de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Moderator: Beheerdersteam
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
En ja dan kunnen we nog een stap verder gaan.
Plaats de laatste elco in de voeding zo dicht mogelijk bij de te voeden buizen,en gebruik de min van deze elco als een verzamelpunt voor alle massa verbindingen van de te voeden trap. Van hieruit pas naar het ster aardpunt verbinden.
Plaats de laatste elco in de voeding zo dicht mogelijk bij de te voeden buizen,en gebruik de min van deze elco als een verzamelpunt voor alle massa verbindingen van de te voeden trap. Van hieruit pas naar het ster aardpunt verbinden.
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Idd, goed gedaanTheoK schreef:Ziet er best wel netjes uit peter.
Voor een eerste zelfbouw helemaal niet verkeerd.
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
En dan de laatste overtreffende trap.......
De min van de laatste elco in de voeding verbinden met de min van de 1 na laatste elco en deze weer verbinden met de min van de laatste elco [de eerste in de voeding] en van hieruit met 1 draad naar massa,dus alleen de eerste elco in de voeding ligt direct aan de steraarde!
Laat je niet afschrikken door dit alles,,je hebt al aardig je best gedaan.....................
De min van de laatste elco in de voeding verbinden met de min van de 1 na laatste elco en deze weer verbinden met de min van de laatste elco [de eerste in de voeding] en van hieruit met 1 draad naar massa,dus alleen de eerste elco in de voeding ligt direct aan de steraarde!
Laat je niet afschrikken door dit alles,,je hebt al aardig je best gedaan.....................
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
HIJ DOET HET !
ach niet in een keer, was een weerstandje vergeten bij het stuurrooster van de el84, wel bij beide kanalen eb daarom zag ik het snel.
en nu weet ik ook waarom, ik was ze vergeten te bestellen en was doorgegaan met bouwen, op de scooter naar ae in schagen (vlakbij) en meteen twe koppelcondesatoren meegenomen die ze daar hadden liggen, het waren van die russische zware jongens.
meteen de oude afstandbusjes verwijderd en de nieuw erin wardoor de buisvoeten hoger naar de oppervlakte kwamen.
Maar wat een geluid zit erin zeg, echt geweldig !
het meest bijzondere is zowiezo het geluidvolume wat absoluut meer dan voldoende is voor onze toch best grote huiskamer, en dan het geluid zeg, zelfs mijn vrouw hoorde belletjes in de muziek en ander dingen die ze daar voor niet echt hoorde ! en geen enkel brom te horen. doodstil zelfs !
helemaal te gek omje eigen buizenversterker te horen spelen, ik moet zeggen dat ik mij best ff trots voelde.
en nu gaan afwerken met knopjes en voetjes en afschermingen enzo.
ach niet in een keer, was een weerstandje vergeten bij het stuurrooster van de el84, wel bij beide kanalen eb daarom zag ik het snel.
en nu weet ik ook waarom, ik was ze vergeten te bestellen en was doorgegaan met bouwen, op de scooter naar ae in schagen (vlakbij) en meteen twe koppelcondesatoren meegenomen die ze daar hadden liggen, het waren van die russische zware jongens.
meteen de oude afstandbusjes verwijderd en de nieuw erin wardoor de buisvoeten hoger naar de oppervlakte kwamen.
Maar wat een geluid zit erin zeg, echt geweldig !
het meest bijzondere is zowiezo het geluidvolume wat absoluut meer dan voldoende is voor onze toch best grote huiskamer, en dan het geluid zeg, zelfs mijn vrouw hoorde belletjes in de muziek en ander dingen die ze daar voor niet echt hoorde ! en geen enkel brom te horen. doodstil zelfs !
helemaal te gek omje eigen buizenversterker te horen spelen, ik moet zeggen dat ik mij best ff trots voelde.
en nu gaan afwerken met knopjes en voetjes en afschermingen enzo.
- sander1238
- Berichten: 1762
- Lid geworden op: wo 28 apr 2010, 22:20
- Locatie: wanroij
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Gefeliciteerd!,
Het is altijd fijn om zowel een goed- als een "eigen" geluid te kunnen horen.
groet,
Aat
Het is altijd fijn om zowel een goed- als een "eigen" geluid te kunnen horen.
groet,
Aat
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Ook gefeliciteerd

Geintje..............
Mooi werk!
Begin van de verslavingzelfs mijn vrouw hoorde belletjes in de muziek en ander dingen
Geintje..............
Mooi werk!
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Vind ik ook. Goed gedaanTheoK schreef:Ziet er best wel netjes uit peter.
Voor een eerste zelfbouw helemaal niet verkeerd.
