Hypex nieuws II

Conventionele filters zonder actieve elektronica.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
just-sounds
Ook commercieel actief
Berichten: 155
Lid geworden op: vr 23 nov 2007, 13:10
Locatie: Weesp
Contacteer:

Hypex nieuws II

Bericht door just-sounds »

Hypex Introduces New DSP Modules and Power Supply Units
Mar 31, 2009, 13:53

With the addition of two DSP modules and three power supply units, Hypex completes a product range geared towards easy tailoring of active loudspeaker electronics.

In response to demands from live sound customers and manufacturers of studio monitors, power amplifier specialist Hypex Electronics is introducing switch-mode power supplies (SMPS) and DSP-based loudspeaker control modules. The 400W, 1200W and 3000W SMPS units are made in several output voltage versions to suit applications with varying numbers of channels and output levels.

Crossover filtering, dynamics management and driver protection are available from two DSP modules, a 2-in-6-out and a 1-in-3-out version. Both use studio-grade AD/DA conversion and low-jitter clock circuits. MIDI and USB controls are standard, while AES3 I/O and USB audio are optional.

--
MOD: wat marketing toevoegingen verwijderd
omdat het anders wel erg veel reclame wordt.
(ondanks dat hypex het niet zelf plaatste)
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Yes we will also come with an High End Solution, maximum 2 channels in and 6 channels out. Some prelimenary specifications;
- Input analog, digital AES/SPDIF, USB audio input.
- Control by USB and PC software.
- Resolution, 24 bits / max 192 kHz sampling.
- A/D converters AKM, AK5385A. D/A converters AKM, AK4395.
- DSP TI , optional adding a second one to increase processing power.
- Power supply only 2x12V, all regulators low voltage on board, optional use of our HxR audiophile regulators.
- Special clock design with very low jitter.
- Use of sample rate converter.
- Special gain section to adjust at several different sensitive. Guaranteed highest SNR level.
- Optimized for low EMI.
- Size only 105x105mm.
- Optional IR remote control.
- Optional graphical display.
- Optional input relays section to use it as a preamp.
- Digital volume control, we will write our own firmware, target is to have performance the same as with an analog volume control. Will definitely sound much better as the PGA volume control chips!
Klinkt allemaal erg goed. Heeft wat mij betrefd nog een paar pro's tov groundsound, o.a. de optionele relais bediening voor de input en de USB audio in. Ik ben zeer geïnteresseerd!
Bijlagen
Hypex_High_End_DSP.jpg
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

elcotje erbij ? 8) :lol:

Ben zeer benieuwd hoe en wat :)

volgens mij hebben ze elk ictje een eigen voeding (regulator) gegeven?
Laatst gewijzigd door b_force op wo 08 apr 2009, 13:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

wat is hier dan mogelijk mee ?
ik had altijd al zoiets van: hoe minder in de signaalweg, hoe beter.. en zeker, hoe minder aan het signaal aanpassen het beter.. als je er daarentegen een DSP tussensmijt.. :roll:
Waar kan dit dingetje dan allemaal voor gebruikt worden?
"DSP-based loudspeaker" :?:
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

ehm zie forum, daar staat ergens een vrij grote draad met wat en hoe over DSP's

Daaruit is ook wel op te maken dat hoe minder in signaal weg, hoe beter niet (altijd) geldig is.
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

owké, dan spitten we dat ff door :wink:
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

ik zie ze nog niet staan in de hypex webshop :twisted:
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Al surfende kwam ik nog meer plaatjes tegen.
Bijlagen
3424547942_0ed08dc571_o.jpg
3423740039_604fff6e1d_o.jpg
Gebruikersavatar
BertDB
Berichten: 1978
Lid geworden op: zo 07 sep 2008, 17:39
Locatie: Mechelen (BE)

