Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

Walt schreef:
Zitten er in die Ultrazoom JBL baskasten nou alleen reflex gaten in plaats van echte poorten? Of was dit een testje? Anders de kopse rand van het gat nog even zwart schilderen?

Groetjes Walter
Daar zitten 20cm lange rioolpijpen in, moeten inderdaad nog nette BR pijpen worden als ik defintief te tevreden ben over de afstemming.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

Hier mijn eigen ervaringen:

Topdag gehad en gelukkig was alles op zijn pootjes terecht gekomen. :D :D

Het viel mij s' ochtends bij de eerste luidsprekers al op dat de zaal lastig is in het laagmid gebied, klinkt al snel rommelig. Verder was het een hele grote fout van mij om muziek te draaien vanaf mijn laptop met MediaMonkey rechtstreeks via USB naar de DLCP ( wegens tijdgebrek geen Sonos setup meegenomen). Toen we over gingen op een CD player met spdif uit, klopte de zaak weer! Wat mij opviel is dat toen ik Jan Akkerman op zette, werkelijk waar iedereen in de zaal 12 minuten geen woord meer zij en aandachtig luisterde. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt op een luisterdag........
Verder heb ik niemand er over gehoord dat er een tweeter miste. En het laag was toch wel echt het strakst van alle sets ( jaja Walt, BR! :twisted: ).

Wat wat minder grappig was het moment dat Hans zijn Pi op mijn USB ingang van de DLCP aansloot. Die raakte helemaal van slag en op een gegeven moment ging ie zelfs in de Bootloader mode. Na enig gestress heb ik de firmware opnieuw in de DLCP weten te krijgen zodat de zaak weer werkte.

Komende tijd rustig fijnschaven en afwerken, de afstelling was inderdaad in een half uur tot stand gekomen.

Dus op naar volgend jaar Breda en het Oosten des lands als daar weer een dag georganiseerd wordt:

Ultrazooom Tour 2014!
Laatst gewijzigd door ds23man op zo 06 okt 2013, 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door richard »

ds23man schreef:
Wat mij opviel is dat toen ik Jan Akkerman op zette, werkelijk waar iedereen in de zaal 12 minuten geen woord meer zij en aandachtig luisterde. Dat heb ik nog nooit eerder meegemaakt op een luisterdag........
Dat was dan ook een virtuoos stuk gitaarspel dat erg fraai werd weergegeven.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Leeuwarden »

Welke cd hebben we het dan over?
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

ijscobar schreef:
Welke cd hebben we het dan over?
Passion!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Leeuwarden »

Dank!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

ijscobar schreef:
Dank!
Eerste nummer!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Leeuwarden »

Wederom dank! :D
Gebruikersavatar
weidok
Berichten: 2570
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 20:36
Locatie: Dokkum

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door weidok »

wederom.. een erg leuke leerzame en beregezellige dag gehad..
Uitgebreide uitleg van Reinout gehad over buizentechiek
hij kan daar volgens mij wel een jaar over praten.. :)
zeldzaam.. wat een kennis heeft die kerel...

en let op.. deze was ik even vergeten... :oops:

Ultrazooom Tour 2014!

Deze openbaffle van Architect (Lolke) hebben echt een diepe indruk op mij gemaakt..
en wederom de MLTL van RuMoh met de Mission basmid..
echt een lowbudget setje voor nog geen 200 euro aan materiaal bouw je dit setje

Hij heeft deze speaker nog niet als kit beschikbaar..
moet ie eigenlijk wel doen :idea: :idea: :idea:
of hij dan ook een houtpakket kan leveren weet ik niet
Dit is de versie met de audaphon TWS25 tweeter.
Moet nog steeds een goede vervanger hebben van de TWS
omdat deze tweeter nu helemaal uit produktie gaat (en gestegen prijs)

Rudy
deze speaker gaat het over
Bijlagen
Mission LBVS  MLTL
Mission LBVS MLTL
mission.jpg (28.38 KiB) 1074 keer bekeken
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door sietse »

