accuton 3 weg

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

campina
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 17:38

accuton 3 weg

Bericht door campina »

een 3 weg dus met accuton drivers
het materiaal voor de kast is eikenhout van 18 mm
Bijlagen
SAM_0397_Edited.JPG
campina
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 17:38

Re: accuton 3 weg

Bericht door campina »

het worden slanke zuiltjes van 20 cm breed en 95 cm hoog
Bijlagen
SAM_0398_Edited.JPG
campina
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 17:38

Re: accuton 3 weg

Bericht door campina »

een zijkant zit erop krijg je een beetje een idee van wat het moet worden
Bijlagen
SAM_0403_Edited.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: accuton 3 weg

Bericht door dre »

Welke units ga je gebruiken?
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: accuton 3 weg

Bericht door AatV »

Ziet er goed uit, die kasten! Kan je aangeven wat tot dit ontwerp heeft geleid?

groet,
Aat
campina
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 17:38

Re: accuton 3 weg

Bericht door campina »

voor het laag 2 maal de c153-8-082 als mid de c90-6-079 van de tweeter weet ik het nummer niet zal morgen ff kijken
hij zit nog in mijn andere kast
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: accuton 3 weg

Bericht door dre »

Dat gaat een leuk speakertje worden! 8)
campina
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 17:38

Re: accuton 3 weg

Bericht door campina »

ik heb al eerder een 2 weg gemaakt met accuton drivers en die bevallen erg goed
maar ik wil iets meer laag dus vandaar een 3 weg met 2 woofertjes
ze zijn vrij klein maar ik hou van slanke luidsprekers
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: accuton 3 weg

Bericht door dre »

Als het maar klinkt! :wink:

Zelf heb ik de c30 en de c153-8-085 nog liggen,daar moet ik ook eens wat mee gaan doen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: accuton 3 weg

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
Als het maar klinkt! :wink:

Zelf heb ik de c30 en de c153-8-085 nog liggen,daar moet ik ook eens wat mee gaan doen. :mrgreen:
Komt mooi uit, 2014, het jaar van het afmaken :wink:
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: accuton 3 weg

Bericht door dre »

Afmaken is niet opnieuw beginnen. :lol:
Gebruikersavatar
Zweitse
Berichten: 4595
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 13:01
Locatie: Assen

Re: accuton 3 weg

Bericht door Zweitse »

dre schreef:
Afmaken is niet opnieuw beginnen. :lol:
Maar het project zit toch al in je hoofd? Dat is dan toch het startpunt.
campina
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 17:38

Re: accuton 3 weg

Bericht door campina »

nog een foto van de binnenkant
deze word nog bekleed met houten blokjes gaat er ongeveer zo uitzien als op de foto
Bijlagen
SAM_0401_Edited.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: accuton 3 weg

Bericht door dre »

Ook het laag compartiment?
campina
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 17:38

Re: accuton 3 weg

Bericht door campina »

ik weet nog niet precies hoe ik het laag ga doen ik gebruik het wel voor het mid gedeelte
Bijlagen
SAM_0407_Edited.JPG
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: accuton 3 weg

Bericht door dre »

Het laag gedeelte zou ik 'gewoon' dempen.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: accuton 3 weg

Bericht door ray5150 »

Waar is nou toch de blokkendoos van die kleine jongen gebleven....:think: :mrgreen:
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: accuton 3 weg

Bericht door markbakk »

Het ziet er wel mooi uit, met die blokjes. Maar gebruik even goed wel een adequate hoeveelheid van een mooi dempingsmateriaal, zoals glas/steenwol, Akotherm of aramidevezel.
campina
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 17:38

Re: accuton 3 weg

Bericht door campina »

he dre jij zegt alleen dempen is dat voldoende ?
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
campina
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 17:38

Re: accuton 3 weg

Bericht door campina »

de midkast wordt nog bekleed met vilt en dan stop ik er sonofil bij
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: accuton 3 weg

Bericht door dre »

campina schreef:
he dre jij zegt alleen dempen is dat voldoende ?
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
Geen parallel lopende vlakken is uiteraard veel beter.

Maar maakt het bouwen een stuk lastiger. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33826
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: accuton 3 weg

Bericht door Henkjan »

campina schreef:
he dre jij zegt alleen dempen is dat voldoende ?
ik heb op diverse forums gelezen dat je rechte vlakken zoveel mogelijk moet vermijden
of geld dit alleen voor het mid gedeelte
dat is vooral bij t mid deel, in de laagafdeling van een 3weg zijn de golflengtes al een stuk groter dan de kastafmetingen dus dan doet dat niet veel
campina
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 27 nov 2011, 17:38

Re: accuton 3 weg

Bericht door campina »

ok bedankt voor de info dan ga ik er niks bijzonders mee doen
ik ga wel de panelen opdikken en er vilt tegenaan plakken
nog een vraag over de basreflexpoort maakt het uit of deze aan de voor of achterkant komt ?
vandaag de gaten voor de units uitgezaagd en even gekeken of alles past gelukkig paste het perfect
Bijlagen
SAM_0410_Edited.JPG
SAM_0416_Edited.JPG
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: accuton 3 weg

Bericht door Walt »

Wat wordt ongeveer de overname frequentie? Voor een 3-weg kan de poort meestal wel aan de voorkant mits de woofers niet tever doorlopen...

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
bas focal m180
Berichten: 4328
Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
Locatie: nijmegen
Contacteer:

Re: accuton 3 weg

Bericht door bas focal m180 »

Aan de voorkant wordt wel erg druk .
aan de achterkant moet je speaker wel wat verder van de muur af staan .
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”