Gerhard met Ultrazooom op het toilet...? Er wordt zo wel veel duidelijkds23man schreef:Dan alles maar in de WC opstellen!markbakk schreef:Onder de frequentie van de laagste staande golf is je huiskamer gewoon een drukkamer.![]()
![]()
Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Moderator: Beheerdersteam
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ging over 1 18 inch PA of 1 12inch met fietsbandmarkbakk schreef:![]()
Heeft meerdere voordelen.
OT, ik werd gewoon een beetje moe van het potje tegen elkaar opbieden. Bij 20Hz is de discussie over één 18" of twee 12" in dezelfde kast futiel. Je krijgt het laag in een huiskamer gewoon niet goed met één bron. Ook niet als je m harder kunt zetten.
X-max versus konusoppervlak .
Een ding is zeker dat de meningen uiteenlopen wat ''beter/anders'' is , daarna was de discussie ook in hoevere vervorming plaats vindt bij 20hz met verschillende soorten woofers .
En de jbl liefhebbers kwamen ook nog even aan bod , nouja kaapte het topic
Om zomaar te zeggen maakt niets uit wat voor woofer laag krijg je toch niet goed met een woofer in huiskamer gaat mij te ver .
Er zijn zat mensen die een mening hebben wat voor hun een betere woofer is in de huiskamer , ik DS23 Tony Gee Hobby hifi Klang und Ton om zomaar even wat te noemen die weldegerlijk het verschil waarnemen tussen x-max of grote PA woofer in huiskamer , wat je voorkeur is is een eigen keuze .
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Pjotr schreef:Gerhard met Ultrazooom op het toilet...? Er wordt zo wel veel duidelijkds23man schreef:Dan alles maar in de WC opstellen!markbakk schreef:Onder de frequentie van de laagste staande golf is je huiskamer gewoon een drukkamer.![]()
![]()
![]()
![]()
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FRkgq4QTR9Q[/youtube]
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ook die is niet heel moeilijk, zo lang je maar abstraheert van de maximaal weer te geven frequentie. Kijk maar naar de randverschijnselen, hun invloed op vervorming en de hoeveelheid rand van elke driver.bas focal m180 schreef:X-max versus konusoppervlak .
- Hans 4354,5
- Berichten: 114
- Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 23:32
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Daarom heb ik 4x 15" in huismarkbakk schreef:![]()
Heeft meerdere voordelen.
OT, ik werd gewoon een beetje moe van het potje tegen elkaar opbieden. Bij 20Hz is de discussie over één 18" of twee 12" in dezelfde kast futiel. Je krijgt het laag in een huiskamer gewoon niet goed met één bron. Ook niet als je m harder kunt zetten.
Elk z'n eigen kassie.......
-
Audiolicious
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Laat me raden, de JBL 4335, zelf ge-reconed op een set frames van 20-jaar oud?Hans 4354,5 schreef:Daarom heb ik 4x 15" in huismarkbakk schreef:![]()
Heeft meerdere voordelen.
OT, ik werd gewoon een beetje moe van het potje tegen elkaar opbieden. Bij 20Hz is de discussie over één 18" of twee 12" in dezelfde kast futiel. Je krijgt het laag in een huiskamer gewoon niet goed met één bron. Ook niet als je m harder kunt zetten.![]()
Elk z'n eigen kassie.......
- Hans 4354,5
- Berichten: 114
- Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 23:32
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ik heb mijn 2235's HAGEL nieuw gekocht ik heb zelfs de dozen er nog van en het mooie originele rubberen randje wat er standaard bijgeleverd wordt. Dit setje komt nog bij AEG vandaan, zoals ook mijn 2352's De 2206'jes en 2404's heb ik nieuw bij Total Audio vandaan toen dat nog bestond.. Helaas, pindakaasAudiolicious schreef:Laat me raden, de JBL 4335, zelf ge-reconed op een set frames van 20-jaar oud?Hans 4354,5 schreef:Daarom heb ik 4x 15" in huismarkbakk schreef:![]()
Heeft meerdere voordelen.
