3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Bedankt voor de tip. maar als ik zo naar mijn baffle en de C-Quenze unit kijk, dan lijkt het mij dat de lucht al wel voldoende weg kan uit de unit. Als ik de baffle echter dikker dan 18mm zou maken, dan begint dit zeker relevant te worden.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Na flink wikken en wegen heb ik besloten te gaan investeren in 4 stuks AT10C77 unit!!!!
Uiteindelijk waren die er toch wel gekomen
Groetjes Walter
Uiteindelijk waren die er toch wel gekomen
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Contacteer:
10C77-25-10 KAPWalt schreef:Na flink wikken en wegen heb ik besloten te gaan investeren in 4 stuks AT10C77 unit!!!!
![]()
![]()
![]()
Uiteindelijk waren die er toch wel gekomen![]()
Groetjes Walter
Schijnen het enorm goed in bassreflex te doen
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Ik dacht al dat het zou gaan knagenWalt schreef:Na flink wikken en wegen heb ik besloten te gaan investeren in 4 stuks AT10C77 unit!!!!
![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
Gaan ze dan een keer mee naar een luisterdag? Ik ben erg benieuwd!!
Ik denk niet dat ik mijn speakers snel zal gaan verplaatsen, maar ik weet dat er een bepaalde fabrikant is die momenteel ook bezig is een vlakke open baffle te ontwikkelen met deze AT laagunits... En die speaker zal straks vast wel ergens te horen zijn op een luisterdag/demo.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Je hebt toch dit toch wel met je vriendin besproken he ,nu is die eindejaars uitkering al weer op!Walt schreef:Na flink wikken en wegen heb ik besloten te gaan investeren in 4 stuks AT10C77 unit!!!!
![]()
![]()
![]()
Groetjes Walter
But serius :ik denk dat het nog weer mooier gaat worden
We krijgen vast weer een uitgebreid verslag ,en ik ga het volgen.
Op naar pagina 100
Deze week ga ik deze AT 10C77 units nog eens beter beluisteren bij Jeroen, ik had ze al eens eerder kort gehoord in een test opstelling dus als het weer zo goed klinkt als toen dan ga ik ze zeker bestellen via Daudio.
Als alternatief kan ik via dit forum 4 stuks Eton 11-581 krijgen voor minder dan de helft van de kosten van de AT units. Qua konus lijken beide units veel op elkaar (stabiele sandwich cone) echter de aandrijving van de AT's is véél zwaarder uitgevoerd. Eén unit weegt bijna 10kg en de magneet is een serieuze 200mm in diameter...
Voor mensen die dit lezen en wellicht ook interesse hebben in 2 of meer AT 10C77 woofers, de prijzen worden lager bij grotere aantallen, dus laat het dan weten.
@Rik: de inbouwmaat/diameter van de Peerless XLS-10 en de AT 10C77 is ongeveer gelijk, dus ik ga ervan uit dat deze in de bestaande baffle's passen, daarmee vul ik misschien 1 pagina
Groetjes Walter
Als alternatief kan ik via dit forum 4 stuks Eton 11-581 krijgen voor minder dan de helft van de kosten van de AT units. Qua konus lijken beide units veel op elkaar (stabiele sandwich cone) echter de aandrijving van de AT's is véél zwaarder uitgevoerd. Eén unit weegt bijna 10kg en de magneet is een serieuze 200mm in diameter...
Voor mensen die dit lezen en wellicht ook interesse hebben in 2 of meer AT 10C77 woofers, de prijzen worden lager bij grotere aantallen, dus laat het dan weten.
@Rik: de inbouwmaat/diameter van de Peerless XLS-10 en de AT 10C77 is ongeveer gelijk, dus ik ga ervan uit dat deze in de bestaande baffle's passen, daarmee vul ik misschien 1 pagina
Groetjes Walter
Prima keuze walter!
Kun je me een pm sturen over de etons.
Kun je me een pm sturen over de etons.
PB send...
Hoewel ik liever natuurlijk zie dat jij ook aan de AT10C77 gaat, meer stuks = lagere prijs...
Ik heb ze in mijn handen gehad, ze wegen rond de 9kg, hebben een knoepert van een magneet. Zulke enorme magneten zitten doorgaans op 18" basdrivers gemonteerd. Maar nu dus een lichte 10" sandwich konus met zoveel power erachter. Dat is gewoon het beste van de hifi wereld en de PA wereld gecombineerd in 1 unit.
Groetjes Walter
Hoewel ik liever natuurlijk zie dat jij ook aan de AT10C77 gaat, meer stuks = lagere prijs...
Ik heb ze in mijn handen gehad, ze wegen rond de 9kg, hebben een knoepert van een magneet. Zulke enorme magneten zitten doorgaans op 18" basdrivers gemonteerd. Maar nu dus een lichte 10" sandwich konus met zoveel power erachter. Dat is gewoon het beste van de hifi wereld en de PA wereld gecombineerd in 1 unit.
Groetjes Walter
Dat blijft klankmatig een kwestie van smaak.
Aan de bouw kan het niet liggen in ieder geval!
