Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Commerciële mededelingen van onze sponsoren.

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Zweitse »

Ik ben zeer benieuwd naar het eind resultaat.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Henkjan »

ds23man schreef:
Dat in iedergeval de handel rond de Dac's netjes is opgebouwd en geen minidsp kwaaltjes zal hebben! :lol:
maak dat nou eens concreet, dat soort barpraat horen we genoeg =;
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Henkjan schreef:
ds23man schreef:
Dat in iedergeval de handel rond de Dac's netjes is opgebouwd en geen minidsp kwaaltjes zal hebben! :lol:
maak dat nou eens concreet, dat soort barpraat horen we genoeg =;

:proost: :beer:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door knuisje »

Henkjan schreef:
hoe vergelijkt dat met andere DSP's op de markt?
De OPA1632 is een goede keuze, die gebruik ik ook op mijn dac. :D
De PCM2704C USB -> I2S interface: zwaar verouderd, zeker in vergelijking met b.v. een Amanero.
De PCM4204 ADC: verouderde chip, de PCM4222 is moderner.

Maar de gebruikte ic's zeggen lang niet alles. Van groot belang is ook het printontwerp, de voeding etc.
Jammer dat er geen I2S in en uit mogelijkheid is.

Zeker de eerste batch zal vast nog wel z'n eigen kwaaltjes hebben. 8-[
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

knuisje schreef:
Henkjan schreef:
hoe vergelijkt dat met andere DSP's op de markt?
De OPA1632 is een goede keuze, die gebruik ik ook op mijn dac. :D
De PCM2704C USB -> I2S interface: zwaar verouderd, zeker in vergelijking met b.v. een Amanero.

Gebruik ik toch niet.
De PCM4204 ADC: verouderde chip, de PCM4222 is moderner.
Dat is nou altijd het probleem, er is altijd wat moderners! De 4202 is 24bit 192Khz


Maar de gebruikte ic's zeggen lang niet alles. Van groot belang is ook het printontwerp, de voeding etc.

Daar heb ik wel vertrouwen in, aangezien Bruno er zich mee bemoeid heeft.
Jammer dat er geen I2S in en uit mogelijkheid is.
Dan frummel je er die gewoon zelf aan! :mrgreen:


Zeker de eerste batch zal vast nog wel z'n eigen kwaaltjes hebben. 8-[
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door koifarm »

Maar de PCM4202 klinkt hetzelfde als de PCM4222, dit heb ik zelf al uitgeprobeerd.
De spec's zijn ook niet veel slechter, maar voor € 5,- meer had er een PCM4222 in kunnen zitten.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

koifarm schreef:
Maar de PCM4202 klinkt hetzelfde als de PCM4222, dit heb ik zelf al uitgeprobeerd.
De spec's zijn ook niet veel slechter, maar voor € 5,- meer had er een PCM4222 in kunnen zitten.

En voor 62 euro ex btw heb ik chromen spiegelkappen op mijn LaRo:

http://www.landrovermall.eu/Discovery-3 ... pen-chroom

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33823
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Henkjan »

tegeltje schreef:
het betere is de vijand van het goede
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Henkjan schreef:
tegeltje schreef:
het betere is de vijand van het goede
En als ik vandaag een nieuwe auto koop, staat volgende week het nieuwere model alweer in de showroom.........
:mrgreen:
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door koifarm »

Ik vind dat hypex met de PCM serie voor de ADC in goede keuze heeft gedaan.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Er was op DIY Audio enige discussie over wat de "betere" dsp is en Bruno heeft daar de volgende opmerking gemaakt:

"Some random clarifications.

Coefficient length is rarely an issue. Coefficient rounding only causes minor errors in the frequency response which are only noticeable when you make very high Q's at low frequencies. 28 bit coefficients are more than enough for any use sensibly related to loudspeakers. What really matters sonically is the length of the data words. Data rounding translates directly as distortion. In IIR filters you very often find yourself subtracting two nearly identical numbers and then amplifying the rest. Single precision floating point is slightly better than 24 bits fixed because at the very least the error scales with the signal level. But then again for most practical purposes 32-bit fixed is always better than single precision float - float only wins when the signal level drops below -48dB.

