spanningprobleem
Moderator: Beheerdersteam
spanningprobleem
Kan mij iemand hier mee helpen .
Ik heb een versterker staan van Pioneer A91 D waar dat de spanningkeuze schakelaar van verdwenen is .Bij verhuis is dit er af gestoten en verloren gegaan .
Nu is mijn oproep of dat er iemand is die mij kan vertellen waar ik dat verdwenen stuk kan vinden of is er iemand die weet hoe dat de bruggen gelegd moeten worden .
Ik heb een versterker staan van Pioneer A91 D waar dat de spanningkeuze schakelaar van verdwenen is .Bij verhuis is dit er af gestoten en verloren gegaan .
Nu is mijn oproep of dat er iemand is die mij kan vertellen waar ik dat verdwenen stuk kan vinden of is er iemand die weet hoe dat de bruggen gelegd moeten worden .
spannings problemen pioneer A-91D
Heb het even intern nagekeken en deze versterker is uitgerust met twee verschillende voedingstransfo's waarvan er enkel aansluitingen samen op één aansluiting zitten en enkele waar er maar één op zit .
Ben bang dat er meer dan één brug aanwezig was intern op het draaknopje dat verloren gagaan is .
Zijn er nog pioneer A-91D bezitters die het eventueel willen nakijken en doorgeven .
Zal ik zeer op prijs stellen .
Ben bang dat er meer dan één brug aanwezig was intern op het draaknopje dat verloren gagaan is .
Zijn er nog pioneer A-91D bezitters die het eventueel willen nakijken en doorgeven .
Zal ik zeer op prijs stellen .
- audiomanics
- Contacteer:
Wat is het je waard?... voor US$14,95 download je de complete service manual in PDF.. wedden dat daar het schema in staat, waarmee je zo uitgevogeld hebt hoe 't zit...
Misschien dat je met een paar uurtjes googelen ook die $14,95 nog kunt uitsparen... er is vast wel iemand die 't gratis op het net heeft staan..
Kees
Misschien dat je met een paar uurtjes googelen ook die $14,95 nog kunt uitsparen... er is vast wel iemand die 't gratis op het net heeft staan..
Kees
Even gezocht niet gevonden, maar ik vermoed dat dit wel de oplossing zou kunnen zijn:
Gevonden PDF: service manual van de A616 (ik heb zelf de A717 reference)
http://pdf.hilbren.nl/service%20manual%20A616.pdf
Zie pagina 13, een "line voltage selector"
edit nr1: wat je zou kunnen doen als de boel nog wel te draaien is; zo draaien dat je de hoogste ingang weerstand meet. Dat is waarschijnlijk de 240 Volt stand. (ow wacht, ik zie contactjes zitten, deze oplossing gaat niet werken)
edit nr2: van de A-443 bestaan uitvoeringen met een zelfde selector zie: http://cardiff.gumtree.com/cardiff/02/38057402.html
Misschien een optie om op marktplaats een goedkope versterker te scoren en daarmee je (toch wel erg mooie) versterker in ere te herstellen.
Gevonden PDF: service manual van de A616 (ik heb zelf de A717 reference)
http://pdf.hilbren.nl/service%20manual%20A616.pdf
Zie pagina 13, een "line voltage selector"
edit nr1: wat je zou kunnen doen als de boel nog wel te draaien is; zo draaien dat je de hoogste ingang weerstand meet. Dat is waarschijnlijk de 240 Volt stand. (ow wacht, ik zie contactjes zitten, deze oplossing gaat niet werken)
edit nr2: van de A-443 bestaan uitvoeringen met een zelfde selector zie: http://cardiff.gumtree.com/cardiff/02/38057402.html
Misschien een optie om op marktplaats een goedkope versterker te scoren en daarmee je (toch wel erg mooie) versterker in ere te herstellen.
spanningsprobleem
Heb het schema van de 616 eens nagekeken en vergeleken met de A91D aansluitingen en even de nummeringen nagekeken achteraan de verdeelblok en heb geconstateerd dat de blok 180 verdraait is .Kan de vorige eigenaar gedaan hebben maar is geen probleem. Heb de aansluitingen gemaakt volgens de 616 en er even de weerstanden op nagemeten en meet nu over beide ingangen de maximale weerstand .Even aangesloten op de variac en het toestel sprong netjes op 220 volt aan en speeld voortreffenlijk . De variac verweiderd en recht op het net heeft ook geen probleem gegeven .Mits ik de maximale weerstande meet ga ik er van uit dat hij op 240 volt geschakeld staat .tekening volgt nog van de gemeten weerstanden van over de aansluitpunten