To OB(ey) or not to OB(ey)....

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door Pjotr »

hannesie schreef:
Deze heeft wel een hoog Jamo gehalte. :mrgreen:
Kronos.~png.jpg
Mijn vrouw keek even over haar schouder mee: "Wat is dat voor stoomstrijkijzer?" :shock:

"Dat zijn luidsprekers, schat". "Tsss, wie verzint zoiets lelijks".

Dat komt er hier nier in, dat is duidelijk. En mijn vrouw is toch erg tolerant op dit gebied :mrgreen:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door FR_Aad »

knuisje schreef:
Ik zou de LX521 van Linkwitz wel eens willen horen. Ik ben al eens een topic tegen gekomen van een nederlander die hem had gebouwd. Het aardige is dat er geen extreem kostbare drivers worden gebruikt en je hebt de keuze tussen een aktief filter met opamps of een dsp-oplossing.
Ik zou hem zeker willen horen.
Maar ik vind die dressboy voor kabouters boven die woofers niet zo geslaagd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door hannesie »

Dat kun je toch zelf wel wijzigen?
Maak je er een cirkel van, of iets dergelijks.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door knuisje »

Form follows function. Linkwitz waarschuwt expliciet de vorm van de baffle niet te veranderen. En met een mooie houtsoort is er nog wel iets acceptabels van te maken. Er is zelfs al een duitse shop die de baffle cnc gefreest in allerlei houtsoorten kan leveren.
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door Martijn M »

Ik vind de luidsprekers van Kyron werkelijk heel gaaf. Maar niet voor in huis.

Fantastisch toch :mrgreen: ?

Klik voor plaatje: http://kyronaudio.com.au/assets/media/g ... boutUs.jpg

Ze maken gebruik van "groundbreaking" analoge n-core technologie uit Nederland: http://kyronaudio.com.au/#!tech.html
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door architect »

Martijn M schreef:
Ik vind de luidsprekers van Kyron werkelijk heel gaaf. Maar niet voor in huis.
ja meer iets voor in de schuur inderdaad :rofl:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door ray5150 »

Martijn M schreef:
Ik vind de luidsprekers van Kyron werkelijk heel gaaf. Maar niet voor in huis.

Fantastisch toch :mrgreen: ?

Klik voor plaatje: http://kyronaudio.com.au/assets/media/g ... boutUs.jpg

Ze maken gebruik van "groundbreaking" analoge n-core technologie uit Nederland: http://kyronaudio.com.au/#!tech.html
Brrr.... volgens mij is de ontwerper een groot fan van "Alien" Ik vind ze gewoon eng.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36758
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door Pjotr »

FR_Aad schreef:
Maar ik vind die dressboy voor kabouters boven die woofers niet zo geslaagd.
Hmm, vind de knutsel van SL eigenlijk juist wel iets artistieks hebben. Vrijwel alle OB's vind ik de uitstraling van een dressboy hebben op de e.o.a. manier :mrgreen:
Gebruikersavatar
hans_b
Ook commercieel actief
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door hans_b »

knuisje schreef:
Ik zou de LX521 van Linkwitz wel eens willen horen. Ik ben al eens een topic tegen gekomen van een nederlander die hem had gebouwd. Het aardige is dat er geen extreem kostbare drivers worden gebruikt en je hebt de keuze tussen een aktief filter met opamps of een dsp-oplossing.
Kan jij nog achterhalen wie hem in Nederland gebouwd heeft. Ik wil hem namelijk ook graag een keer horen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12412
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door pappaleo »

hans_daudio schreef:
knuisje schreef:
Ik zou de LX521 van Linkwitz wel eens willen horen. Ik ben al eens een topic tegen gekomen van een nederlander die hem had gebouwd. Het aardige is dat er geen extreem kostbare drivers worden gebruikt en je hebt de keuze tussen een aktief filter met opamps of een dsp-oplossing.
Kan jij nog achterhalen wie hem in Nederland gebouwd heeft. Ik wil hem namelijk ook graag een keer horen.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123586.0
Gebruikersavatar
dre
Berichten: 17580
Lid geworden op: di 23 nov 2004, 20:55
Locatie: nerdwijk

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door dre »

Martijn M schreef:
Ik vind de luidsprekers van Kyron werkelijk heel gaaf. Maar niet voor in huis.

Fantastisch toch :mrgreen: ?