The data word lenth in the TAS3108 is 56 bits (48 after the point) and its accumulator is even longer. That's the main reason why I love it so. It's also got a cute microcoded architecture. You can seriously geek out writing code for this chip. I'm seriously galled that the 3108 has been relegated to "not recommended for new design" with no alternative in sight. The "alternative" given on the TI site is ridiculous. What this means is that we'll be doing a lifetime buy when they announce end of production.

The SigmaDSP chips have a similar microcoded architecture but its word length is limited to 28 bits (data and coeff), with limited support for double precision. If you want to do double precision you have to manipulate half words yourself which doubles the number of cycles needed. They're no alternative for the 3108 but their built-in converters and more flexible I/O give them their proper niche.

For those still believing that class D should be closer to digital than a linear amplifier, please read http://www.hypex.nl/docs/papers/AES120_353BP.pdf. The notion of "digital amplifiers" is nonsensical. The only thing you can conceivably eliminate between a DAC and an Ncore amp is the input buffer stage if you change the gain of the DAC's post filter. That would mean a different filter for each prospective DLCP/amp pairing, which is not economical.

As amply attested, I only believe in FIR stages as a way to approximate poles outside the unit circle targeted specifically to cancel non-minimum phase zeros that inevitably result from summing higher order LPF/HPF slopes. There simply aren't justifiable uses of FIR otherwise. Some future update of the software and firmware will support FIR approximation of noncausal IIR. You don't need a lot of DSP for that. The LS1 has a 6000 tap filter correcting the 70Hz subwoofer crossover, and it's done in a hundred cycles or so. The main question will be how to make the software intelligently trade delay memory for this use and for time alignment. We know how to do it, just not whose time to do it in."
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Er is weer nieuws, de input en controllerboard zijn er!

Vraag aan de Hypex mannen:

Begrijp ik het goed dat je de input board nodig hebt om de controller te gebruiken?????

Er is ook een filterdesigner update, kan die nu ook meten??????
Jan-Willem__Hypex
ZA-sponsor: Hypex Electronics
Berichten: 20
Lid geworden op: di 21 sep 2010, 11:24

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Jan-Willem__Hypex »

ds23man schreef:
Er is weer nieuws, de input en controllerboard zijn er!

Vraag aan de Hypex mannen:

Begrijp ik het goed dat je de input board nodig hebt om de controller te gebruiken?????

Er is ook een filterdesigner update, kan die nu ook meten??????
Het is mogelijk om rechtstreeks de controller op het DLCP aan te sluiten. Je zult dan echter wel zelf een verloop kabel moeten maken van RJ45-Flatcable. Als je het iets netter wil doen kun je natuurlijk ook een pcb hiervoor maken.

De update van HFD met meettool is ingepland.

Groet,

JW
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Ik voel aan mijn theewater dat Jan-Peter hier zeer binnenkort een leuke mededeling gaat doen!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Leeuwarden »

€275,-ex. minidsp killer.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1509
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Dan »

Lekker, daar komen ze nu mee.
Never mind, ik ga gewoon lekker verder met mijn 10 kanaals ;)
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Zweitse »

ijscobar schreef:
€275,-ex. minidsp killer.
Dat is een mooie prijs.
Audiolicious

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Audiolicious »

Zweitse schreef:
ijscobar schreef:
€275,-ex. minidsp killer.
Dat is een mooie prijs.
Wat krijg je daar precies voor? Ik zie even door de bomen het bos niet meer?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

Een hele goede dsp met 6 uitgangen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Leeuwarden »

Zie ik nu goed dat Hypex er geen voeding voor heeft?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

ijscobar schreef:
Zie ik nu goed dat Hypex er geen voeding voor heeft?
Nog niet....... Maar een trafo, bruggelijkrichter en wat elco's volstaan.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Leeuwarden »

Oh, er worden dus geen eisen aan de voeding gesteld...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door Leeuwarden »

Even iets anders dan. Er vindt een ADC DAC conversie plaats. Bij Minidsp is die dramatisch. Hoe is dat bij deze?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28471
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Vooraankondiging Hypex High End DSP platform

Bericht door ds23man »

ijscobar schreef:
Oh, er worden dus geen eisen aan de voeding gesteld...

Alle spanningsregelaars zijn onboard!
Plaats reactie