Sommigen hadden het misschien al gezien dat ik wat spullen in de verkoop heb gegooid. Dit omdat ik mijn hele set weer even ga verbouwen. Gewoon voor de leuk en ook een beetje omdat mn huidige set wat veel energie verslond.
O, en mn buizenversterker is defect. Hij is op zich nog goed te repareren, een van de eindbuizen is stuk (el84). Echter voor mijn toekomstige speakers onbruikbaar. Ik wil weer terug naar simpel:
Pioneer A717 + elektrostaten.
Voor mijn installatie had ik ook een voorversterker gemaakt. Op zich niet heel bijzonder. Echter...
Heb ik met een heel klein boortje 0,5 mm (potloodpunt grootte) 376 gaten in het front geboord.
Hierin heb ik kleine stukjes glasvezel gelijmd, en daarachter net zo veel leds gesoldeerd. Alles wat aangestuurd met een leger 74HC595's.
Verder zit er een microcontroler in die alles bestuurd analoge ingangen en digitale ingangen. Er zitten zelfs relais in om alle aangesloten apparaten van spanning te voorzien.
Nu is het allemaal niet super netjes gebouwd, echter vindt ik het zonde om weg te gooien...
Hebben jullie nog ideeën??
Slopen of verkopen?
Moderator: Beheerdersteam
Re: Slopen of verkopen?
Te koop zetten.
Die voorversterker ziet er geweldig uit vanaf hier dus daar zijn wel liefhebbers voor te vinden lijkt me.
'k zou 'm even op Marktplaats gooien en de reacties cq biedingen afwachten.
Die voorversterker ziet er geweldig uit vanaf hier dus daar zijn wel liefhebbers voor te vinden lijkt me.
'k zou 'm even op Marktplaats gooien en de reacties cq biedingen afwachten.
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Slopen of verkopen?
Neem geen a757 en zeker geen a777 maar echt de a717 .hilbren schreef:Ik wil weer terug naar simpel:
Pioneer A717 + elektrostaten.
De navolgers zijn uitgeklede versie's van de 717 , plastice knoppen geen kopperen chassis etc etc .
Mocht je een a717 hebben kunnen bemachtiggen heb ik 3 adressen die vintage versterkers goed en netjes een utgebreiden revisie geven , dus niet na kijken want dat kan ik ook er naar kijken (hoe mooii die is) .
Zijn al wat oudere versterkers dus een preventieve revisie zal je jaren van probleemloos luisterplezier geven .
Re: Slopen of verkopen?
Bedankt voor de tip, dat wist ik nog helemaal niet!
Eigenlijk heb ik dan met goed geluk precies de juiste gekocht..
Aandachtspunt voor de voorversterker; Voor het mooie zou de soucecode no iets bijgeschaafd kunnen worden. Dingen als het in en uitschakelen van eindversterker (AC-power output) heeft net een tikje meer tijd nodig.
Tweede puntje is dat de versterker geen ingebouwde DAC heeft. Deze is zoals op de afbeelding te zien extern. De DAC heb ik al gedemonteerd. Ik heb de behuizing nog wel dus die kan eventueel weer opgebouwd worden. De behuizing is afkomstig van een oud 19" rack. Is dus niet de meest mooie behuizing voor dit soort doeleinden.
Eigenlijk heb ik dan met goed geluk precies de juiste gekocht..
Aandachtspunt voor de voorversterker; Voor het mooie zou de soucecode no iets bijgeschaafd kunnen worden. Dingen als het in en uitschakelen van eindversterker (AC-power output) heeft net een tikje meer tijd nodig.
Tweede puntje is dat de versterker geen ingebouwde DAC heeft. Deze is zoals op de afbeelding te zien extern. De DAC heb ik al gedemonteerd. Ik heb de behuizing nog wel dus die kan eventueel weer opgebouwd worden. De behuizing is afkomstig van een oud 19" rack. Is dus niet de meest mooie behuizing voor dit soort doeleinden.
