ZBA Luisterdag V Breda - Apparatuur

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
doppedoos
In memoriam †
Berichten: 509
Lid geworden op: do 06 jan 2005, 18:16
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

@wowly
Hier dan een voorstel voor wat ik mee wil nemen:
Natuurlijk de RED-AMPS:
( viewtopic.php?t=6626&postdays=0&postorder=asc&start=0 )
en de nieuwe voorversterker:
( viewtopic.php?t=8482 )

Deze neem ik graag mee maar dan zie ik wel graag dat ze ook aangesloten worden aangezien ik van ver kom en het voor mij een hele toer is ivm mn gezondheid. Dit keer heb ik besloten geen luidsprekers mee te nemen daar de verhuizing mij dan te zwaar wordt en er weinig nieuws is na de vorige keer. (behalve dan de nieuwe d'appolito incl sub).

groet, simon
Bijlagen
004versterker72dpi.jpg
RED-AMP-130.jpg
Gebruikersavatar
scanspeakman
Berichten: 423
Lid geworden op: ma 16 jun 2008, 19:43

Bericht door scanspeakman »

Mogelijk neem ik de nieuwe twisted pear audio buffalo32s DA-converter mee.

Of ik hem meeneem is afhankelijk van het feit of de spullen op tijd binnen zijn (moet op moment van schrijven nog verstuurd worden vanuit de VS) en of ik het ook nog op tijd aan de praat krijg.

Scanspeakman
Bijlagen
plaatje van TP-audio website.
plaatje van TP-audio website.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Mijn Sheffield monitoren komen waarschijnlijk toch niet mee, want BMM verstuurt nog niet.... Onderdelen die eerst op voorraad leken, blijken nu in backorder. Even afwachten dus nog.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Over welke onderdelen hebben we het dan?
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Bericht door Martijn M »

Een tweeter en filtercomponenten.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Bericht door b_force »

Is het anders mogelijk dat iemand dat bijvoorbeeld meeneem naar Breda zodat het daar in elkaar gezet kan worden?
Of is dat teveel gepruts? (kan ik me ook voorstellen hoor)
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Bericht door Ronald_1 »

Indien het nog in het programma past wil ik zaterdag de Troels monitoren meenemen.
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

1. bij deze wil ik nog een oproep doen voor 2 kwalitatieve baskasten die vrij hoog kunen doorlopen alsook een Amp om ze aan te sturen.

Bedoeling is om ze in het DSP gebeuren in te zetten, samen met de Concaeve SATelite die vanaf 300 tot 500 het gebied voor hun rekening nemen.

Zelf speel ik thuis met 2 ScanSpeak hoekwoofers 25W8567-SE met 2 Thel monoblokken, maar de complete verhuis van heel het boeltje is me wat teveel. Temeer omdat ik vroeg moet vertrekken (om de DSP op te stellen) en voor de avond moet terugkeren omwille van andere verplichtingen.

2. Wowly, vanaf hoe vroeg is er toegang tot de lokalen?

3. Bart_M zou aanvankelijk mee de DSP afstellen en demonstreren. Doordat Bart niet aanwezig kan zijn zoek ik nog een andere vrijwilliger met basiskennis meten en afstellen DSP. Dat maakt het voor mij wat meer relaxed.

Ed.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ik moet van de week de beheerster nog ff spreken, maar de vorige keer waren we om 8.30 in staat om de boel in het gebouw te laden :D

Ik ga de komende dagen de opzet bekend maken. Jullie zullen zien dat ie veel relaxter is dan de vorige keren, daar er twee "geplande" luisterruimte's komen ( de twee bovenste) waarvoor je je moet inschrijven op de dag zelf, de andere drie zullen geheel vrij zijn om te gebruiken naar eigen goeddunken..... De grote ruimte beneden zal worden gebruikt voor de Main event: DSP in vele varianten.

