3-weg met AMT / AT18H52 / AT10C77
Moderator: Beheerdersteam
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
hij heeft er zelf acht te koop! 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
En wat moet je daar dan mee.dre schreef:hij heeft er zelf acht te koop!
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Spiekerboksen bouwen ? 
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ja, groot en veel.ray5150 schreef:Spiekerboksen bouwen ?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Om met J Clarkson te spreken:Zweitse schreef:Ja, groot en veel.ray5150 schreef:Spiekerboksen bouwen ?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ygBP7MtT3Ac[/youtube]
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Eerst maar eens kijken hoe laag het straks kan gaan met de Daudio ASP, de dipool correctie is instelbaar en het laag zou dan dieper kunnen gaan doorlopen dan met de ASP die Ray heeft gemaakt. Volgens Jeroen zou ik het tot iets van 20Hz recht kunnen trekken...
De onderdelen van de ASP zijn nu onderweg naar Nederland dus hopelijk over een paar weken is hij klaar!
Groetjes Walter
De onderdelen van de ASP zijn nu onderweg naar Nederland dus hopelijk over een paar weken is hij klaar!
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Trekt niet recht tot 20Hz hoor, het is ongeveer hetzelfde als bij die van ray. Het is alleen wel zo dat nu het algehele laag niveau en de mate van dipoolcorrectie onafhankelijk van elkaar regelbaar zijn.
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
In het kader van: in een vakantie dient er zo vaak mogelijk gesoldeerd te worden, heb ik enkele bypass condensatoren in de filters gezet.
De 10uF parallel condensator van de AT heeft er een 0.033uF Mundorf Silver/Oil, een 0.01uF Vishay en een 120K ohm koolstof weerstand bij gehad.
De 35uF van de AMT notch heeft er een 0.1uF Mundorf Silver/Oil, een 0.01uF Vishay en een 120K ohm koolstof weerstand bij gehad.
In het kader van een discussie van gisteren heb ik Mundorf zilverdraad gebruikt, dit zijn de gele draadjes op de foto:
Groetjes Walter
De 10uF parallel condensator van de AT heeft er een 0.033uF Mundorf Silver/Oil, een 0.01uF Vishay en een 120K ohm koolstof weerstand bij gehad.
De 35uF van de AMT notch heeft er een 0.1uF Mundorf Silver/Oil, een 0.01uF Vishay en een 120K ohm koolstof weerstand bij gehad.
In het kader van een discussie van gisteren heb ik Mundorf zilverdraad gebruikt, dit zijn de gele draadjes op de foto:
Groetjes Walter
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
dat gevoel heb ik nou nooitWalt schreef:In het kader van: in een vakantie dient er zo vaak mogelijk gesoldeerd te worden...
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Dit stond toch echt in de algemene forumwaarden waarmee je akkoord bent gegaan toen je hier lid werd
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Als er gesoldeerd moet worden, ga jij altijd op vakantie.Henkjan schreef:dat gevoel heb ik nou nooitWalt schreef:In het kader van: in een vakantie dient er zo vaak mogelijk gesoldeerd te worden...
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Inderdaad, maar dat stond er alleen bij Dre en Henkjan...
Dat heeft Marp netjes zo in de forumsoftware verwerkt.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ik ben het niet vaak met je eens, maar dit kan ik geheel onderschrijven.Walt schreef:In het kader van: in een vakantie dient er zo vaak mogelijk gesoldeerd te worden
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ik bedoel uiteraard wel luidspreker filters. Versterkers moet je gewoon kant en klaar kopen.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
SMD word binnenkort verplicht.

Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Walt schreef:Ik bedoel uiteraard wel luidspreker filters. Versterkers moet je gewoon kant en klaar kopen.
FOUT !!
Ga jij eens heel gauw naar het HT forum !
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
welke verschillen neem je waar?Walt schreef:In het kader van: in een vakantie dient er zo vaak mogelijk gesoldeerd te worden, heb ik enkele bypass condensatoren in de filters gezet.
De 10uF parallel condensator van de AT heeft er een 0.033uF Mundorf Silver/Oil, een 0.01uF Vishay en een 120K ohm koolstof weerstand bij gehad.
