Seas-trym zonder mortelkasten...

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door richard »

Is het beton nog steeds niet gestort? Je bent al een jaar aan het mengen.
Het moet ook nog uitharden, heb je nog 28 dagen.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

richard schreef:
Is het beton nog steeds niet gestort? Je bent al een jaar aan het mengen.
Het moet ook nog uitharden, heb je nog 28 dagen.
Ik weet het ik weet het...
Het wordt een jaren plan zo,
Ik denk dat de mallen van de week klaar zullen zijn.

Update van de filters...
foto 1.JPG
foto 2.JPG
foto 3.JPG
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

Kan dit kwaad trouwens?
foto 4.JPG
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Walt »

Ik denk het niet, maar beter anders voor de zeker een messing schroef of boutje gebruiken om de spoel vast te zetten en die tie-wraps weglaten.

Verder fraaie filters hoor!!! Leuk ook om te zien dat je verschillende kwaliteit onderdelen hebt gekozen aan de hand van de positie en werking van de componenten in de totale filter schakeling.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

Walt schreef:
Ik denk het niet, maar beter anders voor de zeker een messing schroef of boutje gebruiken om de spoel vast te zetten en die tie-wraps weglaten.

Verder fraaie filters hoor!!! Leuk ook om te zien dat je verschillende kwaliteit onderdelen hebt gekozen aan de hand van de positie en werking van de componenten in de totale filter schakeling.

Groetjes Walter
..vooral een geld kwestie hoor :wink:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rikpost »

Walt schreef:
Ik denk het niet, maar beter anders voor de zeker een messing schroef of boutje gebruiken om de spoel vast te zetten en die tie-wraps weglaten.

Verder fraaie filters hoor!!! Leuk ook om te zien dat je verschillende kwaliteit onderdelen hebt gekozen aan de hand van de positie en werking van de componenten in de totale filter schakeling.

Groetjes Walter
Ik dacht dat het juist uit den boze was om dat te doen ,ik heb gehoord dat je daarmee je spoel waarde veranderd .
Of is dat alleen met stalen boutjes ,denk het wel nu ik er over nadenk :oops:
Gaat natuurlijk om dat je het magnetisch veld niet mag beïnvloeden en messing is niet magnetisch.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Walt »

Zolang het niet magnetisch is zit je goed. Ik kom trouwens zelf niet verder dan een dot hotglue onder het houten middenklosje. Maar dat zou ik alleen toepassen als je filter horizontaal kan liggen dus dat er geen kracht op de lijmverbinding staat.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

Zo,
filters zijn af :D
foto.JPG

...jajajaja ik ga die mallen snel volstorten =;
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door FR_Aad »

CoenvanDongen schreef:

...jajajaja ik ga die mallen snel volstorten =;
Wolst staat al bijna voor de deur?
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Arno »

CoenvanDongen schreef:
...jajajaja ik ga die mallen snel volstorten =;
Hahaha, bij mij liepen ze ook heel de tijd te z3iken dat ik moest gaan storten :lol:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rikpost »

Arno schreef:
CoenvanDongen schreef:
...jajajaja ik ga die mallen snel volstorten =;
Hahaha, bij mij liepen ze ook heel de tijd te z3iken dat ik moest gaan storten :lol:
Bij mij was het het uitpakken :lol:
Lucas82
Berichten: 108
Lid geworden op: di 13 aug 2013, 21:48
Locatie: Hoogezand

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Lucas82 »

Zijn fraaie filters geworden, this altijd jammer vind ik aan die filters dat je ze achteraf niet
meer ziet... wetend dat ze er zijn, genietend naar het geluid maar toch o zo belangrijk!
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

Lucas82 schreef:
Zijn fraaie filters geworden, this altijd jammer vind ik aan die filters dat je ze achteraf niet
meer ziet... wetend dat ze er zijn, genietend naar het geluid maar toch o zo belangrijk!
Kan ook mijn mallen met doorzichtig epoxy vullen :P dan blijf ik ze zien...
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rho »

Dat zou nog eens iets nieuws zijn. Lijkt me best fraai ... als dat goed komt.
Gebruikersavatar
CoenvanDongen
Berichten: 875
Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door CoenvanDongen »

Ik denk dat het heel prijzig en bewerkelijk is.
Misschien leuk voor een volgend project...
Berre
Berichten: 516
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 18:17
Locatie: Antwerpen

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Berre »

Verre van makkelijk. Dat is een endothermisch proces waarbij een boel hitte vrijkomt. Als dat te snel gaat trekt het gietstuk krom naar alle hoeken van de kamer. En je wil er geen bellen in te krijgen. En daarna moet het eindeloos worden gepolijst. Daar wordt je niet goed van.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33828
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Henkjan »

Berre schreef:
Dat is een endothermisch proces waarbij een boel hitte vrijkomt. ....
[nerdmode aan] dan is het dus exotherm
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rho »

Dat krom trekken lijkt me ook een zwaar probleem. Je kan bijna niet een hele speaker in 1 keer gieten. Dan komt er nogal wat hitte vrij.
Bij beton gieten ook trouwens, maar die hitte is dan nog minimaal t.o.v. epoxy gieten.

@Henkjan: Ja, dat lijkt me te kloppen wat je zegt.
Berre
Berichten: 516
Lid geworden op: do 13 sep 2012, 18:17
Locatie: Antwerpen

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door Berre »

Henkjan schreef:
Berre schreef:
Dat is een endothermisch proces waarbij een boel hitte vrijkomt. ....
[nerdmode aan] dan is het dus exotherm
Natuurlijk! Ik ben slordig, of is het de leeftijd? :oops:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rikpost »

Het word hoe dan ook alleen maar mooi wanneer je geen dempingsmatariaal toepast .
En dat lijkt mij niet echt wenselijk :-?
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rho »

Er zijn commerciële luidsprekers die dat nochtans toepassen.
Waterfall
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door markbakk »

Daarvan zou ik wel eens een 'waterval' willen zien...
Gebruikersavatar
rho
Berichten: 4766
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 19:30
Locatie: Peer, België

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rho »

Ik heb ze ooit gezien op een beurs, maar nooit gehoord. Misschien was daar wel een reden voor. ;)

edit: whoaw, ik kom er net achter wat die lieverdjes moeten kosten! :o
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door hrscharft »

Epoxy wordt sowieso een beetje melkachtig als je het droogt.

Voor wat betreft de hitte, de oplossing is om het beetje bij beetje te gieten zodat er telkens maar een beetje warmte op 1 plek is en niet over het hele oppervlak.

Een van onze duitse vrienden heeft zijn monitors op die manier sukje bij beetje vol gegoten met een grind epoxy mix.

http://www.lautsprecherbau.de/Magazin/L ... 00999,7248

ergens halverwege de pagina staat er een stukje over.
Bijlagen
grind.jpg
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: Seas-trym met mortelkasten

Bericht door rikpost »

Mijn duits is niet je dat maar Men!!!!,wat heeft die kerel een knap staatje werk geleverd :goeie: :goeie: :goeie:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”