Zo, het was dus weer een geslaagde dag. Verwachte ook niet anders.
Ik heb nu een nieuwe huisarts, die wel luistert naar wat ik probeer uit te leggen over het syndroom burnout. Het gaat nu gestaag beter met de nieuwe medicijnen en als dat zo mag doorgaan ben ik volgend jaar er weer bij hoop ik. En jaaaaa, dan komen er ECHTE TL's mee... :twisted: :twisted: :rock: :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

sietse schreef:
Zo, het was dus weer een geslaagde dag. Verwachte ook niet anders.
Ik heb nu een nieuwe huisarts, die wel luistert naar wat ik probeer uit te leggen over het syndroom burnout. Het gaat nu gestaag beter met de nieuwe medicijnen en als dat zo mag doorgaan ben ik volgend jaar er weer bij hoop ik. En jaaaaa, dan komen er ECHTE TL's mee... :twisted: :twisted: :rock: :lol:
Daar hadden we het gister over, aangezien OB' s momenteel de mode is nemen we een decoupeerzaag mee om ze vanachteren open te zagen! :rofl: :rofl: :rofl:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door FR_Aad »

Vandaag is het weer de day after.
Na gisteren klinkt Marcus Miller hier thuis voor geen meter meer. :(
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15171
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Barry2001 »

ds23man schreef:

Dus op naar volgend jaar Breda en het Oosten des lands als daar weer een dag georganiseerd wordt:

Ultrazooom Tour 2014!
Oosten komt er, dus houdt de flight case paraat :lol:
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Fokko »

Kan iemand mij vertellen welke uitvoering van `after midnight' er gespeeld werd? Ik heb hem een paar keer voorbij horen komen, het werd gezongen door een vrouw. :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

weidok schreef:

en let op.. deze was ik even vergeten... :oops:

Ultrazooom Tour 2014!

Deze openbaffle van Architect (Lolke) hebben echt een diepe indruk op mij gemaakt..

:boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos: :boos:

Mijn systeem degraderen tot een OB van een ander??????????? :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door FR_Aad »

weidok schreef:
Dit is de versie met de audaphon TWS25 tweeter.
Moet nog steeds een goede vervanger hebben van de TWS
omdat deze tweeter nu helemaal uit produktie gaat (en gestegen prijs)

Rudy
Had de versie de eerste keer in Earnewâld niet een HiVi tweeter?
Gebruikersavatar
Dan
Berichten: 1508
Lid geworden op: zo 17 jul 2011, 12:08
Locatie: Den Helder

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Dan »

De Ultrazoom klonk inderdaad zeer goed. Vooral nadat het CD loopwerk werd ingezet. De set klonk onwijs strak, welhaast analytisch. Een stukje top 40 popmuziek viel genadeloos door de mand door afwezigheid van zowel dynamiek als ruimtelijkheid. Bij de beluisterde goede opnamen was het laag was vol en rond. Het hoog accuraat en bijna holografisch. Enig puntje was dus wel het onderste middengebied. Daardoor klonken de vrouwenstemmen mij net even te puntig en miste ik, net als bij de akoestische gitaar, wat warmte.
Het kan natuurlijk een kwestie van smaak zijn en mijn oortjes zijn nu eenmaal wat gevoelig voor vrouwenstemmen maar het systeem heeft zeker potentie. Je moet wel beschikken over een flinke luisterruimte en een dikke portemonnee denk ik ;) Ik geef het vier en een halve ster uit vijf. Dat moeten er volgend jaar in Breda echt vijf uit vijf kunnen worden denk ik. =D>
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door hannesie »

He he , Na een dag Beetsterzwaag en een dag Brussel met de audioshow nu weer thuis.

