accuton 3 weg
Moderator: Beheerdersteam
accuton 3 weg
een 3 weg dus met accuton drivers
het materiaal voor de kast is eikenhout van 18 mm
het materiaal voor de kast is eikenhout van 18 mm
Re: accuton 3 weg
een zijkant zit erop krijg je een beetje een idee van wat het moet worden
Re: accuton 3 weg
Ziet er goed uit, die kasten! Kan je aangeven wat tot dit ontwerp heeft geleid?
groet,
Aat
groet,
Aat
Re: accuton 3 weg
voor het laag 2 maal de c153-8-082 als mid de c90-6-079 van de tweeter weet ik het nummer niet zal morgen ff kijken
hij zit nog in mijn andere kast
hij zit nog in mijn andere kast
Re: accuton 3 weg
ik heb al eerder een 2 weg gemaakt met accuton drivers en die bevallen erg goed
maar ik wil iets meer laag dus vandaar een 3 weg met 2 woofertjes
ze zijn vrij klein maar ik hou van slanke luidsprekers
maar ik wil iets meer laag dus vandaar een 3 weg met 2 woofertjes
ze zijn vrij klein maar ik hou van slanke luidsprekers
Re: accuton 3 weg
Als het maar klinkt!
Zelf heb ik de c30 en de c153-8-085 nog liggen,daar moet ik ook eens wat mee gaan doen.
Zelf heb ik de c30 en de c153-8-085 nog liggen,daar moet ik ook eens wat mee gaan doen.
Re: accuton 3 weg
Komt mooi uit, 2014, het jaar van het afmakendre schreef:Als het maar klinkt!![]()
Zelf heb ik de c30 en de c153-8-085 nog liggen,daar moet ik ook eens wat mee gaan doen.
Re: accuton 3 weg
Maar het project zit toch al in je hoofd? Dat is dan toch het startpunt.dre schreef:Afmaken is niet opnieuw beginnen.
Re: accuton 3 weg
nog een foto van de binnenkant
deze word nog bekleed met houten blokjes gaat er ongeveer zo uitzien als op de foto
deze word nog bekleed met houten blokjes gaat er ongeveer zo uitzien als op de foto
Re: accuton 3 weg
ik weet nog niet precies hoe ik het laag ga doen ik gebruik het wel voor het mid gedeelte
Re: accuton 3 weg
Het ziet er wel mooi uit, met die blokjes. Maar gebruik even goed wel een adequate hoeveelheid van een mooi dempingsmateriaal, zoals glas/steenwol, Akotherm of aramidevezel.
Re: accuton 3 weg
he dre jij zegt alleen dempen is dat voldoende ?
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
Re: accuton 3 weg
Geen parallel lopende vlakken is uiteraard veel beter.campina schreef:he dre jij zegt alleen dempen is dat voldoende ?
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
Maar maakt het bouwen een stuk lastiger.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33826
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: accuton 3 weg
dat is vooral bij t mid deel, in de laagafdeling van een 3weg zijn de golflengtes al een stuk groter dan de kastafmetingen dus dan doet dat niet veelcampina schreef:he dre jij zegt alleen dempen is dat voldoende ?
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
Re: accuton 3 weg
ok bedankt voor de info dan ga ik er niks bijzonders mee doen
ik ga wel de panelen opdikken en er vilt tegenaan plakken
nog een vraag over de basreflexpoort maakt het uit of deze aan de voor of achterkant komt ?
vandaag de gaten voor de units uitgezaagd en even gekeken of alles past gelukkig paste het perfect
ik ga wel de panelen opdikken en er vilt tegenaan plakken
nog een vraag over de basreflexpoort maakt het uit of deze aan de voor of achterkant komt ?
vandaag de gaten voor de units uitgezaagd en even gekeken of alles past gelukkig paste het perfect
Re: accuton 3 weg
Wat wordt ongeveer de overname frequentie? Voor een 3-weg kan de poort meestal wel aan de voorkant mits de woofers niet tever doorlopen...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: accuton 3 weg
Aan de voorkant wordt wel erg druk .
aan de achterkant moet je speaker wel wat verder van de muur af staan .
aan de achterkant moet je speaker wel wat verder van de muur af staan .
