Niet alleen voor novices...
(ook info over inschakelvertraging).
Moderator: Beheerdersteam
is dat een 1-op-1 wissel? past in zelfde voet? dan kan ik dat later als upgrade mss eens doenVT4C schreef:Ipv die 6N1P zou ik gaan voor de audiophiele 6SN7.
Nee; raadpleeg de buizendatabank: http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch.phpHenkjan schreef:is dat een 1-op-1 wissel? past in zelfde voet? dan kan ik dat later als upgrade mss eens doenVT4C schreef:Ipv die 6N1P zou ik gaan voor de audiophiele 6SN7.
in dat geval is het voor dit project een no-go, ik wil niet aan het basis ontwerp gaan rommelen, laat ik m eerst maar eens spelend krijgen, is al uitdaging genoeg. dan kan upgraden later altijd nog. maar bedankt voor t meedenken.VT4C schreef:Nee; raadpleeg de buizendatabank: http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch.phpHenkjan schreef:is dat een 1-op-1 wissel? past in zelfde voet? dan kan ik dat later als upgrade mss eens doenVT4C schreef:Ipv die 6N1P zou ik gaan voor de audiophiele 6SN7.
Voor de 6SN7/ECC32: http://tdsl.duncanamps.com/show.php?des=6SN7
juiste conclusieVT4C schreef:... Blijkbaar nog weinig inzicht in buizentechniek.
Maak 'r maar geen haast meeHenkjan schreef:juiste conclusieVT4C schreef:... Blijkbaar nog weinig inzicht in buizentechniek.maar wat niet is kan nog komen
Krijg ook wel zin in een buizenversterker, maar ook ik heb weinig inzicht in buizentechniekHenkjan schreef:juiste conclusieVT4C schreef:... Blijkbaar nog weinig inzicht in buizentechniek.maar wat niet is kan nog komen
Een mens is toch nooit te oud om te lerenZweitse schreef:Krijg ook wel zin in een buizenversterker, maar ook ik heb weinig inzicht in buizentechniekHenkjan schreef:juiste conclusieVT4C schreef:... Blijkbaar nog weinig inzicht in buizentechniek.maar wat niet is kan nog komen
Moet dat dan ?Zweitse schreef:Krijg ook wel zin in een buizenversterker, maar ook ik heb weinig inzicht in buizentechniekHenkjan schreef:juiste conclusieVT4C schreef:... Blijkbaar nog weinig inzicht in buizentechniek.maar wat niet is kan nog komen
Is misschien wel handigray5150 schreef:Moet dat dan ?Zweitse schreef:Krijg ook wel zin in een buizenversterker, maar ook ik heb weinig inzicht in buizentechniekHenkjan schreef:juiste conclusiemaar wat niet is kan nog komen
Heb stiekem al wat researchPA4URK schreef:Met voldoende interesse voor het onderwerp 'buizen' en een gezonde portie doorzettingsvermogen alsmede de onontbeerlijke hulp van de forumleden komt er een topversterker uit die soldeerbout Zweitse. Ik kan het weten hè Anne?
Hoi,welkom terugPA4URK schreef:Met voldoende interesse voor het onderwerp 'buizen' en een gezonde portie doorzettingsvermogen alsmede de onontbeerlijke hulp van de forumleden komt er een topversterker uit die soldeerbout Zweitse. Ik kan het weten hè Anne?
Maar toch niet minder leuk.Ah!buis schreef:Hoi,welkom terugPA4URK schreef:Met voldoende interesse voor het onderwerp 'buizen' en een gezonde portie doorzettingsvermogen alsmede de onontbeerlijke hulp van de forumleden komt er een topversterker uit die soldeerbout Zweitse. Ik kan het weten hè Anne?![]()
Indertijd nogal gezweten op een 807 of zo,niet ?
@Zweitse,
is ook een oude bekende,maar 't gaat hier wel over SE versterkers.
Anne
Tsakkkkkkaaaaaaah Gevonden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En daar is ie weerVier 4.7 nF condensatortjes over de gloeien van de voorbuisjes geplaatst en, wat denken jullie? Probleem opgelost. Geen brommetje, met het flapoor aan de speakers gewoon helemaal compleet dood- cq. muisstil.
dat is dus helaas niet gelukt.. maar het jeukt ondertussen wel flink, dus wie weet gaat t dit jaar wel gebeuren2 jaar geleden, ik schreef:.... ergens voor 2015 voorbij is moet die toch wel spelen hoop ik.