HELP aub defecte Harman/ Kardon HD 970
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
HELP aub defecte Harman/ Kardon HD 970
Na 10 maanden zoeken heb ik vorige week het ontbrekende puzzel stuk gevonden.
Dagelijks op marktplaats zoeken werd beloond, een zo goed als nieuwe uitziende harman kardon hd 970
Volgens de verkoper 100% ok, echter na 2 dagen kreeg ik al problemen.
Na een half uurtje spelen word ie warm, en leest ie de volgende cd niet meer.
Een bevriende techneut heeft er naar gekeken en denkt dat de laser de oorzaak is.
er zit een dvd loopwerk in, is dat normaal?
Heeft iemand nog een laser of evt een compleet loopwerk liggen?
of is er nog een andere optie?
bij voorbaat dank,
Kabeltje.
Dagelijks op marktplaats zoeken werd beloond, een zo goed als nieuwe uitziende harman kardon hd 970
Volgens de verkoper 100% ok, echter na 2 dagen kreeg ik al problemen.
Na een half uurtje spelen word ie warm, en leest ie de volgende cd niet meer.
Een bevriende techneut heeft er naar gekeken en denkt dat de laser de oorzaak is.
er zit een dvd loopwerk in, is dat normaal?
Heeft iemand nog een laser of evt een compleet loopwerk liggen?
of is er nog een andere optie?
bij voorbaat dank,
Kabeltje.
Re: HELP aub defecte Harman/ Kardon HD 970
Tja, nu weet ik niet wat er zo bijzonder is aan dat ding, maar van binnen valt er niet veel aan af te zien...
't is allemaal blik en plastic, alleen de R-Core trafo is best wel jummie.
En, het moet gezegd, geen SMPS, da's dan wel weer een voordeel.
Het feit dat er in de service manual vrijwel niets over het loopwerk in staat is al een teken aan de wand...
.
Het lijkt me dat het gewoon een CD/DVD ROM loopwerkje is, met een IDE aansluiting, zoals zo veel fabrikanten doen.
Zou d'r gewoon even een ander loopwerkje aanhangen, als je niks in huis hebt, op Marktplaats staan er ruim 1400, vanaf 1 Euro.
't is allemaal blik en plastic, alleen de R-Core trafo is best wel jummie.
En, het moet gezegd, geen SMPS, da's dan wel weer een voordeel.
Het feit dat er in de service manual vrijwel niets over het loopwerk in staat is al een teken aan de wand...
Het lijkt me dat het gewoon een CD/DVD ROM loopwerkje is, met een IDE aansluiting, zoals zo veel fabrikanten doen.
Zou d'r gewoon even een ander loopwerkje aanhangen, als je niks in huis hebt, op Marktplaats staan er ruim 1400, vanaf 1 Euro.
Re: HELP aub defecte Harman/ Kardon HD 970
Hallo Ray 5150,
Allereerst bedankt voor je reactie.
Echt bijzonder zal de HD 970 wel niet zijn, maar hij klinkt beter dan de dvd 31 van Harman /Kardon en hoort bij mijn AVR 230.
Het zal misschien dom klinken maar ik kan geen loopwerk op marktplaats vinden, welke zoekterm moet ik gebruiken?
Maar nog liever kocht ik er één van een mede forum lid, heeft niemand iets wat het defecte loopwerk kan vervangen?
met vriendelijke groet,
kabeltje.
Allereerst bedankt voor je reactie.
Echt bijzonder zal de HD 970 wel niet zijn, maar hij klinkt beter dan de dvd 31 van Harman /Kardon en hoort bij mijn AVR 230.
Het zal misschien dom klinken maar ik kan geen loopwerk op marktplaats vinden, welke zoekterm moet ik gebruiken?
Maar nog liever kocht ik er één van een mede forum lid, heeft niemand iets wat het defecte loopwerk kan vervangen?
met vriendelijke groet,
kabeltje.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: HELP aub defecte Harman/ Kardon HD 970
Eehhhh,
Dat er ergens een flatcable aanhangt, wil nog niet zeggen dat het een cd-rom loopwerkje is!
Dat er ergens een flatcable aanhangt, wil nog niet zeggen dat het een cd-rom loopwerkje is!
Re: HELP aub defecte Harman/ Kardon HD 970
Het kan natuurlijk nog wel een aangepaste firmware hebben.
Dat zou mij niet verbazen tenminste.
Maar ja die dingen kosten eigenlijk niets meer.
Dat zou mij niet verbazen tenminste.
Maar ja die dingen kosten eigenlijk niets meer.
Re: HELP aub defecte Harman/ Kardon HD 970
Allereerst mijn dank voor het meedenken.
Als ik het goed begrijp moet ik dus hierna op zoek:
DSL-710A is volgens internet een standaard DVD-loopwerk met IDE-interface.
Dat is dan het loopwerk met een laser? sorry ik ben geen techneut.
en moet ik dan een nieuwe of een gebruikte?
met vriendelijke groet,
kabeltje.
Als ik het goed begrijp moet ik dus hierna op zoek:
DSL-710A is volgens internet een standaard DVD-loopwerk met IDE-interface.
Dat is dan het loopwerk met een laser? sorry ik ben geen techneut.
en moet ik dan een nieuwe of een gebruikte?
met vriendelijke groet,
kabeltje.
Re: HELP aub defecte Harman/ Kardon HD 970
Probeer nou eerst eens of hij het doet met een willkeurig CD / DVD loopwerk.
Je hebt toch wel een oude computer staan waar je er een kunt uitschroeven ?
Merk, type, uitvoering, maakt niet uit, zolang er maar een IDE aansluiting op zit.
Je hebt toch wel een oude computer staan waar je er een kunt uitschroeven ?
Merk, type, uitvoering, maakt niet uit, zolang er maar een IDE aansluiting op zit.