De 35uF van de AMT notch heeft er een 0.1uF Mundorf Silver/Oil, een 0.01uF Vishay en een 120K ohm koolstof weerstand bij gehad.
In het kader van een discussie van gisteren heb ik Mundorf zilverdraad gebruikt, dit zijn de gele draadjes op de foto:
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Meer micro details, duidelijker naklinken van bekkens, zijdezachte vocalen, betere scheiding van de individuele geluiden, al met al voor mij vrij duidelijke verbeteringen terwijl die kleine Vishay bypass condensators echt goedkoop zijn te noemen.
Ik heb ook nog een setje 'bypass' buizen liggen, maar die bewaar ik nog om straks op het hoog te kunnen proberen als de laatste 2.7uF S/G/O ook geleverd zijn.
Groetjes Walter
Ik heb ook nog een setje 'bypass' buizen liggen, maar die bewaar ik nog om straks op het hoog te kunnen proberen als de laatste 2.7uF S/G/O ook geleverd zijn.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Vanavond heeft Jeroen mijn 3-weg open baffle's weer eens kunnen beluisteren, ik kreeg nu geen adviezen meer om direct wat om te gaan solderen dus ik ga ervan uit dat dit positief is. Zelf ben ik in ieder geval aardig tevreden met de filtering.
Nu eerst wachten op de nieuwe Daudio ASP en een setje 2.7uF Mundorf S/G/O en dan misschien weer eens verder gaan finetunen aan het filter.
Groetjes Walter
Nu eerst wachten op de nieuwe Daudio ASP en een setje 2.7uF Mundorf S/G/O en dan misschien weer eens verder gaan finetunen aan het filter.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ja, klonk prima hoor! Wordt straks nog wel een tikkie beter denk ik, maar je zit nu tegen de limiet van wat mogelijk is met deze opzet.
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Zolang we niet gaan verhuizen zal de opstelling en de beperkte afmeting van de huiskamer de performance in ieder geval limiteren tot een bepaald niveau. In een grotere ruimte zullen ze vast nog beter kunnen klinken. Maar op zich ben ik zeer tevreden, zeker als je terug kijkt hoe dit topic ooit begon en welke moeizame route is gevolgd van daar tot hier en nu.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Ray zijn ASP heeft nu een mooi plekje helemaal bovenop het rack gekregen, op deze manier zijn alle interlinks veel makkelijker te bereiken en om te wisselen.
Hulde aan de Neutrik pluggen op de Daudio kabels trouwens, dit werkt veel fijner dan het soms lastige aandraaien op de Furutech en WBT pluggen.
Groetjes Walter
Hulde aan de Neutrik pluggen op de Daudio kabels trouwens, dit werkt veel fijner dan het soms lastige aandraaien op de Furutech en WBT pluggen.
Groetjes Walter
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Wat is een ASP als ik vragen mag.
Kastjes van Daudio zien er wel heel mooi uit.
Kastjes van Daudio zien er wel heel mooi uit.
- hans_b
- Ook commercieel actief
- Berichten: 156
- Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
De ASP een ons actieve filter. De afkorting staat voor Analoge Signaal Processor.
Re: 3-weg met C-Quenze 18H52 / AMT 25-7 en XLS10 woofers
Het hoeft natuurlijk niet perse een Daudio zijn om 'ASP' te mogen heten. Mijn huidige ASP is gemaakt door Ray van dit forum op basis van Jeroen zijn MOB3W aktieve filter.
In de Daudio ASP is de schakeling veel compacter en daardoor minder gevoelig qua oppikken storing door de opamps. Tevens zitten er regelbare laag outputs en regelbare dipoolcorrectie op. Dit samen met de looks van de behuizing heeft mij tot de aanschaf van de Daudio ASP overgehaald.
Groetjes Walter
In de Daudio ASP is de schakeling veel compacter en daardoor minder gevoelig qua oppikken storing door de opamps. Tevens zitten er regelbare laag outputs en regelbare dipoolcorrectie op. Dit samen met de looks van de behuizing heeft mij tot de aanschaf van de Daudio ASP overgehaald.
Groetjes Walter