OT, ik werd gewoon een beetje moe van het potje tegen elkaar opbieden. Bij 20Hz is de discussie over één 18" of twee 12" in dezelfde kast futiel. Je krijgt het laag in een huiskamer gewoon niet goed met één bron. Ook niet als je m harder kunt zetten.![]()
Elk z'n eigen kassie.......
Enige gebruikte wat ik heb zijn m'n W15Gti's Wilde ze altijd al eens horen in een huis omgeving, dus die heb ik via MP, wel in hele nette staat.
-
Audiolicious
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
En zojuist exact dezelfde, beschadigde, driver ontvangen, iemand zit niet op te letten bij de leverancier denk ik?
- Hans 4354,5
- Berichten: 114
- Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 23:32
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Tja, dat heb je met B merkenAudiolicious schreef:En zojuist exact dezelfde, beschadigde, driver ontvangen, iemand zit niet op te letten bij de leverancier denk ik?
-
Audiolicious
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Nee, da's niet te wijten aan FaitalPro, da's de schuld van de leverancier. Ik zou FaitalPro trouwens geen B-merk willen noemen, in tegendeel, die associaties heb ik meer bij JBL, dat was ooit een goede fabrikant, maar vandaag de dag absoluut niet meer.Hans 4354,5 schreef:Tja, dat heb je met B merkenAudiolicious schreef:En zojuist exact dezelfde, beschadigde, driver ontvangen, iemand zit niet op te letten bij de leverancier denk ik?
- Hans 4354,5
- Berichten: 114
- Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 23:32
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ik weet het , dit soort troep is niet om aan te horen .....Audiolicious schreef:Nee, da's niet te wijten aan FaitalPro, da's de schuld van de leverancier. Ik zou FaitalPro trouwens geen B-merk willen noemen, in tegendeel, die associaties heb ik meer bij JBL, dat was ooit een goede fabrikant, maar vandaag de dag absoluut niet meer.Hans 4354,5 schreef:Tja, dat heb je met B merkenAudiolicious schreef:En zojuist exact dezelfde, beschadigde, driver ontvangen, iemand zit niet op te letten bij de leverancier denk ik?
-
Audiolicious
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ik heb de kwalificatie 'troep' niet in de mond genomen, ik geef alleen maar aan dat JBL geen fabrikant meer is die aktief nieuwe drivers ontwikkeld en in de markt zet. Kennelijk, zoals je zelf ook aangeeft, is men ergens 20-jaar terug gestopt en leeft de JBL legende voort met het re-conen van oude frames. Dat ik dan JBL vervolgens als een B-merk kwalificeer heeft derhalve niks met de kwalificatie 'troep' te maken.Hans 4354,5 schreef:Ik weet het , dit soort troep is niet om aan te horen .....Audiolicious schreef:Nee, da's niet te wijten aan FaitalPro, da's de schuld van de leverancier. Ik zou FaitalPro trouwens geen B-merk willen noemen, in tegendeel, die associaties heb ik meer bij JBL, dat was ooit een goede fabrikant, maar vandaag de dag absoluut niet meer.Hans 4354,5 schreef:Tja, dat heb je met B merken
- Hans 4354,5
- Berichten: 114
- Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 23:32
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ik wilde alleen maar aangeven dat er twee varianten zijn, het is idd zo dat JBL consumer gewoon consumenten spul is en thats it, er worden wel degelijk nog steeds zeer hoogwaardige producten/drivers ontwikkeld daar. Zie de units die in de gelinkte DD6600/6700 zitten.Audiolicious schreef:Ik heb de kwalificatie 'troep' niet in de mond genomen, ik geef alleen maar aan dat JBL geen fabrikant meer is die aktief nieuwe drivers ontwikkeld en in de markt zet. Kennelijk, zoals je zelf ook aangeeft, is men ergens 20-jaar terug gestopt en leeft de JBL legende voort met het re-conen van oude frames. Dat ik dan JBL vervolgens als een B-merk kwalificeer heeft derhalve niks met de kwalificatie 'troep' te maken.Hans 4354,5 schreef:Ik weet het , dit soort troep is niet om aan te horen .....Audiolicious schreef:Nee, da's niet te wijten aan FaitalPro, da's de schuld van de leverancier. Ik zou FaitalPro trouwens geen B-merk willen noemen, in tegendeel, die associaties heb ik meer bij JBL, dat was ooit een goede fabrikant, maar vandaag de dag absoluut niet meer.
