Buizen voorversterker met MM/MC voortrap/koolstofvezel

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
doppedoos
In memoriam †
Contacteer:

Buizen voorversterker met MM/MC voortrap/koolstofvezel

Bericht door doppedoos »

Ergens was ik al een draadje begonnen met de vraag hoe de buizenvoorversterker werkte: http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic.php?t=6981
Na wat research gekozen voor een combinatie van ontwerpen en wel de High end phono voor trap van Menno van der Veen gecombineerd met een 6SN7 Lijn versterker buis.
Dit gecombineerd met een DACT stappen volume schakelaar met afstandbediende stappenmotor. het mechanische begin is er en zoals zo vaak; plaatjes zeggen meer dan woorden. De schema's zijn op de site van Menno te vinden.
Bijlagen
003versterker72dpi.jpg
002versterker72dpi.jpg
001versterker72dpi.jpg
audiomanics
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Jihaaa! bekende kleur die buiskapjes..
Even over die stepper.. Weet je hoeveel stapjes overeen komen met een stand van schakelaar? ga je daar een tellertje voor maken? Of komen de stappen overeen?
Aansturen met een laptopje ...mmmm... een CNC voorversterker 8)

Kees
doppedoos
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Ha die Kees!
Stepper controler zit er nog niet in maar is al klaar en getest en werkt als een klok :wink: Heb hem uitgeprobeerd en stapjes zijn dus even groot als de DACT stapjes....Bij einde schakelaar gaat de stappenschakelaar gewoon niet verder! het is dus een pure simpele up-down bediening zonder teller. Moet nog even de remote ontvanger op een goede manier aan de IR lens koppelen om de ontvangsthoek van de afstandbediening te verruimen. Heb er een hekel aan als je zo moet mikken met je afstandbediening.
En inderdaad......Kon de zwart-rood combinatie niet loslaten.......je begrijpt dus welke andere RED-AMPs aangestuurd gaan worden :roll:
Simon
doppedoos
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Daar is tie dan:

met de losse voeding:

Een halve dag test gedraaid. Enkel het lijn gedeelte aangesloten om te luisteren of de 'basis' van de versterker goed is en om te kijken of de afstandbediening naar tevredenheid werkt.
Koolstofvezels moeten beetje indraaien.....
Kan maar 1 ding zeggen: I have done it again :D Over naar de volgende stap; het aansluiten van de MM en MC versterker.
Groet Simon
Bijlagen
005versterker72dpi.jpg
004versterker72dpi.jpg
audiomanics
Contacteer:

En nu nog een kastje in de trant van de "Red-Amp", met ergens zo'n blauw venstertje? (ooit...)
Zie ik bij dat bovenste plaatje nu, voor mij, bekende kabels? Of heb je daar ook al koolstof voor gebruikt?

Kees
doppedoos
In memoriam †
Contacteer:

Bericht door doppedoos »

Inderdaad! oplettende kijker! dat zijn jou originele Leather Cables! They rock! Moet weer nieuwe Carbon interlinks maken....Net weer allemaal verkocht...
Blauwe venstertjes kom ik van terug.....ze gaan stuk!! en sneller dan buizen!!?....Moderne rotsooi :?
Dit setje gaat dus waarschijnlijk mee naar Breda incl. de RED-AMPS.

Groet, Simon
audiomanics
Contacteer:

Oh.. Maar dan heb ik nog wel ergens een heel mooi ontwerp voor je in gedachte.. Zal eens wat gaat tekenen.. wedden dat je dat mooi vind! En volgens mij eenvoudig door jou te maken.
Ietwat "danish design" met blank gelakt multiplex ofzo... zit in mijn kop maar moet nog even electronisch op papier dus..

Kees
Plaats reactie