Er zal ook een heuse dac shootout worden gemaakt alsmede een ruimte voor een gezellig samenzijn (als dat laatste tenminste mag van de beheerster...)

Heb het ENORM druk met werk/kids en een opleiding, dus als ik niet meteen reageer op zaken weet je waarom :lol: . Ben blij met een beetje afleiding in de vorm van de luisterdag. Nou ik eraan denk, moet nog ff kontakt opnemen met domino's pizza welke korting ze deze keer zullen geven :P

Groetjes

Jan
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Ronald_1 schreef:
Indien het nog in het programma past wil ik zaterdag de Troels monitoren meenemen.
tuurlijk!
mischa72
Berichten: 4434
Lid geworden op: wo 06 jun 2007, 23:45
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door mischa72 »

Is er behoefte aan een setje ongewijzigde UcD180´s in dubbel-mono configuratie? Dit zijn dus de basis-UcD´s. Bij geen interesse of voldoende aanwezigheid laat ik ze lekker thuis :D . Lijkt mij wel leuk om eens een vergelijking tussen een basisversie en een HG++ te beluisteren.

Groeten,
Mischa
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Bericht door knuisje »

Wowly schreef:
Er zal ook een heuse dac shootout worden gemaakt ...
Leuk! Dan neem ik mijn AFDAC mee. De cd-speler die ik heb opgegeven gaat niet mee want is helaas nog niet gereed. :cry:
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Bericht door Ronald_1 »

asterduc schreef:
1. bij deze wil ik nog een oproep doen voor 2 kwalitatieve baskasten die vrij hoog kunen doorlopen alsook een Amp om ze aan te sturen.

Bedoeling is om ze in het DSP gebeuren in te zetten, samen met de Concaeve SATelite die vanaf 300 tot 500 het gebied voor hun rekening nemen.
Hoi Ed,

Eventueel kan ik een mijn subwoofer meenemen, dit is een Vifa MA26WR09-04 in 40 liter gesloten kast. Aan de sub hangt een Reckhorn A-401 subwooferversterker.

Ik weet niet of deze sub aan de vereisten voldoet? Of zoek je twee identieke subs?

groeten,

Ronald
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Bericht door ray5150 »

Hoe zit het eigenlijk met de "software"? zijn er een paar mensen die koffers LP's / CD's / laptop met muziek meenemen? of neemt iedereen zijn favoriete platen mee?
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Ronald_1 schreef:
Eventueel kan ik een mijn subwoofer meenemen, dit is een Vifa MA26WR09-04 in 40 liter gesloten kast.
Ronald, bedankt maar dat gaat niet lukken.
De woofers spelen door tot 300 à 500 hz.
Dat moet met 2 stuks gebeuren.
De Vifa MA26 is eigenlijk ook iets te zwaar om dat te doen (dat is meer een subwoofer).
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33825
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

mijn aanbod van dat ik drivers meeneem als iemand een stel kasten maakt staat nog steeds. ik heb geen tijd om een kast te maken, maar kan wel 2 sets CS Trio8 met passieve membranen meenemen (dat lijkt me de beste optie gezien dat ze wat hoger moeten kunnen dan een pure sub als de SDX10 of SDX15)
Bijlagen
trio8 freq-resp.jpg
CSS_TRIO8.pdf
(162.61 KiB) 99 keer gedownload
Quartet8_Subwoofer_Kit.pdf
(270.34 KiB) 102 keer gedownload
Gebruikersavatar
Porcino
Berichten: 699
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 10:54
Locatie: Arnhem

Bericht door Porcino »

Moet helaas de passlabs af laten vallen. Heb geen tijd deze af te maken. De coaxkasten ben ik mee bezig ;-) en filter is demontabel.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

ray5150 schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de "software"? zijn er een paar mensen die koffers LP's / CD's / laptop met muziek meenemen? of neemt iedereen zijn favoriete platen mee?
Idd, iedereen neemt zijn favoriete cd-s mee. Zo hoor ik ieder jaar weer interessante cd-s voorbij komen. Er zijn er die echte demo's maken met de meest fraaie muziek!!!
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

scanspeakman schreef:
Mogelijk neem ik de nieuwe twisted pear audio buffalo32s DA-converter mee.