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Gefeliciteerd.
Ik ken dat moment als je voor de eerste keer een eigen project aanzet.
Best wel spannend. En als het draait dan wordt je heel erg blij.
Nog even netjes maken en dan volop genieten.
Dit is mijn RH84 die altijd op mijn hobbykamertje speelt.
Perfect versterkertje.
Ik ken dat moment als je voor de eerste keer een eigen project aanzet.
Best wel spannend. En als het draait dan wordt je heel erg blij.
Nog even netjes maken en dan volop genieten.
Dit is mijn RH84 die altijd op mijn hobbykamertje speelt.
Perfect versterkertje.
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ja gaaf ! nu rest nog de afwerking en een mooie fotoserie van de versterker als ie klaar is.
nog en overvloede de el84 se is gebouwd volgens het schema en er is niets aan veranderd, behalve dan de gelijkrichterbuis ez81 die is bij mij omdat het uitkwam (zat bij de trafo), enkele weerstanden zijn ietswat afwijkend omdat de waarde niet voortkwam in de standaard reeds van tegenwoordig ( maar de waarde zat er vlakbij ).
het schema is gewoon goed.
het enigste wat ik mis een pickup ingang ! daar moet ik nog wat op verzinnen.
nog en overvloede de el84 se is gebouwd volgens het schema en er is niets aan veranderd, behalve dan de gelijkrichterbuis ez81 die is bij mij omdat het uitkwam (zat bij de trafo), enkele weerstanden zijn ietswat afwijkend omdat de waarde niet voortkwam in de standaard reeds van tegenwoordig ( maar de waarde zat er vlakbij ).
het schema is gewoon goed.
het enigste wat ik mis een pickup ingang ! daar moet ik nog wat op verzinnen.
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ja gaaf ! nu rest nog de afwerking en een mooie fotoserie van de versterker als ie klaar is.
nog en overvloede de el84 se is gebouwd volgens het schema en er is niets aan veranderd, behalve dan de gelijkrichterbuis ez81 die is bij mij omdat het uitkwam (zat bij de trafo), enkele weerstanden zijn ietswat afwijkend omdat de waarde niet voortkwam in de standaard reeds van tegenwoordig ( maar de waarde zat er vlakbij ).
het schema is gewoon goed.
het enigste wat ik mis een pickup ingang ! daar moet ik nog wat op verzinnen.
nog en overvloede de el84 se is gebouwd volgens het schema en er is niets aan veranderd, behalve dan de gelijkrichterbuis ez81 die is bij mij omdat het uitkwam (zat bij de trafo), enkele weerstanden zijn ietswat afwijkend omdat de waarde niet voortkwam in de standaard reeds van tegenwoordig ( maar de waarde zat er vlakbij ).
het schema is gewoon goed.
het enigste wat ik mis een pickup ingang ! daar moet ik nog wat op verzinnen.
- RobertD
- Berichten: 4408
- Lid geworden op: di 10 jul 2007, 19:52
- Locatie: Alphen a.d. Rijn
- Contacteer:
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Mooi resultaat, Peter. Daar mag je trots op zijn. Als volgende dan maar een phonotrapje?
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Dat doet deugd,na al dat gezwoeg
,fijn dat 't gelukt is.
Wel alles nameten of het in orde is,zelfs met flinke afwijkingen speelt 't meestal toch wel,mare als er iets helemaal snor zit duurt de pret niet erg lang
.
Na de eindtrap is het meestal gedaan,bij jou begint 't nog maar pas
Anne
Wel alles nameten of het in orde is,zelfs met flinke afwijkingen speelt 't meestal toch wel,mare als er iets helemaal snor zit duurt de pret niet erg lang
Na de eindtrap is het meestal gedaan,bij jou begint 't nog maar pas
Anne
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Zou je mij een aantal belangrijke punten kunnen geven die ik kan meten !.
Dan ga ik dat preventief doen !
Dan ga ik dat preventief doen !
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Dit zou 't ongeveer moeten wezen.Gaat uit van +300V voeding,evt.in verhouding aanpassen.
Anne
Anne
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15174
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Mooi dat íe het doet Peter, gefeliciteerd met het resultaat!
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ik ga ff wat meten komende week, het is nu wqachten op mijn voetjes voor onder de versterker en de potmeterknop, en dan afbouwen en kappen of draadwerk over de trafoos maken.
hij staat nu in een televisiemeubel achter de rookglasplaat en veilig zo ! als de voetjes en knop binnenkomen gaan we weer verder, ondertussen gewoon lekker van de muziek genieten.
wauw wat een vol er rijk geluid zeg ! en het geluidsvolume is verbazingwekkend !
komende keer de fotoos van mijn versterken als ie klaar is !
hij staat nu in een televisiemeubel achter de rookglasplaat en veilig zo ! als de voetjes en knop binnenkomen gaan we weer verder, ondertussen gewoon lekker van de muziek genieten.
wauw wat een vol er rijk geluid zeg ! en het geluidsvolume is verbazingwekkend !
komende keer de fotoos van mijn versterken als ie klaar is !
