Seas-trym zonder mortelkasten...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Seas-trym met mortelkasten
Is het beton nog steeds niet gestort? Je bent al een jaar aan het mengen.
Het moet ook nog uitharden, heb je nog 28 dagen.
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Ik weet het ik weet het...richard schreef:Is het beton nog steeds niet gestort? Je bent al een jaar aan het mengen.
Het wordt een jaren plan zo,
Ik denk dat de mallen van de week klaar zullen zijn.
Update van de filters...
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Ik denk het niet, maar beter anders voor de zeker een messing schroef of boutje gebruiken om de spoel vast te zetten en die tie-wraps weglaten.
Verder fraaie filters hoor!!! Leuk ook om te zien dat je verschillende kwaliteit onderdelen hebt gekozen aan de hand van de positie en werking van de componenten in de totale filter schakeling.
Groetjes Walter
Verder fraaie filters hoor!!! Leuk ook om te zien dat je verschillende kwaliteit onderdelen hebt gekozen aan de hand van de positie en werking van de componenten in de totale filter schakeling.
Groetjes Walter
- CoenvanDongen
- Contacteer:
..vooral een geld kwestie hoorWalt schreef:Ik denk het niet, maar beter anders voor de zeker een messing schroef of boutje gebruiken om de spoel vast te zetten en die tie-wraps weglaten.
Groetjes Walter
Ik dacht dat het juist uit den boze was om dat te doen ,ik heb gehoord dat je daarmee je spoel waarde veranderd .Walt schreef:Ik denk het niet, maar beter anders voor de zeker een messing schroef of boutje gebruiken om de spoel vast te zetten en die tie-wraps weglaten.
Groetjes Walter
Of is dat alleen met stalen boutjes ,denk het wel nu ik er over nadenk
Gaat natuurlijk om dat je het magnetisch veld niet mag beïnvloeden en messing is niet magnetisch.
Zolang het niet magnetisch is zit je goed. Ik kom trouwens zelf niet verder dan een dot hotglue onder het houten middenklosje. Maar dat zou ik alleen toepassen als je filter horizontaal kan liggen dus dat er geen kracht op de lijmverbinding staat.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Zo,
filters zijn af
...jajajaja ik ga die mallen snel volstorten
filters zijn af
Wolst staat al bijna voor de deur?CoenvanDongen schreef:
Hahaha, bij mij liepen ze ook heel de tijd te z3iken dat ik moest gaan stortenCoenvanDongen schreef:...jajajaja ik ga die mallen snel volstorten
Bij mij was het het uitpakkenArno schreef:Hahaha, bij mij liepen ze ook heel de tijd te z3iken dat ik moest gaan stortenCoenvanDongen schreef:...jajajaja ik ga die mallen snel volstorten
Zijn fraaie filters geworden, this altijd jammer vind ik aan die filters dat je ze achteraf niet
meer ziet... wetend dat ze er zijn, genietend naar het geluid maar toch o zo belangrijk!
meer ziet... wetend dat ze er zijn, genietend naar het geluid maar toch o zo belangrijk!
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Kan ook mijn mallen met doorzichtig epoxy vullenLucas82 schreef:Zijn fraaie filters geworden, this altijd jammer vind ik aan die filters dat je ze achteraf niet
Dat zou nog eens iets nieuws zijn. Lijkt me best fraai ... als dat goed komt.
- CoenvanDongen
- Contacteer:
Ik denk dat het heel prijzig en bewerkelijk is.
Misschien leuk voor een volgend project...
Misschien leuk voor een volgend project...
Verre van makkelijk. Dat is een endothermisch proces waarbij een boel hitte vrijkomt. Als dat te snel gaat trekt het gietstuk krom naar alle hoeken van de kamer. En je wil er geen bellen in te krijgen. En daarna moet het eindeloos worden gepolijst. Daar wordt je niet goed van.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
[nerdmode aan] dan is het dus exothermBerre schreef:Dat is een endothermisch proces waarbij een boel hitte vrijkomt. ....
Dat krom trekken lijkt me ook een zwaar probleem. Je kan bijna niet een hele speaker in 1 keer gieten. Dan komt er nogal wat hitte vrij.
Bij beton gieten ook trouwens, maar die hitte is dan nog minimaal t.o.v. epoxy gieten.
@Henkjan: Ja, dat lijkt me te kloppen wat je zegt.
Bij beton gieten ook trouwens, maar die hitte is dan nog minimaal t.o.v. epoxy gieten.
@Henkjan: Ja, dat lijkt me te kloppen wat je zegt.
Natuurlijk! Ik ben slordig, of is het de leeftijd?Henkjan schreef:[nerdmode aan] dan is het dus exothermBerre schreef:Dat is een endothermisch proces waarbij een boel hitte vrijkomt. ....
Het word hoe dan ook alleen maar mooi wanneer je geen dempingsmatariaal toepast .
En dat lijkt mij niet echt wenselijk
En dat lijkt mij niet echt wenselijk
Ik heb ze ooit gezien op een beurs, maar nooit gehoord. Misschien was daar wel een reden voor. 
edit: whoaw, ik kom er net achter wat die lieverdjes moeten kosten!
edit: whoaw, ik kom er net achter wat die lieverdjes moeten kosten!
Epoxy wordt sowieso een beetje melkachtig als je het droogt.
Voor wat betreft de hitte, de oplossing is om het beetje bij beetje te gieten zodat er telkens maar een beetje warmte op 1 plek is en niet over het hele oppervlak.
Een van onze duitse vrienden heeft zijn monitors op die manier sukje bij beetje vol gegoten met een grind epoxy mix.
http://www.lautsprecherbau.de/Magazin/L ... 00999,7248
ergens halverwege de pagina staat er een stukje over.
Voor wat betreft de hitte, de oplossing is om het beetje bij beetje te gieten zodat er telkens maar een beetje warmte op 1 plek is en niet over het hele oppervlak.
Een van onze duitse vrienden heeft zijn monitors op die manier sukje bij beetje vol gegoten met een grind epoxy mix.
http://www.lautsprecherbau.de/Magazin/L ... 00999,7248
ergens halverwege de pagina staat er een stukje over.
Mijn duits is niet je dat maar Men!!!!,wat heeft die kerel een knap staatje werk geleverd