Ook de W15Gti, ok is een Car sub, maar die is ook in een pro variant te krijgen (2256g), ongeacht wat men er smaak technisch van vind, is het wel een serieus staaltje techniek.
http://www.audioheritage.org/vbulletin/ ... 2939-2256g
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ehhhh:Audiolicious schreef:Ik heb de kwalificatie 'troep' niet in de mond genomen, ik geef alleen maar aan dat JBL geen fabrikant meer is die aktief nieuwe drivers ontwikkeld en in de markt zet. Kennelijk, zoals je zelf ook aangeeft, is men ergens 20-jaar terug gestopt en leeft de JBL legende voort met het re-conen van oude frames. Dat ik dan JBL vervolgens als een B-merk kwalificeer heeft derhalve niks met de kwalificatie 'troep' te maken.Hans 4354,5 schreef:Ik weet het , dit soort troep is niet om aan te horen .....Audiolicious schreef:Nee, da's niet te wijten aan FaitalPro, da's de schuld van de leverancier. Ik zou FaitalPro trouwens geen B-merk willen noemen, in tegendeel, die associaties heb ik meer bij JBL, dat was ooit een goede fabrikant, maar vandaag de dag absoluut niet meer.
http://www.jands.com.au/support/product ... _d2_driver
Qua ontwikkeling kan elke fabrikant daar nog een puntje aan zuigen!
-
Audiolicious
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Da's een motor voor een compressie driver, da's in de PA hoek, daar kan ik als zelfbouwer helemaal niks mee.ds23man schreef:Qua ontwikkeling kan elke fabrikant daar nog een puntje aan zuigen!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ach, hij zit hier ook in:Audiolicious schreef:Da's een motor voor een compressie driver, da's in de PA hoek, daar kan ik als zelfbouwer helemaal niks mee.ds23man schreef:Qua ontwikkeling kan elke fabrikant daar nog een puntje aan zuigen!
http://www.jblpro.com/www/products/reco ... /m2-series
-
Audiolicious
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Da's zeer zeker geen zelfbouw, ik dacht dat m'n Martin Logan's prijzig waren, maar dit is ronduit bespottelijk.ds23man schreef:Ach, hij zit hier ook in:Audiolicious schreef:Da's een motor voor een compressie driver, da's in de PA hoek, daar kan ik als zelfbouwer helemaal niks mee.ds23man schreef:Qua ontwikkeling kan elke fabrikant daar nog een puntje aan zuigen!
http://www.jblpro.com/www/products/reco ... /m2-series
http://www.bax-shop.nl/dj-studio-monito ... tails.html
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Waarom bespottelijk? Het schijnen fantastische luidsprekers te zijn, met de verfijning van een goede hifi luidspreker en de dynamische headroom van een PA-speaker.