Bericht door BertDB »

ik ben er niet zo in thuis, maar heeft iemand een idee wat dit ding moet gaan kosten ? zou er wel eens mee willen experimenteren als de prijs wat gunstig uitvalt :P
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

xbake schreef:
ik ben er niet zo in thuis, maar heeft iemand een idee wat dit ding moet gaan kosten ? zou er wel eens mee willen experimenteren als de prijs wat gunstig uitvalt :P
Als je voor weinig geld wilt experimenteren met een actief crossover en DSP moet je de Behringer DCX hebben (zie dit topic over DSP's). Ik denk dat de hypex module een heel stuk duurder zal zijn.
Gebruikersavatar
Àadjo
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 12 feb 2007, 22:55
Locatie: Bennekom

Bericht door Àadjo »

Het draadje wijst naar een topic dat vnl. over DRC (Dig. Room Correction) gaat. Zeer intetressant leesvoer waar eigenlijk veel te weining over bekend is :o

Dat is toch wel wat wat anders dan dit stereo actief digitaal filter van Hypex !?
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Àadjo schreef:
Het draadje wijst naar een topic dat vnl. over DRC (Dig. Room Correction) gaat. Zeer intetressant leesvoer waar eigenlijk veel te weining over bekend is :o

Dat is toch wel wat wat anders dan dit stereo actief digitaal filter van Hypex !?
Ja dat klopt, het DSP topic is begonnen met Room Correction, maar er staan ook veel apparaten bij die zowel kunnen EQ-en als filteren, net als de hypex (voor wat er nu over bekend is).
Gebruikersavatar
indoubt
Berichten: 1352
Lid geworden op: vr 29 apr 2005, 0:17
Locatie: Sweet lake city

Bericht door indoubt »

Leuk, ik ben benieuwd naar de introductiedatum en prijzen. Als we er maar niet zo lang op hoeven te wachten als de groundsound DCN 28
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

ik kreeg door dat er ook een versie komt om een actieve 2weg te maken, dus DSP met 2*UcD (100W of 400W iirc) gezellig samen op een plate, filtering op de PC te maken (op basis van metingen) en optioneel ook digitaal in via USB dus perfect voor PC speakers. 2e unit kan als slave worden gebruikt (voor L&R dus). ook kan 1 unit voor een stareo paar gebruikt worden. en er is ook nog een gefilterde sub-out.
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Ja, die zag ik ook, de software is nu te downloaden, ik zie daarin alleen geen mogelijkheid om te equalizen, dat zou een gemiste kans zijn m.i.

(Paul die ook iets ontdekt heeft met zijn behringer FBQ2496 :mrgreen: )
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door bertor »

Ik heb de software even bekeken. Je kunt er gewoon mee equalizen. Function Boost/cut is de parametrische equalizer, verder nog allerlei shelves, lowpass en highpass filters en je kan de gemeten respons inladen.

13 biquads is voldoende voor normale filterering, voor de combinatie van filtering en roomcorrectie zou je wat tekort kunnen komen.

Ziet er compleet uit. De prijs van 250 a 300 euro inclusief versterking is vrij scherp.
Gebruikersavatar
Martijn H
Berichten: 3210
Lid geworden op: di 22 nov 2005, 14:08
Locatie: Amsterdam

Bericht door Martijn H »

Bertor, je bedoelt dat andere ding van hun gok ik. Deze heeft geen versterking en is nog niet leverbaar. Ik kijk er ook naar uit!
Gebruikersavatar
bertor
Berichten: 1368
Lid geworden op: vr 25 mei 2007, 20:24
Locatie: Enschede
Contacteer:

Bericht door bertor »

Inderdaad, ik bedoel de AS2.100.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

bertor schreef:
Inderdaad, ik bedoel de AS2.100.
zie dus dit topic:
viewtopic.php?t=8823
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

Inderdaad...., we zijn bezig met drie verschillende DSP systemen;
AS2.100 --> zie www.hypex.nl
PSC2.400: http://www.hypex.nl/docs/PSC2.400.pdf
High End DSP

AS2.100:
Is een plate amp en multifunctioneel inclusief twee versterkers van 100W, waarbij de voeding bestaat uit een 100VA trafo. Maximaal 2x100W uit en een line niveau voor een actieve subwoofer. Optioneel USB audio of SPDIF, met USB audio sluit je een PC erop aan en draai je via itunes of Windows Mediaplayer je favoriete muziek af. We hebben USB audio sterke verbeterd door gebruik te maken van een (helaas vrije dure!) sample rate converter. Door de SRC is de jitter van het USB Audio digitaal signaal sterk verlaagd wat de audio performance sterke verbeterd.

