Een aantal erg goede opmerkingen hebben ervoor gezorgd dat de opzet wezenlijk anders is dan anders. Veel mensen vonden dat er te weinig ruimte was voor "social talk". Ook waren er nog steeds opmerkingen over muzieksmaak. En daar valt niet over te twisten. Mensen die erg gek waren met klassiek vonden het soms moeilijk om naar snoeiharde rock te luisteren, en mensen die van pop hielden hadden weer moeite met jazz. Ook hier gaat de nieuwe opzet weer rekening mee houden.
Er zijn 5 ruimte's.
Ruimte 1 : Kleine ruimte op eerste verdieping
Ruimte 2 : Grote ruimte op eerste verdieping
Ruimte 3 : Grote ruimte beneden begane grond
Ruimte 4 : Kleine ruimte naast ruimte 3 op begane grond
Ruimte 5 : Middengrote ruimte aan andere zijde van de gang begane grond
In de achterzijde van ruimte 3 is eveneens een bar, waar kan worden gedronken, gelachen, sterke verhalen worden verteld, op knieën kan worden geslagen, ontroerd worden en zelfs bij afscheid van de dag een traantje mag worden geplengd......
Ruimte 1 en 2 zijn voor de "luistersessie's". Hier moet men vantevoren op de dag zich voor inschrijven. Zorg ervoor dat je aangeeft wat voor muziek je leuk vind, dan kun je mooi matchen met andere liefhebbers. Daarbij is er vóór de luistersessie's nog genoeg tijd om met elkaar af te spreken een bepaalde stint in te schrijven met z'n allen.......
Ruimte 3, 4 en 5 zijn volledig vrij om te worden gebruikt door eenieder die een mooie setup weet te maken met zijn eigen of met behulp van equipment van en met medewerking/toestemming van anderen.
Ruimte 1 en 2 zullen met een luistersessie starten om 10 uur welke tot 11 uur kan duren. Mochten er veel inschrijvingen zijn dan kan aansluitend met dezelfde setup nogmaals een uur worden doorgesessie't. In de middag kan vanaf half 3 tot half 4 een andere setup worden beluisterd. Indien er opnieuw veel inschrijvingen zijn zal hier opnieuw voor een andere groep een uur aan worden geplakt. Voor de avond zal om 7 uur tot 8 één sessie worden geplanned (wees er dus op tijd bij!!). Dit zal naar alle waarschijnlijkheid de interessantste zijn omdat dan gedurende de dag de mooiste combi's worden gemaakt die dan zullen worden ingeplanned.
In ruimte 3 zal behalve de social talk ook een waar DSP-festijn losbreken. En aangezien dit volgens velen toch de toekomst is zal hier veel belangstelling voor ontstaan.
In ruimte 4 zal als vanouds het breedbandergebeuren alsmede het budgetgebeuren plaatsvinden. Oja, vergis je niet, niet alle breedbanders zijn budget, zoals je zult zien
In ruimte 5 zullen de meeste monitoren komen te staan. Met de beste setup tot dan toe zal ook later op de middag de DAC-shootout worden gedaan. Dit is ZEKERWEL GEEN objectieve shootout vanwege de enorme hoeveelheid variabelen, dus bespaar je de moeite om transpositie's van resultaten te maken naar aanleiding van deze shoot-out
De (sociale) regels voor de bovenverdieping zijn wezenlijk anders dan die van de begane grond. Indien de groep compleet is en gestart zal er niemand mee bij mogen komen zitten. De enige uitzondering betreft als er iemand uit de ruimte verdwijnt omdat hij wat anders wil doen/de muziek hem toch niet genoeg bevalt of anderszins. In dat geval mag deze plaats worden opgevuld door degene die hier toevallig getuige van is of heel voorzichtig heeft bekeken of er een plaatsje vrij is gekomen. Ook is het prettig als er om de zoveel nummers een stoelendans plaatsvind, zodat de hotspots voor iedereen te gebruiken is. Doorgaans word er door een persoon muziek aangedragen, welke persoon vaak in de hotspot gaat zitten. Indien een ander na een paar nummers zijn muziek wil beluisteren zou het sportief zijn als deze hotspot weer vrijkomt voor deze persoon. Voor de duidelijkheid zal ik met rode tape aangeven welke de hotspot(s) is/zijn (snappie? rode tape...hotspot.....). De aanbieder van de software bepaald zo eigenlijk hoe de sessie op dat monet verloopt. Zit ie ingespannen te luisteren houd iedereen zijn snaveltje toen, zit ie met anderen te overleggen over het hoe en waarom van de klank ben je natuurlijk vrij om lekker mee te kleppen haha. Nou ja, iedereen begrijpt dit wel, gewoon een kwestie van respect.....
Met deze opzet hoop ik dat iedereen tevreden is. Ik zal op de deuren de bedoeling van iedere ruimte een A-4tje plakken met daarop de bedoelingvan de ruimte en evt de inschrijvingsformulieren voor de luistersessie's
Ik zal een excelsheet posten in deze post met daarop de apparatuur en in welke ruimte zich mag vervoegen.
Met vriendelijke groet
Jan Martens