Klik voor plaatje: http://kyronaudio.com.au/assets/media/g ... boutUs.jpg

Ze maken gebruik van "groundbreaking" analoge n-core technologie uit Nederland: http://kyronaudio.com.au/#!tech.html
ik zou ze zo neerzetten! 8)
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door rikpost »

+1 ,staat natuurlijk wel alleen maar gaaf bij een modern interieur (holodek).
Hij moet niet naast je donker eikenhouten dressoir staan.
Maar van mij mag het ook wel anders dan anders maar da's bekend ,

Op de units is tenminste niet bezuinigd ,zou ze best eens willen horen.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door markbakk »

Tsssssskkkk, is gewoon blotespiekerkieken. Als ze lef hadden maakten ze e wel een frontje voor.
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door rikpost »

Helemaal gelijk heb je bloot slaat dood :mrgreen:
Frontje er voor en je maakt me gek :kwijl:
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door rikpost »

Heb er nog een arikeltje over gevonden kon hem helaas niet koppelen met de tablet .
Maar een setje kost 188000 dollar.
Met hypex :mrgreen:
Gebruikersavatar
hans_b
Ook commercieel actief
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door hans_b »

Ja wat een bedrag hè. Gekken werk!
Gebruikersavatar
rikpost
Berichten: 2487
Lid geworden op: vr 17 dec 2010, 15:04
Locatie: Heinenoord

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door rikpost »

Shoot out ! Gaia vs D audio :evil:
Niet gek opkijken dat jullie nog een heel eind komen met een systeem wat vijf % van de prijs van de Gaia is.
Het houd ook ergens op :?
En wat moet je er in vredesnaam op aansluiten ,volgens mij is het op het gegeven moment gewoon :lucht:
Gebruikersavatar
hans_b
Ook commercieel actief
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door hans_b »

rikpost schreef:
Shoot out ! Gaia vs D audio :evil:
Lijkt mij geweldig O:)
rikpost schreef:
Niet gek opkijken dat jullie nog een heel eind komen met een systeem wat vijf % van de prijs van de Gaia is.
Dat denk ik ook
rikpost schreef:
Het houd ook ergens op :?
Helemaal eens. Naast dat we dipool met een mooi design willen promoten, is ons doel ook om een reële prijs neer te zetten. Gezien de drivers die ze gebruiken, aespeakers woofers, scanspeak mid en hoog, is de prijs extreem te noemen
rikpost schreef:
En wat moet je er in vredesnaam op aansluiten ,volgens mij is het op het gegeven moment gewoon :lucht:
Helemaal eens gebakken lucht!

Er is nog zo'n speaker de Perfect8 Point, met bekende drivers, deze kost 115.000 dollar.
Bijlagen
CT6A6365.jpg
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door markbakk »

Voor dat geld nog niet eens ingebouwde kerstverlichting... :-&
Martijn M
Ook commercieel actief
Berichten: 4088
Lid geworden op: zo 21 nov 2004, 19:42
Contacteer:

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door Martijn M »

Bij luidsprekers zoals die van Kyron vertegenwoordigen de luidsprekereenheden natuurlijk maar een klein deel van de totale kosten. Die behuizing van ze lijkt me erg duur om te maken. Dit soort luidsprekers worden m.i. niet verkocht omdat ze zo ontzettend goed klinken. Het zou me niets verbazen als de Daudio W1 klankmatig niet of nauwelijks onder doet voor deze giganten.
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door satefan »

Ik zou de LX521 van Linkwitz wel eens willen horen. Ik ben al eens een topic tegen gekomen van een nederlander die hem had gebouwd. Het aardige is dat er geen extreem kostbare drivers worden gebruikt en je hebt de keuze tussen een aktief filter met opamps of een dsp-oplossing.
Ik heb deze onlangs beluisterd op t burning amp festival in San Francisco. Heb nog nooit zo'n open en groot geluidsbeeld mogen ervaren...en t laag was echt om je vingers bij af te likken....diep...voldoende fundament en tegelijk heel 'transparant' en niet te aanwezig...Diana Krall klonk echt geniaal goed op de LX521...

Satefan
Gebruikersavatar
hans_b
Ook commercieel actief
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door hans_b »

Weer een leuke OB speaker gespot. De Lumina http://www.luminaaudio.com
Bijlagen
lumina_-filtered.jpg
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door Walt »

Leuke speakers, wel een geheel ander concept met die coaxiale driver. Het rendement is zeer indrukwekkend te noemen, circa 10dB meer dan jullie W1. De duurste versie heeft ook een Mundorf crossover erin zitten :D

Groetjes Walter
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door ds23man »

Wat een dom concept, mid is OB, laag en hoog niet! :mrgreen:
Gebruikersavatar
hans_b
Ook commercieel actief
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: To OB(ey) or not to OB(ey)....

Bericht door hans_b »

ds23man schreef:
Wat een dom concept, mid is OB, laag en hoog niet! :mrgreen:
Wat is er nou dom aan. Volledig dipool is beter, maar je ziet dit heel vaak.

De Lyngdorf DP-1 en de JK Akoustic Prestige en ook enkele modellen van Bastanis zijn ook alleen mid dipool. Ook de Jamo 909/907 is niet volledig dipool (tweeter niet).

En jij hebt een mooie dipool unit en die plaats je in een gesloten kast. :)

Dus wat is nu dom?
Plaats reactie