Ah, kijk. Een phonodude voor rond de 200€ daar wordt ik wel blij van. Als ik dat met een beetje hulp van hier in elkaar kan steken, dan zou dat echt top zijn! Ik heb daar alleen maar positieve verhalen over gehoord...
En ik ben het met george eens dat de aftstelling van het element heel belangrijk is. Morgen ga ik daar met een vriend van mij, die behoorlijk veel van platenspelers af weet, nog eens een paar uur aan besteden. Overigens is de platenspeler waar we het over hebben een Beogram 4002 met mmc 20en element. Die heb ik de afgelopen tijd behoorlijk onder handen genomen en gaan we morgen met het service manual in de hand nog eens behoorlijk fine tunen en wegen. Dan moet ie echt zo goed als nieuw zijn!
Als het goed is neemt hij dan ook zijn phono stage mee. Idd om te bekijken waar het 'knelt'. Maar afgaand op de overige componenten is de NAD wel de prime suspect
De Aikido en mini me ken ik niet. Ga ik ook eens googlen.
Overigens ben ik per se onder de indruk van de genoemde Marantzen Jolidas of wat dan ook. Kwam het gewoon tegen op audio creative en werd nieuwsgierig. Las op audio creative dat ze daar van plan zijn de phono dude als kant en klare kit aan te bieden. Maar dat zal dan ook we weer een behoorlijk prijskaartje krijgen.