Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
democles
Berichten: 6144
Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:08
Locatie: Appingedam

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door democles »

Ja mijn eerste luisterdag......................... :mrgreen:

Ja,en dan kom je binnen en wat te verwachten?? :-s

Eerst maar eens de kat uit de begoniaas kijken......... :mrgreen:

Niet nodig!!!! Allemaal leuke lui :rock:

Veel leuke dingen gehoord[en niet allleen in de ,,pafklub buiten,,] :-&

Mooi werk. :goeie: :goeie: :goeie:

Maar ja,je gaat er ook een beetje heen om te kijken waar jezelf staat,even nullen zou ik zeggen.

Jammer dat mijn nos dac niet gehoord is,maar alla, er waren zoveel andere leuke dingen,en de discussie over non of oversampeling was al veel waard............. :mrgreen:

Ode aan Reinout,voor zijn praatje,en respect voor het verslepen van zijn buizen ,,bakjes,, :-&

Fokko,hele leuke phone versterker,klonk in het begin veel belovend,later wat minder,ik denk dat de kabels niet helemaal goed werden aangesloten,of het was het geklets van de mede leden,respect :rock: :rock:

Ray zijn kachel klonk mooi,de vliegen vonden dat ook,veel vliegen op je bak gezien,of ze vonden de warmte die er af kwam heerlijk,of je moet je handdoekjes nu eens echt vernieuwen.................. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lagge: :lagge: :lagge:

Al met al een hele fijne dag.
Gebruikersavatar
hans_b
Ook commercieel actief
Berichten: 156
Lid geworden op: do 12 jan 2012, 10:01
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door hans_b »

ds23man schreef:
Om nog even over de pecunia terug te komen over mijn systeem:

Drivers:

B&G RD-50 650,--
JBL 2235 250 recone + 2dehands frame 100,-- =350,--

4x Hypex Ncore 400 + 2x Smps 600
1x DLCP + inputboard
Wat losse rommel ( kasten en bekabeling)

Duidelijk goedkoper dan een DAudio systeem!

:lol: :lol:
Gerhard,

Ik wil niet katten. Maar je opmerking vraag om een reactie.

In heb je mijn feedback gegeven, zonder dit rond te bazuinen.
Eerlijk gezegd kom je nog niet in de buurt van de natuurlijke klank van ons systeem.
Dat was mijn conclusie na het beluisteren van mijn eigen opnamen op jou systeem.

Je hebt gezien dat ik er serieus naar geluisterd heb.
En ik heb je mijn feedback in vertrouwen gegeven.
Ik hoop dat je me de volgende keer verbaasd en dat het systeem dan veel beter klinkt.

Groet, Hans
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door hannesie »

Ray zijn kachel klonk mooi, de vliegen vonden dat ook, veel vliegen op je bak gezien, of ze vonden de warmte die er af kwam heerlijk, of je moet je handdoekjes nu eens echt vernieuwen.................. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lagge: :lagge: :lagge:
Ik was dus niet de enige die die dit opviel. :lol: :lol:
Er liepen aardig wat van die dingen/vliegen op de voor/bovenzijde van de versterker. :mrgreen:

En @Hans, er zijn toch aardig wat mensen die jouw mening niet helemaal delen, gezien de reacties. :mrgreen:
Gebruikersavatar
architect
Berichten: 1546
Lid geworden op: zo 14 mar 2010, 17:36
Locatie: Friesland

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door architect »

ds23man schreef:
...ik heb slechts een half uurbesteed aan het meten en corrigeren. :mrgreen: :mrgreen:

grappig, bij mij niet heel anders, mijn speakers waren zo vers, die zaterdagochtend moest 1 van de baffles not bestukt worden, 2 uurtjes voordat ze speelden was ik nog met de filters bezig, luisteren, metinkje, aanpassen en opschieten, en daarna de 2e baflle, afgelopen week elke avond eraan gewerkt en zaterdag door de wekker geslapen van 5.30 uur haha.
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Dan »

architect schreef:
ds23man schreef:
...ik heb slechts een half uurbesteed aan het meten en corrigeren. :mrgreen: :mrgreen:

grappig, bij mij niet heel anders, mijn speakers waren zo vers, die zaterdagochtend moest 1 van de baffles not bestukt worden, 2 uurtjes voordat ze speelden was ik nog met de filters bezig, luisteren, metinkje, aanpassen en opschieten, en daarna de 2e baflle, afgelopen week elke avond eraan gewerkt en zaterdag door de wekker geslapen van 5.30 uur haha.
Jouw systeem klonk ook erg goed. De tonale balans leek dik in orde. Alleen de MDF beplating maakte dat het leek alsof het geheel nog wat in de ontwikkelfase zat. Maar veelbelovend was het zeker.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Leeuwarden »

hans_daudio schreef:
ds23man schreef:
Om nog even over de pecunia terug te komen over mijn systeem:

