3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
De firma Thel doet alleen maar in allerlei van dat soort modules .
http://www.thel-audioworld.de/module/Module.htm
http://www.thel-audioworld.de/module/Module.htm
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Inmiddels via Tony Gee een setje 2.7uF Mundorf Silver/Gold/Oil ontvangen t.b.v. de Mundorf AMT tweeter. De totale condensator waarde is nu 7.1uF bestaande uit 2x 2.2uF en 1x 2.7uF alles nu dus als S/G/O om het maximale uit de AMT tweeter te kunnen halen.
Nu dus weer een tijdje inspelen, een nieuwe S/G/O heeft even de tijd nodig om lekker los en luchtig te kunnen klinken.
Groetjes Walter
Nu dus weer een tijdje inspelen, een nieuwe S/G/O heeft even de tijd nodig om lekker los en luchtig te kunnen klinken.
Groetjes Walter
- CoenvanDongen
- Berichten: 875
- Lid geworden op: za 11 feb 2012, 12:08
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Die AMT krijgt wel een heel luxe signaaltje zo 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Nu alleen nog een paar WBT of Furutech kroonsteentjes ! 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
En een paar "OH Ja, de" kabels? 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Nadeel van die Oyaide kabel is wel dat deze heel erg stug is, ik heb nog een paar meter liggen voor netkabels, maar wellicht hou ik de dunnere belden kabels er wel in.
Morgen trouwens als het goed is bij Jeroen de nieuwe Daudio interlinks oppikken, ik weet al dat dit veel meer verschil maakt dan de AMT serie condensator!
Groetjes Walter
Morgen trouwens als het goed is bij Jeroen de nieuwe Daudio interlinks oppikken, ik weet al dat dit veel meer verschil maakt dan de AMT serie condensator!
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Is het nou "Oh ja die" of "Oh ja duur"?hannesie schreef:En een paar "OH Ja, de" kabels?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28479
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Je begrijpt het verkeerd, kabels ( zeker de zilveren) worden tegenwoordig gezien als een zeer renderende belegging!Pjotr schreef:Is het nou "Oh ja die" of "Oh ja duur"?hannesie schreef:En een paar "OH Ja, de" kabels?
Laatst gewijzigd door ds23man op za 19 okt 2013, 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ik zou die Oyaide kabel ook alleen 2e hands kopen, deze komt soms wel voorbij op Marktplaats of op hifi forums, eigenlijk zonde om dan de nieuwprijs te gaan betalen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
De Daudio interlinks zitten inmiddels gemonteerd tussen DAC en ASP en tussen de ASP en mid/hoog Lindemann eindversterker:
Dit zijn GOEDE interlinks!!!
Groetjes Walter
Dit zijn GOEDE interlinks!!!
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
En waar blijkt dat uit ?
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Het klinkt nu een niveau beter...
De invloed van het wisselen van mijn Furutech FA-220 interlinks voor de Daudio interlinks is bijvoorbeeld groter dan de invloed van de condensator van de AMT tweeter.
Groetjes Walter
De invloed van het wisselen van mijn Furutech FA-220 interlinks voor de Daudio interlinks is bijvoorbeeld groter dan de invloed van de condensator van de AMT tweeter.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Nog een paar Daudio speakers en de set is compleetWalt schreef:De Daudio interlinks zitten inmiddels gemonteerd tussen DAC en ASP en tussen de ASP en mid/hoog Lindemann eindversterker:
![]()
![]()
![]()
Dit zijn GOEDE interlinks!!!
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Er staat nog een Daudio ASP onder bestelling...
De speakers hou ik voorlopig lekker bij mijn eigen ontwerp, deze zijn redelijke optimaal voor de beperkte luisterruimte (20m2) die we hier hebben. Tevens vind ik het leuk om te blijven verbeteren aan het filter en de speaker, dan gaat minder goed met een kant en klaar product.
Groetjes Walter
De speakers hou ik voorlopig lekker bij mijn eigen ontwerp, deze zijn redelijke optimaal voor de beperkte luisterruimte (20m2) die we hier hebben. Tevens vind ik het leuk om te blijven verbeteren aan het filter en de speaker, dan gaat minder goed met een kant en klaar product.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
in theorie is dit een d-audio proto.Zweitse schreef:Nog een paar Daudio speakers en de set is compleetWalt schreef:De Daudio interlinks zitten inmiddels gemonteerd tussen DAC en ASP en tussen de ASP en mid/hoog Lindemann eindversterker:
![]()
![]()
![]()
Dit zijn GOEDE interlinks!!!
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Hallo Dre,
Bedoel je de interlinks?
Groetjes Walter
Bedoel je de interlinks?
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Vandaag heb ik een setje vintage Fane 12" 100W breedbanders binnen gekregen en gelijk even getest, zie foto's.
Ze klinken in verhouding tot de open baffle set echt nergens naar maar ik had ze vroeger ook en was er toen blij mee dus ik ga proberen er nu een leuke tweeter bij te zoeken en dan een redelijk goed filter te maken. Verder waarschijnlijk een compacte gesloten kast. Dit maakt een leuk setje voor kleine feestjes etc.
Groetjes Walter
Ze klinken in verhouding tot de open baffle set echt nergens naar maar ik had ze vroeger ook en was er toen blij mee dus ik ga proberen er nu een leuke tweeter bij te zoeken en dan een redelijk goed filter te maken. Verder waarschijnlijk een compacte gesloten kast. Dit maakt een leuk setje voor kleine feestjes etc.
Groetjes Walter
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Lijken wel monacor , die hebben ook de kegel op die manier .
Soms moeten units moeten echt in een kast
Soms moeten units moeten echt in een kast
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
"Hopelijk bakt m'n pa die vis goed"???
Nee, met die Fanes, da's wel even afkicken volgens mij.
Nee, met die Fanes, da's wel even afkicken volgens mij.
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Versterker met 2x 100 echte watts erop en je kan toch behoorlijk wat akoestisch vermogen uit die Fane's halen, het rendement zal zo rond de 97dB zitten schat ik. Ik vermoed dat er met een LCR correctie voor de Fane en een extra supertweeter een leuk geluid uit is te halen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
De ultieme open baffle !Walt schreef:
- pappaleo
- Berichten: 12412
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ik zie nog dempingsmateriaal.... en een (weliswaar geventileerde) achterwandray5150 schreef:De ultieme open baffle !![]()
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ja Ray, en dat ook nog eens aangestuurd door jouw ASP!
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Inmiddels is de Daudio ASP in de set opgenomen. Ondanks dat het verre van slecht klonk met de ASP van Ray, speelt de Daudio ASP duidelijk een klasse hoger. De winst zal met name zitten in een meer optimale layout van de printen, betere voeding en daarmee minder ruis, overspraak etc.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
nu nog een mooie bron. 
