Hm, weer een mooie optie extra.
Je valt van de ene verbazing in de andere. Brengt me wel op een idee: mijn cdrom kit wordt voorzien van een aparte ingang zodat ik de dac ook als losse dac kan gebruiken.
Groeten,
Mischa
HongKongDAC en aanverwanten items
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Hallo Jean Paul,
Als je even het topic gelezen had, heb je kunnen lezen dat de kracht van deze dac pas echt naar buiten komt als je er een buizenoutput aan hangt.
Toch bedankt voor je tip. Wellicht was het handiger geweest als je meteen de goeie waardes had vermeld. Uit jouw reactie begrijp ik dat je die hebt of in elk geval weet te vinden. Een probleem neerleggen en vervolgens de oplossing niet vermelden terwil je die wel weet helpt weinig verder.
Groeten,
Mischa
Als je even het topic gelezen had, heb je kunnen lezen dat de kracht van deze dac pas echt naar buiten komt als je er een buizenoutput aan hangt.
Toch bedankt voor je tip. Wellicht was het handiger geweest als je meteen de goeie waardes had vermeld. Uit jouw reactie begrijp ik dat je die hebt of in elk geval weet te vinden. Een probleem neerleggen en vervolgens de oplossing niet vermelden terwil je die wel weet helpt weinig verder.
Groeten,
Mischa
Huh?? JP heeft hem al weggehaald. Hij vermeldde hier dat de instelling (weerstandenkeuze) rond de opamps verkeerd was, waardoor de opamps allemaal een hoge DC-spanning op de uitgang zouden hebben. Ook zei hij er nog bij dat via google de juiste waardes wel te vinden waren.
Nu snap je misschien de vorm van mijn reactie
. Maar goed, waarschijnlijk is JP dusdanig geschrokken dat hij zijn opmerking weer ingetrokken heeft. Het was ook zijn eerste post hier.
Groeten,
Mischa
Nu snap je misschien de vorm van mijn reactie
Groeten,
Mischa
Ik was benieuwd of iemand al andere modificaties heeft gemaakt aan de DAC anders dan voor beter geluid ?
Na het doorkijken van de datasheet van de beide cs chips zag ik dat meerdere ingangen mogelijk zijn ?
Maar ook een software mode vs hardware mode.
Wat ik namelijk wil is naar buiten brengen welke sampling frequentie wordt gebruikt maar ook meerdere spdif ingangen.
dit eventueel in combinatie met een microcontroller (picje).
Jacob.
Na het doorkijken van de datasheet van de beide cs chips zag ik dat meerdere ingangen mogelijk zijn ?
Maar ook een software mode vs hardware mode.
Wat ik namelijk wil is naar buiten brengen welke sampling frequentie wordt gebruikt maar ook meerdere spdif ingangen.
dit eventueel in combinatie met een microcontroller (picje).
Jacob.
