Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor je info krijgt. Ik ben al een week aan het wachten op een tekening van een behuizing.hsmeets schreef:een mail naar OKW sturen voor meer info.
Gr. Mischa
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor je info krijgt. Ik ben al een week aan het wachten op een tekening van een behuizing.hsmeets schreef:een mail naar OKW sturen voor meer info.
mischa72 schreef:Ik ben benieuwd hoelang het duurt voor je info krijgt. Ik ben al een week aan het wachten op een tekening van een behuizing.hsmeets schreef:een mail naar OKW sturen voor meer info.
Gr. Mischa
Met de kans dat ik een open deur intrapBarry2001 schreef:maar serie schakelen helaas nooit geprobeerd.
Er zitten 4 RGB leds, dus 12 afzonderlijke leds op het printje, ik tel ook 12 weerstanden en 4 aansluitdraden. Dan zitten alle anode's aan elkaar (draad met + gemarkeerd) en de kathodes zitten per 3 R, G en B led paralel geschakeld een van de drie andere kabeltjes. Waren ze per kleur serie geschakeld hadden er minder weerstanden op het printje aanwezig geweest.Barry2001 schreef:Dat sowieso, een led kan zelf geen stroom beperken. Maar wat ik bedoel te zeggen, worden led's in serie niet of pwm aangestuurd, dus dat ze part-time aanstaan, of met een stroombron gestuurd? Heb een tijd geleden met m'n led kubus veel met led's gestoeid, maar serie schakelen helaas nooit geprobeerd. Misschien gaat het ook wel goed, is er geen documentatie bij ofzo?hsmeets schreef:Nee op zijn minst met een simpele voorschakelweerstand om de stroom door de LED's te beperken.Barry2001 schreef:Nee, maar zelfs al zou je 1 kleur willen hebben, hoe stuur je dat aan? Gewoon spanning erop gaat niet werken denk ik.
Dat kan met zoiets, de voorweerstanden moet je dan overbruggen of vervangen door 0 ohm weerstanden.hsmeets schreef:Mengkleuren en dimmen die je het handigst door ze met PWM aan te sturen maar dat zit niet op dit printje, dat moet je zelf in elkaar fietsen met een ucontroller of i.c.m. een IC dat zoiets kan en via I2C commando's ontvangt van een ucontroller. Omdat per kleur wel tot 80mA stroom verwerkt moet worden moet je wel opletten met de spec's van de IC en eventueel nog een transistor er bij zetten om de werkelijke last te schakelen.
Kleur van de ledring mag geen probleem zijn, er zitten rgb led's achter.hannesie schreef:Het is ook nog wel een kunst om de kleuren van het display en de knop in balans te houden. Het zou uiteraard het mooist zijn als ze dezelfde kleur uitstralen.
Maar het word steeds "lekkerder", net als wijn, moet ook rijpen.
Werken jij! niet surfen ook al is het een water(sport) gelieerd bedrijf!mischa72 schreef:Om even een collega te citeren: Affenschwanzgeil !!
Zonder text, raar maar waar, maar dan ziet het er niet uit.John P schreef:Tekst kun je ook laseren in de anodelaag, het wordt apenstaartestrak maar het contrast is niet zo hoog als met witte verf. Ik zou zelf de teksten gewoon weglaten, het is een privé apparaat en jij weet donders goed waar die knoppen voor zijn.