zou je dat uit willen leggen, mijn kennis is niet zo heel groot op dit gebiedMischien een LS-beveiliging overwegen,een relais heb je al uit de Akai
![]()
Anne
groet
Moderator: Beheerdersteam
zou je dat uit willen leggen, mijn kennis is niet zo heel groot op dit gebiedMischien een LS-beveiliging overwegen,een relais heb je al uit de Akai
![]()
Anne
Kan het ook anders? bijv. met onderdelen uit mijn oude versterker?ray5150 schreef:Zo'n ding beveiligd je luidsprekers tegen gelijkspanning. dat vinden de drivers niet zo fijn :
http://www.vellemanprojects.eu/products/view/?id=9233
Voor 2 tientjes ben je klaar.
Ja hoor,wel meer werk.Met het beruchte "µC" IC en het circuit+relais er omheen.Nagekeken,het relais is voor 24V en heeft,wegens de 45V voeding,een serieweerstand van 820ohm.Het geheel moet dan wel vanaf 25V voeding kunnen werken.vanDijk schreef:Kan het ook anders? bijv. met onderdelen uit mijn oude versterker?
Ik heb een trafo van 2x18Volt, en hoe werkt dat dan precies?Ah!buis schreef:Ja hoor,wel meer werk.Met het beruchte "µC" IC en het circuit+relais er omheen.Nagekeken,het relais is voor 24V en heeft,wegens de 45V voeding,een serieweerstand van 820ohm.Het geheel moet dan wel vanaf 25V voeding kunnen werken.vanDijk schreef:Kan het ook anders? bijv. met onderdelen uit mijn oude versterker?
Het "overload"deel kan vervallen,pin aan massa.
Anne
Na gelijkrichten en een dikke C krijg je dan ong. 18x1,4=25V.Gaat wat af voor de diodes en de trafo-weerstand maar er komt meestal ook wel iets meer dan 18V uit.Hoe dan ook,25V gaat kantje boord.Is nml. de minimum spanning voor 't IC.vanDijk schreef:Ik heb een trafo van 2x18Volt, en hoe werkt dat dan precies?
Denk 't wel.Zo bijv.vanDijk schreef:maar die beveiliging gaat niet werken?
knuisje schreef:Gangbaar is 18 tot 22 Vac.
of hoeft dit helemaal niet als er een stukje van dat isolatiemateriaal tussen het ic en de heatsink zit? (dat stukje isolatiemateriaal wat ik bij het ic gekregen heb)vanDijk schreef:is het ook mogelijk om een stukje rubber (fietsband ofzo) als isolatie ring te gebruiken voor de montage van het koellichaam?
Dat is inderdaad voldoende.vanDijk schreef:of hoeft dit helemaal niet als er een stukje van dat isolatiemateriaal tussen het ic en de heatsink zit? (dat stukje isolatiemateriaal wat ik bij het ic gekregen heb)vanDijk schreef:is het ook mogelijk om een stukje rubber (fietsband ofzo) als isolatie ring te gebruiken voor de montage van het koellichaam?