anders een soldeerpunt/gaatje voor de verbindingen?
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Ik wil kant en klare snoertjes meeleveren. Voor de trafo heb ik wel een schroefklem voorzien. Alle I2S apparaten kunnen worden aangesloten, zoals usb-interfaces en de rpi. Ook is er een spdif-uitgang.
Het doel is een dac/voorversterker te maken voor een laag budget, maar een goede kwaliteit. En met alle gemakken zoals bronswitching, volumeregeling, afstandsbediening etc.
Het doel is een dac/voorversterker te maken voor een laag budget, maar een goede kwaliteit. En met alle gemakken zoals bronswitching, volumeregeling, afstandsbediening etc.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Aha, dat wordt dus een meer complete kit dan je afdac2.
F.I.S.T. Industries - Quality Audio Kits
F.I.S.T. Industries - Quality Audio Kits
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Dat klinkt interessant.knuisje schreef:Ik wil kant en klare snoertjes meeleveren. Voor de trafo heb ik wel een schroefklem voorzien. Alle I2S apparaten kunnen worden aangesloten, zoals usb-interfaces en de rpi. Ook is er een spdif-uitgang.
Het doel is een dac/voorversterker te maken voor een laag budget, maar een goede kwaliteit. En met alle gemakken zoals bronswitching, volumeregeling, afstandsbediening etc.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
hsmeets schreef:Aha, dat wordt dus een meer complete kit dan je afdac2.
F.I.S.T. Industries - Quality Audio Kits
Hij heeft ook al een Facebook pagina.
https://www.facebook.com/pages/FIST-Ind ... 2641984175
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Misschien een mogelijkheid creëren,zodat de DAC rechtstreeks op de Raspberry P5 herder gesoldeerd kan worden.
Voor de rest, mooi ontwerp.
Voor de rest, mooi ontwerp.
O jee, veel SMD :
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Schema en lay-out moeten toch ook goed uit te voeren zijn in trough-hole ?
Word het geheel wel een slagje groter van, maar dat terzijde.
Word het geheel wel een slagje groter van, maar dat terzijde.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Moderne ic's zijn niet of nauwelijks meer te verkrijgen in through hole. Bovendien wil je niet meer anders als je eenmaal bent gewend aan smd.
Ik zit er over te denken om ipv. 7-segment displays nu 2 stuks 8x8 led matrix displays te gebruiken van elk 3x3 cm. Dit is ook op afstand af te lezen en staat mooier.
Ik zit er over te denken om ipv. 7-segment displays nu 2 stuks 8x8 led matrix displays te gebruiken van elk 3x3 cm. Dit is ook op afstand af te lezen en staat mooier.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Dat is inderdaad waar. het ging mij dan ook meer om alles eromheen zoals de weerstanden en de condensatoren.knuisje schreef:Moderne ic's zijn niet of nauwelijks meer te verkrijgen in through hole.
Ik wil best wel helpen tekenen, voor iemand die zo diep als jij in de SMD zit is trough-hole werken vast een hele opgaaf.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
De componenten rond de ic's moeten ook in smd, 20 through hole componenten rond een ic van 1 cm2 lukt gewoon niet. Er zijn nog wel wat TH componenten zoals elco's, pulstrafootjes en headers. 
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
knuisje schreef:Ik wil kant en klare snoertjes meeleveren. Voor de trafo heb ik wel een schroefklem voorzien. Alle I2S apparaten kunnen worden aangesloten, zoals usb-interfaces en de rpi. Ook is er een spdif-uitgang.
Het doel is een dac/voorversterker te maken voor een laag budget, maar een goede kwaliteit. En met alle gemakken zoals bronswitching, volumeregeling, afstandsbediening etc.
Please wel graag een 3-polige schroefklemconnector print voor de trafoaansluiting toepassen.
2-polige connectoren trekken scheef (torderen) bij het stevig vastschroeven van de aansluitdraden.
Albert
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Die bouwt ook aardbevingsbestendig.compay schreef:Please wel graag een 3-polige schroefklemconnector print voor de trafoaansluiting toepassen.![]()
2-polige connectoren trekken scheef (torderen) bij het stevig vastschroeven van de aansluitdraden.
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
ray5150 schreef:Die bouwt ook aardbevingsbestendig.compay schreef:Please wel graag een 3-polige schroefklemconnector print voor de trafoaansluiting toepassen.![]()
2-polige connectoren trekken scheef (torderen) bij het stevig vastschroeven van de aansluitdraden.![]()
AFDAC-LB-klussers uit Groningen zullen er wel blij mee zijn..........
Albert
Re: AFDAC-LB (Low Budget)
Helaas geen ruimte meer voor.compay schreef:Please wel graag een 3-polige schroefklemconnector print voor de trafoaansluiting toepassen.![]()
2-polige connectoren trekken scheef (torderen) bij het stevig vastschroeven van de aansluitdraden.
Misschien niet zo hard aandraaien (en vasthouden met je vingers), of draden direct op de print solderen?