-
wouter
- Ook commercieel actief
Dan hier maar even kwijlen: http://www.troelsgravesen.dk/PRELUDE.htmWalt schreef:@Rik: de inbouwmaat/diameter van de Peerless XLS-10 en de AT 10C77 is ongeveer gelijk, dus ik ga ervan uit dat deze in de bestaande baffle's passen, daarmee vul ik misschien 1 pagina![]()
Groetjes Walter
Walt schreef:
@Rik: de inbouwmaat/diameter van de Peerless XLS-10 en de AT 10C77 is ongeveer gelijk, dus ik ga ervan uit dat deze in de bestaande baffle's passen, daarmee vul ik misschien 1 pagina![]()
Groetjes Walter
Wedden dat het je niet lukt om met je fikken van die filters af te blijven
Die Etons zijn overigens ook hele mooi woofers hoor
- bas focal m180
- Contacteer:
Grote magneet zegt niets over de kwaliteitWalt schreef:
Zoiets moet je ruim van te voren bedenken , je besteld er 4 , voor nog meer korting moeten het er 10 worden 20% , daar moeten mensen tijd voor hebben om dat bij elkaar te sparen .Walt schreef:
Eind mei wanneer iedereen vakantie geld binnen heeft bestaat de kans dat je 10 stuks haalt .
Ik heb hier nog wat sub woofers liggen die ik wel wil verkopen en met deel vakantie geld wel mee wil liften op bestelling Flexunits 10 C 77 25 10 KAP .
Dan zijn het er al 6 , Dré zal er dan ook wel 4 willen zitten we op 10 dus 20% korting
Nee dré die AT is te min is polyprop walter gaat voor de bestedre schreef:Dat blijft klankmatig een kwestie van smaak.
Sandwichcone met kapton/aluminium spreekspoel .
- Bijlagen
-
- 10D772510KAPsmall.jpg (19.54 KiB) 323 keer bekeken
Ik zou polyprop nemen. 
wouter schreef:Dan hier maar even kwijlen: http://www.troelsgravesen.dk/PRELUDE.htmWalt schreef:@Rik: de inbouwmaat/diameter van de Peerless XLS-10 en de AT 10C77 is ongeveer gelijk, dus ik ga ervan uit dat deze in de bestaande baffle's passen, daarmee vul ik misschien 1 pagina![]()
Groetjes Walter
Die speaker is echt zo ruig, da's pas een zware 3 weg
- firsttimer
"The PRELUDE will offer you a rock solid bass"
"These bass drivers are exceptionally good. Clean, punchy and dry bass is the result from these 65 liter cabs"
"I don't think I've ever heard better bass from a vented system"
http://www.troelsgravesen.dk/10C77.htm
En dat nog wel uit een doodgewone bass reflex kast, misschien dat Walter zich nog eens bedenkt in 2014 ...?!
"These bass drivers are exceptionally good. Clean, punchy and dry bass is the result from these 65 liter cabs"
"I don't think I've ever heard better bass from a vented system"
http://www.troelsgravesen.dk/10C77.htm
En dat nog wel uit een doodgewone bass reflex kast, misschien dat Walter zich nog eens bedenkt in 2014 ...?!
Mijn ervaring met deze woofers op een open baffle is dat je de punch krijgt die je gewend bent van een gesloten systeem, terwijl je de snelheid van het open systeem houdt.
Een andere ervaring die ik van iemand heb vernomen is toepassing van deze woofer in een gesloten kast, aangestuurd door een buizenversterker. Daarbij heeft hij zorgvuldig de afstemming van de kast aangepast op de uitgangsimpedantie van de buizenversterker, dat betekent een grotere kast dan je normaal zou doen op basis van de Thiele/Small parameters. Dat levert nog steeds geen grote kast op, deze woofer is gelukkig in een kast van bescheiden formaat. Hij is zeer tevreden met het resultaat.
Een andere ervaring die ik van iemand heb vernomen is toepassing van deze woofer in een gesloten kast, aangestuurd door een buizenversterker. Daarbij heeft hij zorgvuldig de afstemming van de kast aangepast op de uitgangsimpedantie van de buizenversterker, dat betekent een grotere kast dan je normaal zou doen op basis van de Thiele/Small parameters. Dat levert nog steeds geen grote kast op, deze woofer is gelukkig in een kast van bescheiden formaat. Hij is zeer tevreden met het resultaat.
Dat kan ik zeker bevestigen! 
Nog een interessante wetenswaardigheid: Deze woofer geeft volgens mijn close range meting op een baffle, dus zonder kast, een 2de orde hoogdoorlaat Bessel curve op 40Hz. Dat betekent maximaal vlakke faserespons (Bessel is de tegenhanger van Butterworth, Bessel geeft maximaal vlakke faserespons, Butterworth geeft maximaal vlakke amplituderespons). Na correctie van de akoestische kortsluiting op een open baffle handhaaf je deze mooie respons op de luisterafstand (behoudens enige ellende van roommodes natuurlijk).
Zijn die AT 10C77 dezelfde als in de W1 zitten, Jeroen ?
Nee, maar dat zou wel kunnen voor een upgrade.
- bas focal m180
- Contacteer:
Kwalitatief lijkt me dat je er erg erop vooruit gaat , in dynamiek maar 3db minder max db .jeroen_d schreef:Nee, maar dat zou wel kunnen voor een upgrade.
Ik durf zelfs te stellen, de factor in kwaliteitsverbetering van de woofers is minstens zo groot als de factor in prijsverschil.
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Mooi he!dre schreef:Dat blijft klankmatig een kwestie van smaak.
Het ziet er fraai uit, maar ik vraag me af of zo'n korf uit losse delen en bouten enig voordeel heeft t.o.v. een normale gegoten korf uit 1 stuk. Qua maatvoering lijkt de laatste me zelfs in het voordeel...
Groetjes Walter
Groetjes Walter