3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
het gaat er om dat ie het zelf moet maken. 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Eh, ja, die fruitkistjes hebt ie toch ook zelf in elkaar gebasteld ?dre schreef:het gaat er om dat ie het zelf moet maken.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Uit mijn speakers komt tenminste geluid, jouw Accutons liggen in een kast...

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Winterslaap... 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Jij of die units?
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik heb vandaag weer uitgebreid geluisterd, ik vind het hoog eigenlijk wel goed klinken zo. Er zit leven in en ook een bepaalde glans. Als ik de parallel weerstand kleiner maak dat wordt het geluid wat 'saai' lijkt het....
Ik heb het idee dat de AT10C77 woofers nog een flinke tijd moeten inspelen, ze klinken nu al een stuk beter dan op dag 1 en ik verwacht dat ze nog meer gaan loskomen. Maar omdat ik maar zacht luister, gaat het inspelen erg traag.
Groetjes Walter
Ik heb het idee dat de AT10C77 woofers nog een flinke tijd moeten inspelen, ze klinken nu al een stuk beter dan op dag 1 en ik verwacht dat ze nog meer gaan loskomen. Maar omdat ik maar zacht luister, gaat het inspelen erg traag.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Uurtje speed metal aanzetten ?

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
je kan toch een briefje bij de buren in de bus doen dat je vanavond, zaterdag, zondag, maandag, dinsdag, woensdag en donderdag een feestje geeftWalt schreef:Maar omdat ik maar zacht luister, gaat het inspelen erg traag.
Groetjes Walter
Dat moet je toch al een heel eind op weg helpen
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik denk dat jij nog moet inspelen, dit kwaliteitsniveau is ook iets waar je aan moet wennen.Walt schreef:Ik heb vandaag weer uitgebreid geluisterd, ik vind het hoog eigenlijk wel goed klinken zo. Er zit leven in en ook een bepaalde glans. Als ik de parallel weerstand kleiner maak dat wordt het geluid wat 'saai' lijkt het....
Ik heb het idee dat de AT10C77 woofers nog een flinke tijd moeten inspelen, ze klinken nu al een stuk beter dan op dag 1 en ik verwacht dat ze nog meer gaan loskomen. Maar omdat ik maar zacht luister, gaat het inspelen erg traag.
Groetjes Walter
Maar het klopt wel hoor. Ik heb dat ook met de midhoog sectie. Het klinkt direct al goed, maar op een gegeven moment komt er van de ene op de andere dag een verandering in het geluid waardoor het echt af is. Dat kan ik inmiddels gemakkelijker beoordelen doordat ik nu al een aantal malen exacte dezelfde midhoog sectie heb gebouwd en laten inspelen. De laatste keer duurde het inspelen tot dat moment 2 weken.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Hallo,jeroen_d schreef:Ik denk dat jij nog moet inspelen, dit kwaliteitsniveau is ook iets waar je aan moet wennen.Walt schreef:Ik heb vandaag weer uitgebreid geluisterd, ik vind het hoog eigenlijk wel goed klinken zo. Er zit leven in en ook een bepaalde glans. Als ik de parallel weerstand kleiner maak dat wordt het geluid wat 'saai' lijkt het....
Ik heb het idee dat de AT10C77 woofers nog een flinke tijd moeten inspelen, ze klinken nu al een stuk beter dan op dag 1 en ik verwacht dat ze nog meer gaan loskomen. Maar omdat ik maar zacht luister, gaat het inspelen erg traag.
Groetjes Walter
Maar het klopt wel hoor. Ik heb dat ook met de midhoog sectie. Het klinkt direct al goed, maar op een gegeven moment komt er van de ene op de andere dag een verandering in het geluid waardoor het echt af is. Dat kan ik inmiddels gemakkelijker beoordelen doordat ik nu al een aantal malen exacte dezelfde midhoog sectie heb gebouwd en laten inspelen. De laatste keer duurde het inspelen tot dat moment 2 weken.
Verity Audio, waar de AT' s ook in zitten, adviseert een break in tijd van 400 uur om op 99% van het eindresultaat te komen. Ik heb het zelf niet zo exact gevolgd, maar het zit aardig in die buurt, denk ik.
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Met 8 uur per dag ben je dan bijna 2 maanden verder.

