3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 2014
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Welke merk middentoner zit daar in die grote 3-weg met de woofer aan de zijkant? Lijkt wel een AT unit...?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Dat heb je goed.
Een erg fraai kinkend geheel trouwens!
Een erg fraai kinkend geheel trouwens!
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Klopt.Walt schreef:Welke merk middentoner zit daar in die grote 3-weg met de woofer aan de zijkant? Lijkt wel een AT unit...?
Groetjes Walter
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Is er ergens op het forum meer info te vinden over deze 3-weg met AT mid? Ik ben wel benieuwd naar de filteropzet, gebruikte woofer, kast etc. Zal verder vast zeer goed geklonken hebben!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Klonk bijzonder prettig.. voor zover ik weet geen info op het forum, wel hier: http://www.rnacoustics.nl/
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Gewoon het forumlid een pb sturen, was volgens mij RNacouticsWalt schreef:Is er ergens op het forum meer info te vinden over deze 3-weg met AT mid? Ik ben wel benieuwd naar de filteropzet, gebruikte woofer, kast etc. Zal verder vast zeer goed geklonken hebben!
Groetjes Walter
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Dan, er is een (lees)bril blijven liggen, wie mist 'm? Voor zover diegene dit nog kan lezen natuurlijk 
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Had je maar moeten komen!Walt schreef:Is er ergens op het forum meer info te vinden over deze 3-weg met AT mid? Ik ben wel benieuwd naar de filteropzet, gebruikte woofer, kast etc. Zal verder vast zeer goed geklonken hebben!
Groetjes Walter
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Bedankt voor de link, zeer mooie speakers, inderdaad een goede upgrade een AT 8H52 in plaats van die scanspeak.
@Dre: ik heb hier zelf een set staan met AT mid en AT laag, ik weet dus al hoe dit klinkt
Groetjes Walter
@Dre: ik heb hier zelf een set staan met AT mid en AT laag, ik weet dus al hoe dit klinkt
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Walt schreef:Is er ergens op het forum meer info te vinden over deze 3-weg met focal tweeter ? Ik ben wel benieuwd naar de filteropzet, gebruikte woofer, kast etc. Zal verder vast zeer goed geklonken hebben!
Groetjes Walter
De focal tweeter is een wat zeldzamere soort , een tc120tdx2 maar met geen eigen kamer achter de magneet maar geheel open , hij heeft dus een eigen ruimte nodig .
Wat ik heb begrepen zit ie in een pvc pijp met dempingsmatriaal .
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Ik heb dus een hele leuke dag gehad, en Barry, bedankt, het was weer prima in orde met de ruimte en sfeer.
Naast het feit dat ik de voeding voor het Cubie boardje vergeten was, en dus daar niet de AF DAC op kon aansluiten is hij toch goed gebruikt.
Gelukkig konden de Macbook zonder driver en de Windows Laptop na het installeren van de driver er wel goed gebruik van maken om de 2 sets luidsprekers erg goed tot hun recht te laten komen.
Het is een/de nieuwe LBVS, naar ik hoorde van veel mensen.
Ik had zelf deze keer geen fototoestel bij mij.
Verder was het wel leuk de verbazing voor/over het Framboosje met de HiFiBerry dacje te horen.
Aan het verzoek er een apart topic met wat meer de huidige stand van zaken te openen, zal ik binnenkort wel beginnen met wat meer verklarende teksten.
Naast het feit dat ik de voeding voor het Cubie boardje vergeten was, en dus daar niet de AF DAC op kon aansluiten is hij toch goed gebruikt.
Gelukkig konden de Macbook zonder driver en de Windows Laptop na het installeren van de driver er wel goed gebruik van maken om de 2 sets luidsprekers erg goed tot hun recht te laten komen.
Het is een/de nieuwe LBVS, naar ik hoorde van veel mensen.
Ik had zelf deze keer geen fototoestel bij mij.
Verder was het wel leuk de verbazing voor/over het Framboosje met de HiFiBerry dacje te horen.
Aan het verzoek er een apart topic met wat meer de huidige stand van zaken te openen, zal ik binnenkort wel beginnen met wat meer verklarende teksten.
- mistercountach
- Berichten: 28
- Lid geworden op: za 29 jan 2011, 14:55
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Het was een TOP dag Barry
Ik heb me prima geamuseerd , en veel leuke Mensen tegen gekomen
Je heb PRIMA je best gedaan ,

ZEKER tot de volgende keer
Groetjes die ouwe Man
Martin
Ik heb me prima geamuseerd , en veel leuke Mensen tegen gekomen
Je heb PRIMA je best gedaan ,
ZEKER tot de volgende keer
Groetjes die ouwe Man
Martin
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Mooie locatie Barry .
