3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ga nou maar luisteren! 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ik ga mijn best doen, wel hopen dat eventueel andere aanwezigen met hun handen overal vanaf blijven en geen schade maken...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
mmmmmm,ervaringen uit het verleden........Walt schreef:Ik ga mijn best doen, wel hopen dat eventueel andere aanwezigen met hun handen overal vanaf blijven en geen schade maken...
![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Breda... vieze vingers...
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Audioshow,overal aan zitten..... 
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Het Leobus-effectWalt schreef:Na flink wikken en wegen heb ik besloten te gaan investeren in 4 stuks AT10C77 unit!!!!
![]()
![]()
![]()
Uiteindelijk waren die er toch wel gekomen![]()
Groetjes Walter
Nog een paar jaartjes en dan zitten we allemaal aan de accuton
Die hebben trouwens ook de Walter-factor:
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
NICE !!!
Ik zie zowel Duelund als M-Resist weerstanden, wellicht de Duelunds voor het hoog?
Groetjes Walter
Ik zie zowel Duelund als M-Resist weerstanden, wellicht de Duelunds voor het hoog?
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Filter-porno of porno filter ?
Nu begrijp ik wat met die uitdrukking bedoeld word...
Nu begrijp ik wat met die uitdrukking bedoeld word...
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Te veel eer voor mij!wouter schreef:Het Leobus-effectWalt schreef:Na flink wikken en wegen heb ik besloten te gaan investeren in 4 stuks AT10C77 unit!!!!
![]()
![]()
![]()
Uiteindelijk waren die er toch wel gekomen![]()
Groetjes Walter![]()
Nog een paar jaartjes en dan zitten we allemaal aan de accutonhttp://www.tidal-audio.de/
Die hebben trouwens ook de Walter-factor:
Dit was mijn bron. Zij hadden kennelijk als eerste de, voor mij, goede oortjes.
http://www.verityaudio.com/en/index.php ... s/parsifal
Groet,
Leobus
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Had de Leonore gehoord in de Munchen, was gewoon belachelijk. Stond een mega set van Triangle, iedereen helemaal enthousiast...
Liep ik naar voren, stonden die Leonore's aan. Kon zelfs in een grote ruimte gewoonweg luid en gelukkig ook zeer goed spelen.
Maar sinds ene Leobus iets bij Jeroen bracht zijn hier balletjes gaan rollen. Echt waar
Liep ik naar voren, stonden die Leonore's aan. Kon zelfs in een grote ruimte gewoonweg luid en gelukkig ook zeer goed spelen.
Maar sinds ene Leobus iets bij Jeroen bracht zijn hier balletjes gaan rollen. Echt waar
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Dat is zeker waar, en die AT 18H52 was waarschijnlijk mijn beste hifi aankoop ooit. Deze units laten echt alles horen, hoe beter de rest van de keten, hoe beter het geluid. De AT mid is gewoon niet de zwakste schakel en dat is belangrijk want anders limiteert de mid unit toch de performance van de hele set.
Vanmiddag heb ik de AT 10C77's weer mogen beluisteren. Twee per kant in OB dus direct vergelijkbaar met mijn toepassing. Zojuist de factuur hiervoor betaald dus nu begint het wachten.
Ik moet zeggen voor het geld ben ik wel echt tevreden met de XLS-10 woofers. Deze doen toch veel goed en het laag klinkt hier nu behoorlijk fraai. Echter de AT 10C77 doen er nog een dikke schep op. Het laag wordt beter gescheiden en in plaats van 'laag' hoor je ineens allerlei extra structuren wat met de XLS-10 op 1 hoop verdwijnt.
Eventueel geïnteresseerden in de 4 stuks Peerless XLS-10 die straks vrijkomen kunnen alvast een PB sturen, ik dacht aan iets van 70 euro per stuk, lijkt me een goede prijs voor deze mooie units. Eventueel heb ik ook nog mijn oude 'Ray' ASP te koop, dan kun je voor weinig geld een MOB3W achtig project starten.
Vanmiddag heb ik de AT 10C77's weer mogen beluisteren. Twee per kant in OB dus direct vergelijkbaar met mijn toepassing. Zojuist de factuur hiervoor betaald dus nu begint het wachten.
Ik moet zeggen voor het geld ben ik wel echt tevreden met de XLS-10 woofers. Deze doen toch veel goed en het laag klinkt hier nu behoorlijk fraai. Echter de AT 10C77 doen er nog een dikke schep op. Het laag wordt beter gescheiden en in plaats van 'laag' hoor je ineens allerlei extra structuren wat met de XLS-10 op 1 hoop verdwijnt.
Eventueel geïnteresseerden in de 4 stuks Peerless XLS-10 die straks vrijkomen kunnen alvast een PB sturen, ik dacht aan iets van 70 euro per stuk, lijkt me een goede prijs voor deze mooie units. Eventueel heb ik ook nog mijn oude 'Ray' ASP te koop, dan kun je voor weinig geld een MOB3W achtig project starten.