Of ik hem meeneem is afhankelijk van het feit of de spullen op tijd binnen zijn (moet op moment van schrijven nog verstuurd worden vanuit de VS) en of ik het ook nog op tijd aan de praat krijg.

Scanspeakman
Dat zou echt enorm gaaf zijn!! Ik ben daar persoonlijk ERG benieuwd naar!

Jan
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

doppedoos schreef:
@wowly
Hier dan een voorstel voor wat ik mee wil nemen:
Natuurlijk de RED-AMPS:
( viewtopic.php?t=6626&postdays=0&postorder=asc&start=0 )
en de nieuwe voorversterker:
( viewtopic.php?t=8482 )

Deze neem ik graag mee maar dan zie ik wel graag dat ze ook aangesloten worden aangezien ik van ver kom en het voor mij een hele toer is ivm mn gezondheid. Dit keer heb ik besloten geen luidsprekers mee te nemen daar de verhuizing mij dan te zwaar wordt en er weinig nieuws is na de vorige keer. (behalve dan de nieuwe d'appolito incl sub).

groet, simon
Je weet het simon, je hoeft maat te kikken en we helpen je! Gaaf dat je de RED-AMPS meeneemt, vond ze vorig jaar echt fantastisch!
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

een Forum Sheriff en luisterdag hoofdorganisator mag zijn eigenbelangen niet laten meespelen! [-X
Ik merkte de laatste tijd al wat invloeden van corruptie :roll:
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

Opnieuw update gemaakt...
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Bericht door Wowly »

asterduc schreef:
een Forum Sheriff en luisterdag hoofdorganisator mag zijn eigenbelangen niet laten meespelen! [-X
Ik merkte de laatste tijd al wat invloeden van corruptie :roll:
Zegt iemand die ieder jaar selectief zijn audio ambient upgrade's meeneemt en uitdeelt om iedereen wat los te maken voor zijn setup........... :twisted: :D

Ach ja, ik ben ook maar een mens :wink:
Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Wowly schreef:
asterduc schreef:
een Forum Sheriff en luisterdag hoofdorganisator mag zijn eigenbelangen niet laten meespelen! [-X
Ik merkte de laatste tijd al wat invloeden van corruptie :roll:
Zegt iemand die ieder jaar selectief zijn audio ambient upgrade's meeneemt en uitdeelt om iedereen wat los te maken voor zijn setup........... :twisted: :D
:-s ... is dat zo? sorry, 't zal niet meer gebeuren :^o
Gebruikersavatar
anonamemouse
Berichten: 1991
Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"

Bericht door anonamemouse »

Wowly schreef:
ray5150 schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de "software"? zijn er een paar mensen die koffers LP's / CD's / laptop met muziek meenemen? of neemt iedereen zijn favoriete platen mee?
Idd, iedereen neemt zijn favoriete cd-s mee. Zo hoor ik ieder jaar weer interessante cd-s voorbij komen. Er zijn er die echte demo's maken met de meest fraaie muziek!!!
ik neem niet meer een hele stapel cds mee, ik beperk me tot een speciaal voor de gelegenheid gebakken verzamel cd met 17 interessante nummers. ik heb geprobeerd een redelijk scala aan verschillende behoorlijk goed opgenomen stijlen (wel voornamelijk pop en rock) uit te zoeken en ik geloof dat ik daarin wel geslaagd ben.
als iemand interesse heeft in deze cd (ik weet uit mijn hoofd niet meer wat er allemaal opstaat, als ik weer thuis ben zal ik de lijst even posten) kan ik een kopie maken en meenemen.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”