Naar de verschillen kun je raden!
Met "dre" en "cool" en een maatje van dre weer een leuke dag daar gehad. :mrgreen:
Nog wel een correctie,
Wat wat minder grappig was het moment dat Hans zijn Pi op mijn USB ingang van de DLCP aansloot. Die raakte helemaal van slag en op een gegeven moment ging ie zelfs in de Bootloader mode. Na enig gestress heb ik de firmware opnieuw in de DLCP weten te krijgen zodat de zaak weer werkte.
Je hebt hem zelf op de DLCP aangesloten, ik heb je alleen het kabeltje aangereikt. :oops: :)
Ik had nog niet eerder gewerkt met andere connecties met de fruit/framboos, en wist ook niet dan hij dan de nieuwe DAC bij het opstarten opnieuw initialiseerde. Weer wat geleerd. :D
koifarm
Ook commercieel actief
Berichten: 840
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:54

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door koifarm »

Fokko schreef:
Kan iemand mij vertellen welke uitvoering van `after midnight' er gespeeld werd? Ik heb hem een paar keer voorbij horen komen, het werd gezongen door een vrouw. :D
Geen vrouw.
[youtube]http://m.youtube.com/watch?v=n1vVCSKvjB ... 1vVCSKvjBY[/youtube]
http://m.youtube.com/watch?v=n1vVCSKvjB ... 1vVCSKvjBY
Laatst gewijzigd door koifarm op zo 06 okt 2013, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

Dank je voor de complimenten EN opbouwende kritiek! :D In het laagmidden zit er inderdaad nog iets niet helemaal lekker, het overnamepunt ligt nu op 300Hz. In het Ultrazooom draadje heb ik de meting en curves geplaatst. Daar moet nog wat veranderen, ik heb slechts een half uurbesteed aan het meten en corrigeren. :mrgreen: :mrgreen:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

hannesie schreef:
He he , Na een dag Beetsterzwaag en een dag Brussel met de audioshow nu weer thuis.

Naar de verschillen kun je raden!
Met "dre" en "cool" en een maatje van dre weer een leuke dag daar gehad. :mrgreen:
Nog wel een correctie,
Wat wat minder grappig was het moment dat Hans zijn Pi op mijn USB ingang van de DLCP aansloot. Die raakte helemaal van slag en op een gegeven moment ging ie zelfs in de Bootloader mode. Na enig gestress heb ik de firmware opnieuw in de DLCP weten te krijgen zodat de zaak weer werkte.
Je hebt hem zelf op de DLCP aangesloten, ik heb je alleen het kabeltje aangereikt. :oops: :)
Ik had nog niet eerder gewerkt met andere connecties met de fruit/framboos, en wist ook niet dan hij dan de nieuwe DAC bij het opstarten opnieuw initialiseerde. Weer wat geleerd. :D
Het klopt dat ik zelf fysiek de kabel in de DLCP heb gedouwd! :rofl: :rofl: :rofl:

Maar het is een leermoment voor ons allen ( en Hypex trouwens!). De DLCP heeft een USB host ingebouwd en presenteerd zich als een USB Dac en twee HID devices. Blijkbaar gaat dat goed onder Windows maar niet onder Linux...........Zal Jan-Willem van H. hier op de hoogte brengen!
Gebruikersavatar
Fokko
Berichten: 605
Lid geworden op: zo 22 jul 2007, 18:44
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Fokko »

@Koifarm, oeps, maar bedankt! :D
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door ds23man »

Om nog even over de pecunia terug te komen over mijn systeem:

Drivers:

B&G RD-50 650,--
JBL 2235 250 recone + 2dehands frame 100,-- =350,--

4x Hypex Ncore 400 + 2x Smps 600
1x DLCP + inputboard
Wat losse rommel ( kasten en bekabeling)

Duidelijk goedkoper dan een DAudio systeem!

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Daudio
ZA-sponsor: daudio - dipole design audio
Berichten: 375
Lid geworden op: ma 14 okt 2013, 19:20
Locatie: Zwolle, Den Hoorn ZH
Contacteer:

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door Daudio »

Dat kun je niet hard maken. Jouw systeem kost qua drivers + DLPC + inputboard bijna 3000,-. Ons zelfbouwpakket, drivers inclusief alle filters is 2990,-, ook bijna 3000,-.

De systemen klinken totaal anders, zo heb ik begrepen van Hans. Dat is mooi, kan ieder bouwen naar zijn smaak.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Leuk he, Beetsterzwaag 2013

Bericht door AatV »

Dan schreef:
en mijn oortjes zijn nu eenmaal wat gevoelig voor vrouwenstemmen
Hebben meer mensen last van, schijnt iets met evolutie en overlevingsinstinct te maken te hebben. :wink:

groet,
Aat
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”