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Door de laatste wijziging (serieweerstand van de AMT tweeter van 4.5 ohm naar 6.0 ohm vergroten) was ook het gebied rond 4 kHz wat verzwakt, terwijl ik eigenlijk alleen tussen 5-10 kHz wilde verzwakken. Resultaat was dat ik het geluid na een aantal dagen luisteren toch wat aan de tamme kant vond geworden.
Ik heb nu de parallel spoel van 0.68mH verlaagd naar 0.56mH. Resultaat is wat meer energie rond de 4 kHz (toegepaste 0.56mH is een 16AWG Janzen waxcoil).
Groetjes Walter
Ik heb nu de parallel spoel van 0.68mH verlaagd naar 0.56mH. Resultaat is wat meer energie rond de 4 kHz (toegepaste 0.56mH is een 16AWG Janzen waxcoil).
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Zet ik ter vergelijking deze eronder... 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Die ziet er mooier uit, maar ik heb er Jantzen waxcoils inzitten in plaats van gewone foliespoelen en draadspoelen...
Hoe dan ook, de afstemming is minimaal zo niet veel belangrijker als de kwaliteit van de componenten. Net ietsje meer bij 4 kHz maakt gelijk weer een flink verschil, ik zit me hier nu weer over te verbazen.
Wacht maar tot jij eindelijk aan je filter kan beginnen, dan vraag je je af wat je in hemelsnaam al die jaren leuk vond aan die saaie versterkers solderen
Groetjes Walter
Hoe dan ook, de afstemming is minimaal zo niet veel belangrijker als de kwaliteit van de componenten. Net ietsje meer bij 4 kHz maakt gelijk weer een flink verschil, ik zit me hier nu weer over te verbazen.
Wacht maar tot jij eindelijk aan je filter kan beginnen, dan vraag je je af wat je in hemelsnaam al die jaren leuk vond aan die saaie versterkers solderen
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Heb versterkers genoeg staan om actief te kunnen draaien... 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Dat is wel een goed idee, dan kun je hiervoor weer een custom made synthesizer alias crossover in elkaar bakken.
Maar eerst maar eens je zaag invetten toch?
Groetjes Walter
Maar eerst maar eens je zaag invetten toch?
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Yup, alle ruimte hier in de tuin om te kunnen zagen...5 x 5 meter...
beter dan op de 9e staan te rommelen op een balkonnetje...
beter dan op de 9e staan te rommelen op een balkonnetje...
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Hoe meer vierkante meters, hoe lastiger het zoeken is naar scherven van een gesprongen Accuton konus
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Zo zien ze er trouwens uit zonder de achterkap. Je ziet duidelijk de kier in de frontplaat waar die kap ingelijmd zit. Wat ook erg opvalt is dat er geen spider is toegepast.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Geen wonder dat ze er potten overheen lijmen, ziet er niet uit!

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Vooralsnog liggen ze keurig in winterslaap in de meegeleverde doos...Walt schreef:Hoe meer vierkante meters, hoe lastiger het zoeken is naar scherven van een gesprongen Accuton konus![]()
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Hallo ds23man,
Wat vind je dan niet 'mooi' aan deze units als ik vragen mag? Voor een unit van begin jaren 80 vind ik ze er best netjes uitzien. Ze hebben trouwens een forse spoel van ongeveer 50mm diameter en de magneet is ook erg fors uitgevallen voor zo'n kleine unit. Voice coil overhang is ongeveer 2.5mm.
Qua klank zijn deze C77 sowieso erg fraai. De C77/C11 units die Ray nu in zijn bezit heeft, speelden hier echt op een zeer hoog niveau. Het duurde een flinke tijd voor ik de C-Quenze/AMT combi ook zo lekker aan het klinken kreeg.
@Ray: volgens mij had ik het al een keer aangeraden/gevraagd: ik neem aan dat je de C77's wel even getest hebt nadat ze je per post had binnen gehad. Ik had ze weliswaar zeer 'hufterproof' verpakt maar zou beetje jammer zijn als je kast straks af is en de units geven geen geluid.
Groetjes Walter
Wat vind je dan niet 'mooi' aan deze units als ik vragen mag? Voor een unit van begin jaren 80 vind ik ze er best netjes uitzien. Ze hebben trouwens een forse spoel van ongeveer 50mm diameter en de magneet is ook erg fors uitgevallen voor zo'n kleine unit. Voice coil overhang is ongeveer 2.5mm.
Qua klank zijn deze C77 sowieso erg fraai. De C77/C11 units die Ray nu in zijn bezit heeft, speelden hier echt op een zeer hoog niveau. Het duurde een flinke tijd voor ik de C-Quenze/AMT combi ook zo lekker aan het klinken kreeg.
@Ray: volgens mij had ik het al een keer aangeraden/gevraagd: ik neem aan dat je de C77's wel even getest hebt nadat ze je per post had binnen gehad. Ik had ze weliswaar zeer 'hufterproof' verpakt maar zou beetje jammer zijn als je kast straks af is en de units geven geen geluid.
Groetjes Walter
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Wat is dit voor geknutsel:
Waren de pleisters op:
Waren de pleisters op:
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ik vind het allemaal wel meevallen eigenlijk....