Er stonden een aantal leuke zelfbouw projecten , fullrange was dit keer 1 speaker die ik heb gezien en gehoord , of ik wat gemist in het begin van de dag .
Dat was een tangband 3 inch , die had ik nu graag eens met een alpair 3 inch willen vergelijken .
Helaas was Koen zijn dsp vergeten waardoor zijn speakers niet konden spelen , jammer heel erg jammer .
Koen Breda als het zou kunnen , Gerhard mischien dan ook als het daar de grond wat rustiger is .
Voor mij iets te druk maar in de middag gelukkig al snel wat rustiger .
Er stonden een aantal leuke zelfbouw projecten , fullrange was dit keer 1 speaker die ik heb gezien en gehoord , of ik wat gemist in het begin van de dag .
Dat was een tangband 3 inch , die had ik nu graag eens met een alpair 3 inch willen vergelijken .
Helaas was Koen zijn dsp vergeten waardoor zijn speakers niet konden spelen , jammer heel erg jammer .
Koen Breda als het zou kunnen , Gerhard mischien dan ook als het daar de grond wat rustiger is .
Voor mij iets te druk maar in de middag gelukkig al snel wat rustiger .
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Nog wel even een compliment voor de ampswitcher, dat ding werkte ontzettend goed zonder een onderbreking en bijgeluiden kon er geschakeld worden tussen de 2 Quad 's.
Een mooi product.
Dus alsnog bedankt voor het ter beschikking stellen.

Een mooi product.
Dus alsnog bedankt voor het ter beschikking stellen.
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Wat mag dit zijn dan ?
wel erg mooi opgebouwde buizenversterkers, als ze net zo goed klinken als ze eruit zien...
wel erg mooi opgebouwde buizenversterkers, als ze net zo goed klinken als ze eruit zien...
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Een dac met 16dacjes aan boord .
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Leuke dag gehad in Hengelo. Ook van mij de complimenten aan Barry voor de organisatie! Je hebt weer een uitstekende locatie weten te vinden.
Ondanks het feit dat de ultraboom en Koen's line array niet beluisterd konden worden bleef er genoeg over.
RNacoustics set was indrukwekkend. De ruimte werkte niet mee (waar hebben we dat meer gehoord?
) maar de set was prima in staat om o.a. groot koorwerk en orgel weer te geven.
Met genoegen geluisterd naar Hannesie's fruitstromer en hoewel duidelijk, volgende keer graag een powerpoint presentatie bij de uitleg!
Leuke luistertest meegemaakt met de originele en de gemodificeerde Quad versterkers. Een duidelijk verschil: de gemodificeerde speelde harder!
Later op de middag leuk plaatjes gedraaid : uitblinkers waren het Accutex element van Kappa: veel voor weinig en dan de verrassing van de dag, de copper? luidsprekers, wat mij betreft de opvolger van de LBVS, met een mooie soundstage, prettige integratie van het hoog en het laag, een bepaalde "helderheid" en een voor de afmeting een behoorlijke basweergave.
groet,
Aat
Ondanks het feit dat de ultraboom en Koen's line array niet beluisterd konden worden bleef er genoeg over.
RNacoustics set was indrukwekkend. De ruimte werkte niet mee (waar hebben we dat meer gehoord?
Met genoegen geluisterd naar Hannesie's fruitstromer en hoewel duidelijk, volgende keer graag een powerpoint presentatie bij de uitleg!
Leuke luistertest meegemaakt met de originele en de gemodificeerde Quad versterkers. Een duidelijk verschil: de gemodificeerde speelde harder!
Later op de middag leuk plaatjes gedraaid : uitblinkers waren het Accutex element van Kappa: veel voor weinig en dan de verrassing van de dag, de copper? luidsprekers, wat mij betreft de opvolger van de LBVS, met een mooie soundstage, prettige integratie van het hoog en het laag, een bepaalde "helderheid" en een voor de afmeting een behoorlijke basweergave.
groet,
Aat
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Dat is een DDDAC1794. Hoe klonk dat ding?bas focal m180 schreef:Een dac met 16dacjes aan boord .
Re: 3e ZBA Luisterdag oost Nederland zaterdag 15 februari 20
Zo te zien was er enorm veel buizengeweld aanwezig.
Jammer dat ik het gemist heb. Volgende keer beter.
Jammer dat ik het gemist heb. Volgende keer beter.