Drivers:

B&G RD-50 650,--
JBL 2235 250 recone + 2dehands frame 100,-- =350,--

4x Hypex Ncore 400 + 2x Smps 600
1x DLCP + inputboard
Wat losse rommel ( kasten en bekabeling)

Duidelijk goedkoper dan een DAudio systeem!

:lol: :lol:
Gerhard,

Ik wil niet katten. Maar je opmerking vraag om een reactie.

In heb je mijn feedback gegeven, zonder dit rond te bazuinen.
Eerlijk gezegd kom je nog niet in de buurt van de natuurlijke klank van ons systeem.
Dat was mijn conclusie na het beluisteren van mijn eigen opnamen op jou systeem.

Je hebt gezien dat ik er serieus naar geluisterd heb.
En ik heb je mijn feedback in vertrouwen gegeven.
Ik hoop dat je me de volgende keer verbaasd en dat het systeem dan veel beter klinkt.

Groet, Hans
Niet erg chique als reactie van een commercieel...
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Dan »

ijscobar schreef:
Niet erg chique als reactie van een commercieel...
Het is in ieder geval niet nodig. Als iets goed is verkoopt het zichzelf wel.
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door knuisje »

hannesie schreef:
Ray zijn kachel klonk mooi, de vliegen vonden dat ook, veel vliegen op je bak gezien, of ze vonden de warmte die er af kwam heerlijk, of je moet je handdoekjes nu eens echt vernieuwen.................. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lagge: :lagge: :lagge:
Ik was dus niet de enige die die dit opviel. :lol: :lol:
Er liepen aardig wat van die dingen/vliegen op de voor/bovenzijde van de versterker. :mrgreen:
Ja, die ken ik. Dat zijn klasse A vliegen, beter bekend als vuurvliegen. :shock: :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

knuisje schreef:
hannesie schreef:
Ray zijn kachel klonk mooi, de vliegen vonden dat ook, veel vliegen op je bak gezien, of ze vonden de warmte die er af kwam heerlijk, of je moet je handdoekjes nu eens echt vernieuwen.................. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lagge: :lagge: :lagge:
Ik was dus niet de enige die die dit opviel. :lol: :lol:
Er liepen aardig wat van die dingen/vliegen op de voor/bovenzijde van de versterker. :mrgreen:
Ja, die ken ik. Dat zijn klasse A vliegen, beter bekend als vuurvliegen. :shock: :lol:
Gelukkig heb je er bij Ncore geen last van! :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Walt »

Uiteindelijk kun je wel de beste kasten, versterkers en filtering inzetten, maar dan wordt toch echt de klank en kwaliteit van de ingezette units maatgevend... B&G vs AT/AMT... :mrgreen:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door knuisje »

ds23man schreef:
Gelukkig heb je er bij Ncore geen last van! :rofl: :rofl: :rofl:
Oh nee? Die zit er vol mee (rode). :rofl:
ncore.jpg
Laatst gewijzigd door knuisje op ma 07 okt 2013, 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door AatV »

Walt schreef:
Uiteindelijk kun je wel de beste kasten, versterkers en filtering inzetten, maar dan wordt toch echt de klank en kwaliteit van de ingezette units maatgevend... B&G vs AT/AMT... :mrgreen:
Vind je de B&G units dan zoveel beter? :wink:

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Walt »

Tuurlijk, veel beter! :rofl:

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door hannesie »

knuisje schreef:
ds23man schreef:
Gelukkig heb je er bij Ncore geen last van! :rofl: :rofl: :rofl:
Oh nee? Die zit er vol mee (rode). :rofl:
ncore.jpg
Dat is dus de DLCP, die heeft er dus ook wel last van, bij de Ncore zie ik ze niet. :D

Dan heeft die zeker ook op een "handdoekje" gelegen. :lol:

En op de foto's van Ray zijn versterker kan ik nu dus (ondanks uitvergroten) geen bewijslast vinden. :oops:

