E-MU 0202 USB gebruik

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: E-MU 0202 USB gebruik

Bericht door Wowly »

Ja daar lijkt het wel op. Ik kan met zowel de linker als de rechteringangs gainknop het volume vergoten in w7
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: E-MU 0202 USB gebruik

Bericht door Henkjan »

hé, dat heeft die phonic van mij ook :(
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: E-MU 0202 USB gebruik

Bericht door Pjotr »

Wowly schreef:
Ja daar lijkt het wel op. Ik kan met zowel de linker als de rechteringangs gainknop het volume vergoten in w7
Heb je dat ook als je een jackplug in de R High Z Line input steekt?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: E-MU 0202 USB gebruik

Bericht door Wowly »

jup
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: E-MU 0202 USB gebruik

Bericht door Wowly »

zit even te kijken naar jou plaatje van de 0204, en moet ff denken hoe ik de mic moet lezen.

ik zie een 3 connector (trs) plug waarbij de sleeve aan de ground zit (de buitenkant cinch denk ik), de ring aan de 5v, maar de tip er dus voor zorgt dat het signaal (het driehoekje naar onder wat het verste van de sleeve af zit) naar de driehoek gaat (versterker?) alwaar daarna met een knop de gain kan worden veranderd alvorens naar de ADConverter te gaan.

Aangezien ons electretje maar twee aansluitingen heeft (buitenring cinch en centrum cinch), zou ik dus niet weten hoe het dan moet....
Bijlagen
mic aansluitingen.gif
de meeste aansluitingen
de meeste aansluitingen
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: E-MU 0202 USB gebruik

Bericht door Pjotr »

Vreemd. Maar mijn Tracker heeft dat ook, al is daar de 3,5mm minijack wel stereo, dus links en rechts apart op de tip en de ring. Als ik daar de 3,5mm TRS van gebruik ben ik ook de aparte line ingangen kwijt. Op de Tracker kon ik dat omzeilen met de insert mogelijkheid (zie draadje) maar die zit niet op de 0202.

Nou ja, je mic doet het i.i.g. en met single channel kun je ook prima meten hoor.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: E-MU 0202 USB gebruik

Bericht door Wowly »

Maar daar doen we het natuurlijk niet voor. Zie nu pas goed dat die ingangen bij jou inderdaad inserts heten, ik dacht dat het het kleine 3,5mm trs-je was, die insert.....

Zou er geen andere manier zijn voor dual channel metingen??
Als ik op het plaatje kijk zie ik toch echt twee veschillende ADC staan. Anders zouden ze toch wel? ééntje tekenen ?

Heb het net even beter bekeken en het volgende geconcludeerd:
- als ik de tip of sleeve alleen aansluit op het centrum van de mic-cinch, dan kan ik als ik zowel op links als rechts het kanaal helemaal opendraai geluid krijgen in w7 als ik hard in het micje fluit.
- als ik beide aansluit dan kan ik als ik rechts opendraai met hard fluiten geluid krijgen in w7, maar met links héél erg makkelijk geluid krijgen in w7.
Ik heb het idee dat het toch alleen het linker kanaal is, maar dat ergens in het systeem het rechterkanaal minimaal een signaal krijgt wat ie als ik alles maximaal opendraai een heel kleine beetje kan versterken.
a) Het lijkt erop dat ik zowel de tip als de ring moet gebruiken om met het linkerkanaal te werken.
b) Hoe zou ik erachter kunnen komen of een tweekanaals meting gaat lukken? welke test moet ik dan doen?
c) waarom staat het schema zo gek opgetekend? dat je niet weet dat je de tip en ring moet combineren...


jan
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: E-MU 0202 USB gebruik

Bericht door Wowly »

Heb net ff voor de lol mijn in ear opgemeten hahahaha grappig...
Bijlagen
inear.png
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: E-MU 0202 USB gebruik

Bericht door Wowly »

heb nog 1 x de usb poorten gechecked, en kwam op een site tegen dat de linker de 3.0 poorten waren ipv de 2.0. Die zaten namelijk aan de rechterzijde!!!! Vreemd dat niet iedere site dat goed aangeeft. Maargoed, ik heb even geporbeerd of het wertk (en blijft werken) met de usb 2.0 poorten die dus aan de RECHTERzijde zaten en jawel hoor: HET WERKT!!!!!!! JEEEEE JIPPIE HOERA enzovoorts!!!!

Blijkbaar is dus de usb niet backwards compatible, een usb 3.0 poort gaat dus niet lukken met die emu 0202. He heerlijk. Zal hem morgen maar eens meenemen naar de luisterdag, kijken of er iemand wat aan heeft....
Plaats reactie