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
nou de voetjes en de knopjes komen maar niet, ik ga ze straks wel bestellen !
wel een leuk filmpje gemaakt van de vertserker en op you tube gezet
http://youtu.be/dr2fyiFSTsc
wel een leuk filmpje gemaakt van de vertserker en op you tube gezet
http://youtu.be/dr2fyiFSTsc
- Muug
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: wo 31 jan 2007, 12:33
- Locatie: East Flanders Fields
- Contacteer:
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Mooi !
En goed gedaan !
Ben wel wat verbaasd dat je het volume volledig kan opendraaien.
Dat had ik niet verwacht.
Ik zeg niet dat het fout is, maar ik had van een single ended toch wel verwacht dat ie nog luider kon. Tuurlijk, tuurlijk, 't is maar een youtube-filmpje en dat geeft het volume niet goed weer, maar toch. 
En goed gedaan !
Ben wel wat verbaasd dat je het volume volledig kan opendraaien.
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
ja dat you tube geluidje is niet het ideale medieum om geluid weer te geven, en het microfoontje in het fototoestel waar ik mee film is qua geluild ook niet je van het !en vermoedelijk een richtmicrofoontje
hij heeft ruim voldoende geluids sterkte.
hij heeft ruim voldoende geluids sterkte.
Laatst gewijzigd door peter11 op wo 05 feb 2014, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
Ik hoop binnenkort ook te starten met een (ver-)bouw van een EL84 (Aurexx) en als dat net zo mooi wordt als wat jij gebouwd hebt, teken ik er voor!!!
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
heehee eindelijk gaan we weer verder, de versterker heeft foutloos en lekker gespeeld, ben er nog steeds van onder de indruk !.
maar de bestelling is de deur uit !
knopjes, voetjes en een keuze schakelaar en output rca
wordt wel een klusje om alles in te bouwen, en dan alle kapjes of traliewerk om de trafoos en dan een naamplaatje voorop monteren ! van geborsteld aluminium ofzo.
fotoos volgen natuurlijk en een flimpje komt eraan
maar de bestelling is de deur uit !
knopjes, voetjes en een keuze schakelaar en output rca
wordt wel een klusje om alles in te bouwen, en dan alle kapjes of traliewerk om de trafoos en dan een naamplaatje voorop monteren ! van geborsteld aluminium ofzo.
fotoos volgen natuurlijk en een flimpje komt eraan
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
zo en de bestelling is binnen, meteen ff de grote potmeterknop eropgezet beetje fosforbrons achtige kleur en dat staat meten wel heel erg mooi i.p.v zo een potmeterasje waar ik een maand of anderhalf tegen aankeek.
en ook een heel schattig klein nostagische ma metertje van 100 mha erbij met wat gelige verlichting...erg schattig metertje die ik tussen de voeding en de versterker ga zetten.
en natuurlijk een euze schakelaar en een hoop rca chassic delen, de keuze schakelaar wordt bediend door een chickenhead knopje.
meteen 4 plastic ronde voeten erbij (had ze liever van metaal gehad) maar wahalla ze zitter onder en je ziet ze niet eens.
van de week alles gaan inbouwen en afbouwen.
en ook een heel schattig klein nostagische ma metertje van 100 mha erbij met wat gelige verlichting...erg schattig metertje die ik tussen de voeding en de versterker ga zetten.
en natuurlijk een euze schakelaar en een hoop rca chassic delen, de keuze schakelaar wordt bediend door een chickenhead knopje.
meteen 4 plastic ronde voeten erbij (had ze liever van metaal gehad) maar wahalla ze zitter onder en je ziet ze niet eens.
van de week alles gaan inbouwen en afbouwen.
Re: de gehele bouw van de RH84 VAN PETER11
en ff twee daagjes geknutseld. ledje er weer uitgehaald van de on indicatie.....vind het niet mooi !
je zie dat ie aan staat door de schaal verlichting van dat mha metertje.
naamplaatje van messing was ook binnen..ff slik.. 19 euro.
en nu ff wat fotoos.
je zie dat ie aan staat door de schaal verlichting van dat mha metertje.
naamplaatje van messing was ook binnen..ff slik.. 19 euro.
en nu ff wat fotoos.