-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Sorry hoor, een speaker die eerst 400 uur moet inspelen?????

Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Veel van dit soort processen verlopen logaritmisch met E als grondtal.
Je zit al veel eerder op zeg 80%.
Of je die laatste 20% nog hoort is natuurlijk de vraag.
Groet,
Leobus
Je zit al veel eerder op zeg 80%.
Of je die laatste 20% nog hoort is natuurlijk de vraag.
Groet,
Leobus
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
ds23man schreef:Sorry hoor, een speaker die eerst 400 uur moet inspelen?????![]()
![]()
![]()
Na 400 (Zegge vierhonderd) uur leer ik zelfs leven met Bose Acoustimas op een toilet
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik vind het vreemd dat hier altijd zo op wordt gereageerd. Als je dit over een auto roept vind iedereen het normaal.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Ik denk niet van het inspelen maar die 400 uur die nodig is wat Verity Audio zegt/suggereerd .jeroen_d schreef:Ik vind het vreemd dat hier altijd zo op wordt gereageerd. Als je dit over een auto roept vind iedereen het normaal.
Parameters worden vaak na 24uur free air wapperen gemeten , enige verandering wat daarna nog plaats vindt is vaak verwaarloosbaar .
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Daarom is het beter een gebruikte auto te kopen en het inrijden aan een ander over te laten.jeroen_d schreef:Ik vind het vreemd dat hier altijd zo op wordt gereageerd. Als je dit over een auto roept vind iedereen het normaal.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Nou een auto rijd over zijn levensduur met ongv een gemiddelde snelheid van 60km/u .jeroen_d schreef:Ik vind het vreemd dat hier altijd zo op wordt gereageerd. Als je dit over een auto roept vind iedereen het normaal.
400*60=24000km inrijden
1000 is genoeg.
Hetzelfde denk ik voor een unit ,geef hem 24uur flink op zijn flikker(dat is dan wel weer anders dan bij de auto)
Kan mij niet voorstellen dat daarna nog een klankmatige verbetering waargenomen kan worden.
Zo wel dan ga ik de fabrikant schrijven de ophanging niet meer van beton te maken
Laatst gewijzigd door rikpost op za 25 jan 2014, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Als we zo gaan beginnen....
Een diesel gaat ook pas echt lekker rijden na 10.000km.
Maar goed,het blijkt dat een hoop mensen het verschil niet horen.........
Een diesel gaat ook pas echt lekker rijden na 10.000km.
Maar goed,het blijkt dat een hoop mensen het verschil niet horen.........
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Na een week inspelen had ik toch iets van een klankmatige review verwacht 
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Wegens werk en andere verplichtingen hebben de AT10C77 units misschien net 8 uurtjes kunnen spelen, veel te weinig kunnen luisteren dus. Dit weekend komt het er ook weer niet van helaas.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Tja, al dat werk, er gaat wel verschrikkelijk veel vrije tijd in zitten...Walt schreef:Wegens werk en andere verplichtingen hebben de AT10C77 units misschien net 8 uurtjes kunnen spelen, veel te weinig kunnen luisteren dus. Dit weekend komt het er ook weer niet van helaas.
Groetjes Walter
groet,
Aat
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Luisteren is iets heel anders dan de boel aanzetten om te laten draaien, en iets anders gaan doen.
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
+1
Openschroeven die handel.
Oh,je bent niet thuis
Beter nog hoor je de buren ook niet klagen
Openschroeven die handel.
Oh,je bent niet thuis
Beter nog hoor je de buren ook niet klagen
Re: 3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Vandaag heb ik 2 cd's van Marcus Miller gekocht, eens kijken of we daarmee het inspelen wat kunnen bespoedigen
Groetjes Walter
Groetjes Walter
