Ik heb van Matthias uit het aangeboden draadje zijn deels gebouwde RelaiXed overgenomen, en daar ga ik nu verder mee. Deze gaat t.z.t. de te bouwen FettZilla vergezellen, zodat mijn NAD C320BEE naar de werkkamer kan
Ik heb inmiddels geïnventariseerd wat er nog moet gebeuren en wat ontbrekende weerstanden besteld. Ook heb ik e.e.a. nagelopen of het goed is uitgevoerd, en zover ik kan beoordelen ziet al het inmiddels verrichte werk er goed uit. Op de bijgevoegde foto kan je zien wat de toestand is zoals ik de boel heb overgenomen.
Ik ga nu eerst verder om de volume regelingsweerstanden verder er op te solderen en daarna de 1/4W ontbrekende weerstanden en overige componeten.
Meteen mijn eerste vraag. De pcb en parts liggen nu al een tijdje niets te doen, is het aan te raden de te solderen oppervlakten met wat alcohol te reinigen alvorens te solderen? De pcb is gold-plated, dus oxidatie zal er niet op zitten... Of kan ik dat beter anders doen?
Ik ben op het gebied van electronica als het om dit soort dingen gaat nog wel een aardige n00b, dus ik hoop op jullie expertise als bij mij de twijfel toeslaat