Russische buizen site

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
AatV

Russische buizen site

Bericht door AatV »

Had ooit (voordat ik begin dit jaar een nieuwe computer kocht) een link naar een site van - ik dacht - een Amerikaan, die zelf een flink aantal zowel bekende- als obscure Russische buizen had opgemeten en de karakteristieken als scopebeelden met commentaar op zijn site had gezet.
Kan deze site helaas niet meer vinden. Heeft iemand een idee?

groeten,
AatV
Miniwatt

Bericht door Miniwatt »

Zoiets had ik gisteren ook kunnen gebruiken :? Ik lees dus mee!
KILLorBE

Bericht door KILLorBE »

NJ7P.org ?
AatV

Bericht door AatV »

Helaas KILLorBEE,

Het was niet NJ7P of een andere site met de oorspronkelijke buizengegevens, maar een site waar slechts russiche buizen of russische equivalenten van europese buizen door de auteur zelf nagemeten zijn en waarvan de karakteristieken via scope beelden gepubliceerd werden.
Het aardige was dat ook de karakteristieken in het beperkte gebied bij een Va van 0 tot (bijv.) 40 volt werden getoond, zodat ook het gedrag bij lage voltages goed beoordeeld kan worden.

groeten,
AatV
KILLorBE

Bericht door KILLorBE »

Ik zal proberen het in gedachte te houden als ik 1 van m'n oudere PC's op ga ruimen (Favo's sla ik sowieso op), maar helaas groeien de favo's vaak zo snel uit tot een ongeorganiseerde puinhoop dat ik zelf niet meer weet waar wat staat (Gelukkig geeft FF de map al aan als de site al bij de favo's staat, anders zou het echt erg worden).

Zo begin ik vaak met een map DIY Audio Stuff, waar ik later weer een map in plaats met DIY Speakers/AMPs etc...

En ja, ik ben nog steeds bezig met het downloaden van het internet... :wink:
RobertD
Contacteer:

Bericht door RobertD »

Ik gebruik meestal http://tdsl.duncanamps.com/tubesearch.php daar zitten weer heel veel links in naar andere sites met buizendata.
AatV

Bericht door AatV »

Heb de website weer gevonden! Blijkt geen Amerikaan maar (natuurlijk) een Rus te zijn.
Bij interesse voor Russische buizen; de link is hier: http://www.klausmobile.narod.ru/testerfiles/index.htm

groeten,
AatV
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”