van iTube naar voorversterker(tje)

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chupachps
Berichten: 54
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 23:32
Locatie: Dordrecht

van iTube naar voorversterker(tje)

Bericht door Chupachps »

Ik heb nu een tijdje naar mijn zelfbouw monoblocks geluisterd en het is zeker een plezier om naar te luisteren ( en met deze donkere dagen ook fijn om naar te kijken)

Toch wat onpraktisch om het volume afzonderlijk te regelen en een ingangsselectie zou ook wel handig zijn. Ik heb nog een oude iTube staan, best een grappig dingetje, maar het blijft een chipamp met een buizen buffertje voor. Het leek me dan ook wel een aardig idee om het kastje en trafo te recyclen naar een voorversterkertje.

wat betreft het schema, dit heb ik ooit eens opgeslagen, hier is de website: http://www.the-planet.org/linestage.html even door scrollen naar de voorversterker met mickey mouse oren.

overigens is het ook een goede gelegenheid om expressPCB eens uit te proberen.

graag zou ik van jullie wat feedback willen over het gebruikte schema, en daarnaast wat hulp bij het ontwerpen en ontbrommen van de voeding. Er is in het kastje geen plek voor een smoorspoel...
Bijlagen
pre.~bmp.png
1254752527.jpeg
molekuul
Berichten: 507
Lid geworden op: wo 02 feb 2005, 15:31
Locatie: Goirle

Re: van iTube naar voorversterker(tje)

Bericht door molekuul »

in het schema van de voeding voor de gloei zou ik van de 7806 een 7805 maken.
met de 2 dioden onderaan de massa komt er 1.2 volt bij de regelaar bij. 6 + 1.2 maakt 7.2, dit is wat aan de hoge kant. 6.2 volt (5+ 1.2) is een mooiere waarde
Plaats reactie