Zie hier voor meer informatie en bovendien metingen: http://www.jblpro.com/ProductAttachment ... an2013.pdf
Zie hier voor meer informatie en bovendien metingen: http://www.jblpro.com/ProductAttachment ... an2013.pdf
-
Audiolicious
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
De verhouding is zoek, netzoals bij veel, zo niet alle, high-end luidsprekers. Kostprijs t.o.v. verkoopprijs is niet realistisch meer. Maar goed, da's een persoonlijke mening.Martijn M schreef:Waarom bespottelijk? Het schijnen fantastische luidsprekers te zijn, met de verfijning van een goede hifi luidspreker en de dynamische headroom van een PA-speaker.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Geruchten gaan dat de D2 driver als ie al los te krijgen zou zijn, richting de 2000 euro gaat. Tel daar de woofer en hoorn bij op, dan vindt ik de prijs helemaal niet raar.......Audiolicious schreef:De verhouding is zoek, netzoals bij veel, zo niet alle, high-end luidsprekers. Kostprijs t.o.v. verkoopprijs is niet realistisch meer. Maar goed, da's een persoonlijke mening.Martijn M schreef:Waarom bespottelijk? Het schijnen fantastische luidsprekers te zijn, met de verfijning van een goede hifi luidspreker en de dynamische headroom van een PA-speaker.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Er wordt trouwens behoorlijk over geklaagd dat ze zo goedkoop zijn......... 
- Hans 4354,5
- Berichten: 114
- Lid geworden op: wo 24 apr 2013, 23:32
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
M2, het cumuleren van alle knowledge in een Super 4430 
En even over compressie drivers, waarom zou je daar als zelfbouwer nix mee kunnen? Geen conus/dome unit die MITS uiteraard goed toegepast de combi dynamiek/detail/geluidsdruk haalt.
Mischien leuk om hier eens door heen te bladeren,
http://www.audiovoice-acoustics.com/for ... 8&page=106
wat voor super systemen ermee te bouwen zijn,uiteraard weet ik niet of ze allemaal goed klinken, maar vaak kun je aan de gebruikte componenten wel zien wat voor potentie in een systeem zit.
En even over compressie drivers, waarom zou je daar als zelfbouwer nix mee kunnen? Geen conus/dome unit die MITS uiteraard goed toegepast de combi dynamiek/detail/geluidsdruk haalt.
Mischien leuk om hier eens door heen te bladeren,
http://www.audiovoice-acoustics.com/for ... 8&page=106
wat voor super systemen ermee te bouwen zijn,uiteraard weet ik niet of ze allemaal goed klinken, maar vaak kun je aan de gebruikte componenten wel zien wat voor potentie in een systeem zit.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Dat meen je nietAudiolicious schreef:En zojuist exact dezelfde, beschadigde, driver ontvangen, iemand zit niet op te letten bij de leverancier denk ik?
Frustratie is nu op het hoogte punt gekomen ben ik bang .
-
Audiolicious
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
Ik ben wel wat gewend wat dat betreft, maar frustrerend is het zeker. Je vraagt je ook af wat zo'n leverancier nu denkt dat er zal gebeuren? Hoopt hij wellicht dat ik 'dankjewel' zeg en dan toch maar schoorvoetend akkoord ga? Dan heeft hij helaas een ietwat verkeerd perspectief van de werkelijkheid en kent hij mijn persoon onvoldoende.bas focal m180 schreef:Dat meen je nietAudiolicious schreef:En zojuist exact dezelfde, beschadigde, driver ontvangen, iemand zit niet op te letten bij de leverancier denk ik?![]()
Frustratie is nu op het hoogte punt gekomen ben ik bang .
Inmiddels heb ik de fabrikant zelf, FaitalPro, benaderd, de situatie voorgelegd en er is nu een driver onderweg direct vanuit hun magazijn. Uiteraard krijgt dit hele verhaal voor de leverancier nog wel een staartje want die staat nu natuurlijk met z'n broek op z'n enkels.
Prima service van een A-fabrikant als FaitalPro uiteraard, dat verdient zeker een pluim!
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Gesloten kast subwoofer met 15" of 18"
A-fabrikant? Mag je mij eerst eens gaan vertellen in welk serieus PA systeem dat spul in zit!
En dan bedoel ik niet het spul waar Mien en Gerrit met accordeon en drumstel de bruiloften mee afstruinen!

En dan bedoel ik niet het spul waar Mien en Gerrit met accordeon en drumstel de bruiloften mee afstruinen!