We hebben dus alleen maar getuigen die het hebben gezien. :roll:
Gebruikersavatar
knuisje
Berichten: 3690
Lid geworden op: zo 15 apr 2007, 0:07
Locatie: Julianadorp

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door knuisje »

:mrgreen:
Bijlagen
hypex-ncore-nc400-vahvistin_5054.jpg
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door hannesie »

Waar is de spuitbus, die dingen zitten dus in/aan je spullen. :rofl:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Pjotr »

Ai, dat is een heel nest. Het is dus nu wel duidelijk wie ze meegebracht heeft... :rofl:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
knuisje schreef:
ds23man schreef:
Gelukkig heb je er bij Ncore geen last van! :rofl: :rofl: :rofl:
Oh nee? Die zit er vol mee (rode). :rofl:
ncore.jpg
Dat is dus de DLCP, die heeft er dus ook wel last van, bij de Ncore zie ik ze niet. :D

Dan heeft die zeker ook op een "handdoekje" gelegen. :lol:

En op de foto's van Ray zijn versterker kan ik nu dus (ondanks uitvergroten) geen bewijslast vinden. :oops:

We hebben dus alleen maar getuigen die het hebben gezien. :roll:
Ik heb ze ook gezien, Vieze vette strontvliegen
Dus toch het handdoekje...... :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Pjotr »

ds23man schreef:
Ik heb ze ook gezien, Vieze vette strontvliegen
Dus toch het handdoekje...... :mrgreen: :mrgreen:
Het was ons allang duidelijk dat jij ze ziet vliegen hoor................................. :P :rofl:
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Barry2001 »

Ik mis in het verhaal nog die Emerald kloon's van Koifarm, hoe klonken die? En hebben jullie nog een phonovoorversterker vergelijk kunnen doen?
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door hannesie »

Ik wil, met respect, voor alle energie die Koifarm in de ontwikkeling heeft gestopt, dan wel zeggen dat ze mij niet helemaal konden overtuigen.

Er moest veel aan geregeld worden met een mengtafeltje e.d. om ze goed af te stellen.

Ik heb respect voor alle werk, maar als resultaat, is de klank dan nog niet zo uit verf gekomen, en dat is dan best jammer om, als ze anders in een kleine kamer staan bij zijn dochter, en dan nu in een relatief grote ruimte, vraagt het bij een dergelijk systeem een grotere aanpassing lijkt mij.

Het kan best zijn dat het beter kan worden, misschien is dan DSP de oplossing, ik weet het niet, zou je moeten kunnen proberen.

Ik weet niet goed hoe anderen er over zeggen, maar dit is mijn indruk/2cts.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door FR_Aad »

Ik begreep dat er (onderweg?) iets van de filtering in het laag gesneuveld was en dat hij met het paneeltje wat meer laag er in gedraaid heeft. Jammer wat het zag er goed uit en de verhuizing van die bakbeesten naar Beetsterzwaag zal ook de nodige moeite hebben gekost.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Barry2001 »

Jammer, ze zien er wel imposant uit. Misschien dat inderdaad dsp de oplossing is (dacht ook dat hij dit gebruikte). Herkansing?
Gebruikersavatar
HoMeR
Berichten: 556
Lid geworden op: zo 26 feb 2006, 21:24
Locatie: Groningen

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door HoMeR »

Nou ja zeg,
Ben ik toch helemaal de luisterdag Beetsterzwaag vergeten.......
:boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :think: :think: :hide:

Zo te lezen wel weer een aantal leuke dingen misgelopen....
En een aantal gezellige bijkletsmomentjes...

Volgend jaar toch beter in de agenda zetten !
(nu heb ik de hele middag zitten nakijken; is wel nuttig, maar lang zo leuk niet...)
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door hannesie »

HoMeR schreef:
Nou ja zeg,
Ben ik toch helemaal de luisterdag Beetsterzwaag vergeten.......
:boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :think: :think: :hide:

Zo te lezen wel weer een aantal leuke dingen misgelopen....
En een aantal gezellige bijkletsmomentjes...

Volgend jaar toch beter in de agenda zetten !
(nu heb ik de hele middag zitten nakijken; is wel nuttig, maar lang zo leuk niet...)
Ik kreeg gisteren weer zo een opmerking van leerkrachten hebben altijd vakantie. ( ik ben ex- leerkracht)

Ik ben blij dat je nu laat merken dat je zelfs op "een audiodag" nog aan het werk bent. :lol: :lol:
Veel mensen weten dat niet, of hebben dat niet in de gaten. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”