PSC2.400:
Is een plate amp gebaseerd op de SMSP 400, en twee UcD400 modules. Wederom dezelfde DSP als uit de AS2.100. Dit product is eigenlijk bedoeld voor Pro Audio of DIY die een erg stevige 2-weg actief systeem willen bouwen. Eventueel kan je de module ook gebruik voor een 800W subwoofer.

Hypex High End DSP:
Dit zal ons topmodel worden, volledig voor de audiofiele gebruiker ontworpen. Er is erg veel aandacht besteed om het beste uit de gebruikte A/D en D/A converters te halen en optioneel kan je onze audiofiele HxR regelaars gebruiken.

Als er nog vragen zijn, hoor ik dat graag..... ;)

Jan-Peter
Audioslave
Berichten: 82
Lid geworden op: vr 12 jan 2007, 20:08

Bericht door Audioslave »

:o Ziet er erg goed uit :shock:

Jan-Peter,

Zijn prijzen en leverdatum al bekend van PSC2.400 & Hypex High End DSP ? Ik neem aan dat die laatste geen plate amp zal zijn :?

Mvg Gerrit
Jan-Peter
In memoriam †
Berichten: 286
Lid geworden op: za 12 nov 2005, 20:19
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Jan-Peter »

Audioslave schreef:
:o Ziet er erg goed uit :shock:

Jan-Peter,

Zijn prijzen en leverdatum al bekend van PSC2.400 & Hypex High End DSP ? Ik neem aan dat die laatste geen plate amp zal zijn :?

Mvg Gerrit
PSC2.400 - € 365,00 ex. BTW
Leverbaar over een 6 tot 8 weken.

High End Dsp - nog geen echte prijs van bekend maar zal wel iets rond de € 500,00 ex. BTW worden. Met dit product willen we geen concessies doen... 8)
Leveringen nog niet exact aan te geven, voor de zomer lijkt me niet echt haalbaar. Na de zomer zal heel realistisch zijn.

Als er nu veel interesse voor is gaan we dat natuurlijk versnellen.

Jan-Peter
Gebruikersavatar
GeertM2
Berichten: 557
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 14:48
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door GeertM2 »

Jan-Peter schreef:
Als er nu veel interesse voor is gaan we dat natuurlijk versnellen.
Interesse hiero!
Gebruikersavatar
fluppie
Berichten: 871
Lid geworden op: di 27 nov 2007, 21:48

Bericht door fluppie »

Naar aanleiding van de luisterdag in Breda is interesse in het DSP gebeuren bij veel zba-leden toegenomen.
Hypex schreef:
Digital volume control, we will write our own firmware, target is to have performance the same as with an analog volume control. Will definitely sound much better as the PGA volume control chips!
Jan-Peter, kom maar op met die DSP !! Dat scheelt mij het bouwen van de audio-link ( Elektuur ) :D.

- Kan je mij vertellen of de modules linkbaar zijn ? Met name dan als je hem als VV gaat gebruiken met display en relaisbordje.

- Hoeveel biquads processing power gaan de bordjes hebben ( met 1 chip ) ?

Ik zou 3weg actief willen gaan, kom ik dan toe met 1 bordje ? Of voor dual mono te handhaven moet ik zeker 2 bordjes kopen :D. Ook hier zeer sterke interesse !! Maar liever een tikje langer wachten en een goed product !
Plaats reactie

Terug naar “Filterontwerp & Passieve Filters”